En denken dat zoiets jou niet overkomt :'(

Mattia

Die hard MF'er
10 mei 2004
535
0
België
Beste motorrijdende vriende,

de voorbije vrijdag, ik op weg richting waasmunster...
Op de baan van mechele richting willebroek - en wat verder st niklaas enzo..
een ongeluske gehad.

een 2 baans rijbaan met 1 baan in elke rijrichting, geen verkeer uit tegengestelde richting. 3 auto's voormij en dan ruimte ter lengte van 2 auto's. het was fille op mijn rijvak (50km/u aan't rijden op een 70 baan) dus ik dacht laat ik deze 3 auto's voorbij gaan.

ik en terhoogte van de 2 auto en zie dat de laatste auto die ik voorbij moet naar links pinkt en zich deels op het andere rijvak zet, ik rem af, en hij zet zich terug rechter (was bezig met zich recht te zetten). ik dacht die is verkeerd, en voegt gewoon terug in, ik had alle ruimte om er langs te gaan. Dus ik terug gas geven, en vanaf ik dit doe pinkt hij en draaid direkt af.

ben er vol opgereden, over de motorkap geslingerd geweest, blijkbaar aan luchtballet gedaan, over de asfalt geschoven en +-10 meter verder in de berm tot stilstand gekomen.

ik zelf heb niet erg veel, ben enorm stijf, heb pijne handen, schouder doet pijn en knie wat. maar nix gebroken, motor daar integen is total loss ;(

ik wou jullie dit even mededelen, zo is het ook ff van m'n hart.


bedankt
 
Wow, MF word nu echt overspoeld van zulk soort berichten. Sterkte met de afhandeling! Ik moet ook nog even wachten wat er over mijn ongeluk gezegd gaat worden.
 
Gelukkig heb je zelf weinig. Motor total loss, is pech, maar beter
zo dan andersom.

Sterkte met je herstel,
succes met de afhandeling,
en veel plezier met het uitzoeken van de volgende!
 
bedankt voor jullie snelle reacties :) beetje steun in de rug is altijd wel leuk.
Het is idd beter dat de motor total loss is als ikzelf, alhoewel het fijner had geweest als het niet was gebeurd.

Ik ben wel goed verzekerd, dus dat mag hopelijk geen probleem worden. Er moet alleen nog uitgemaakt worden wie er in fout is en wie wat terug trekt qwa geld.


bedankt
 
Als ik goed ben geïnformeerd (meestal ben ik dat wel :) ) dan is inhalen op een kruispunt waar voorrang van rechts geldt in België wel verboden.
 
Als ik goed ben geïnformeerd (meestal ben ik dat wel :) ) dan is inhalen op een kruispunt waar voorrang van rechts geldt in België wel verboden.


Maar u leesvaardigheid is wel iets minder :9 ik heb nergens gesproken over een kruispunt. hij draaide af om aan de overkant een tankstation op te rijden. dus geen kruispunt. maja, het is gebeurd.

@ Atmozphere: idd :) hopen dat we vlug terug 2 wielen vanonder hebben :]
 
hij draaide af om aan de overkant een tankstation op te rijden. dus geen kruispunt. maja, het is gebeurd.

Das gene sjaans hebbe maat, maare .. een klein file-tje aan 50km op een 70 weg, zonder aanwijsbare reden. Dit kan duiden op een slaapkop vooraan, in dat geval zullen je voorliggers wel willen inhalen, dus zelf effe wachten. Ist geen slaapkop dan kun je er donder op zeggen dat de eerste in het rijtje wel erges wil afslaan, en al zeker as er naftpomp opduikt .... Dit had je moeten voorzien. Jammer maar helaas.
Anyway ... :]
 
Ik heb al enkele keren zulks ongevallen gezien (op papier!) en gelukkig werd in 90% van de gevallen de motorrijder in het gelijk gesteld maarja, dat was Nederland...
In ieder geval suc6 met de motor, en mogelijk die spierpijn die straks gaat komen..
 
Sterkte alvast :)

Maar de automobilist kan er evt. vanaf komen met een bekeuring voor het niet juist aangeven van richting oid.

Normaliter ben je met de auto altijd fout als je op een voorligger knalt.
Tenzij de voorste automobilist iets verweten kan worden.
Bijvoorbeeld opzettelijk voor jou neus remmen oid.

Nu had je eigenlijk, zoals jij al aangaf, kunnen remmen.
Je hebt zelf besloten om toch er maar voorbij te gaan.
Klinkt hard (sorry) maar toch een beetje eigen schuld :X

Het is echt niet mijn bedoeling om jou of je rijstijl af te zeiken hoor.
Ook ik maak fouten. Gelukkig maar :)

Nogmaals sterkte met de afhandeling :)
 
Das gene sjaans hebbe maat, maare .. een klein file-tje aan 50km op een 70 weg, zonder aanwijsbare reden. Dit kan duiden op een slaapkop vooraan, in dat geval zullen je voorliggers wel willen inhalen, dus zelf effe wachten. Ist geen slaapkop dan kun je er donder op zeggen dat de eerste in het rijtje wel erges wil afslaan, en al zeker as er naftpomp opduikt .... Dit had je moeten voorzien. Jammer maar helaas.
Anyway ... :]

Goed gezegd, idd waar. Zodra er erg langzaam gereden wordt zonder direct aanwijsbare reden is er grote kans dat er iemand zoekende is. (waar moet ik ook alweer heen, hier links of daar rechts of waar was het ook al weer...) Zulke gasten hebben absoluut geen oog voor het overig verkeer en zijn met hun gedachten compleet elders. Echt tijd om alarmbelletjes te laten afgaan.
Zwaar kloten voor je natuurlijk. Gelukkig is het weer -redelijk- goed afgelopen.
 
Nou weet ik niet hoe dat in belgie zit. Jij was bezig met een manouvre (inhalen) en bevond je al op de andere weghelft. De bestuurder die afsloeg heeft gewoon zijn spiegels niet gebruikt.. Als je een manouvre inzet mag je anderen niet hinderen..Ook geen anderen die al met een manouvre bezig zijn..

Tja, succes met weer beter worden.. de motor komt wel weer, je bent zelf toch belangrijker..
 
nog bedankt voor de reply's.

Zoals enkele zeiden en zoals ze de situatie schetste van het file rijden zonder aanwijsbare reden. had ik idd kunnen denken aan iemand die wou afslaan of aan het dromen was ofzo. en had ik dit ook vrij goed kunnen zien mits ik maar 2 auto's achter deze persoon reed. maar ook voorbij die persoon waren ze file aan't rijden dus ik kon niet direkt merken of de persoon in kwestie zou afslaan of niet.

Dit gebeurde pas nadat ik aan het inhalen was.

ook schreef ik dat hij zichzelf terug recht zette (terug invoegde), waardoor ik er met enorm veel ruimte door kon, maar juist nadat ik m'n manoeuvre wou verder zetten sloeg hij af. tamelijk moeilijk te mijden dan :X

Maar in de gevallen dat jullie aangeven zou ik jullie gelijk geven, alleen was het nu iets je anders.

toch bedankt voor de reply's en steun :)

nuttige info mbt verkeerswetten en andere die mogelijk nuttig kunnen zijn mogen ook altijd gepost worden :}


bedankt

verder tijd dat ik wat ga rusten slaap ze :z
 
Hier ging je de fout in... :)

Serieus, als iemand raar rijdt en er is een afslag in de buurt, niet inhalen, want hij kan zonder waarschuwing afslaan. Een afslag kan ook een miniscuul onzichtbaar landweggetje zijn, een informatie baai, of een tankstation...
Ik vind het lullig voor je, maar in elk ongeluk zit een les. Ik hoop alleen dat je volgende les niet zoveel kost...

Hopelijk gaat de afhandeling voorspoedig en rij je binnenkort weer rond.
 
Laatst bewerkt:
Mattia, check eens op
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1
inhalen is artikel 16 & 17 ...
Op zich ben je in je recht, dien pipo moest wel degelijk wachten tot jij voorbij waart voor zover jij al aan het inhalen waart VOOR hij zijn bedoeling om linksaf te slaan kenbaar maakt met zijn knippers, was hij al bezig met zijn manoevre VOOR jij begon in te halen dan ben je de pineut (getuigen getuigen!!). Ben je vet mee natuurlik. Of je je gelijk haalt hangt af van de getuigen en hoe zij oordelen over jou rijstijl op dat moment, en van je rechtsbijstandsverzekering (hopelijk heb je die). Ik zou niet graag geen bak bier verwedden over je kansen. Mits je getuigen kunnen verklaren dat je een nette rijstijl had en dus op een normale manier aan het inhalen waart dan heb je goeje kansen, verklaren de getuigen echter dat je als een zwijn aan het inhalen waart dan is de kans reeel dat je in het zand bijt.
Schrijf ons es het resultaat wil je?
Laat het niet aan je hart komen, belangrijkste is dat je lijf (en dat van een ander) niet teveel beschadigd is ....
Ook een (half)harde les is een goeje les ...
 
Bedankt voor de info

het is idd een les en waarschijnlijk dat ik bij de "ik dacht..." in fout ging...
Maar dat die zo pijnlijk en kostelijk moet zijn is dan weer de mindere zijde van de medaille.

Over mijn rijstijl, mja, ik zou echt niet weten hoe die eruit ziet als je dat vanaf een afstand bekijkt.
ik kan me voorstellen dat niet alle mensen de acceleratie van een motor gewoon zijn en dit misschien leek alsof ik tegen 120 voorbij scheurde alhoewel dit zeker niet was! En verder wat getuigen zien? de meeste hoorde een knal en hebben me toen zien vliegen de vraag is dan of ze wel gezien hebben wat ervoor is gebeurd...
En dan heb je die met al dan niet vooroordelen.
En de 1 beziet het anders als de andere...

Ik denk dat het ergens bij duimen en bidden blijft...


@ wullebolle: bedankt voor de link!

morgen ga ik misschien foto's nemen van de motor hoe hij er nu bijstaat in de garage dus zoals hij is na het ongeluk. Als ik deze heb gemaakt zal ik deze hier posten.
Hou jullie verder op de hoogte.

mattia
 
Mattia,

Ook al zal je voor de wet misschien in je recht, de schade die je nu hebt is het niet waard. 'Hier ligt Mattia, hij had voorrang' blijft een lullig grafschrift...
 
ik heb excact het zelfde voorval gehad hier in nederland! ook aan het inhalen, drie auto's en de voorste besluit opeens af te slaan uit het niets. Deze liep ook al de hele tijd te sukkelen en had dus achteraf beter niet in kunnen halen misschien. Maar het moment dat ik naast de tweede auto rijd, geeft de voorste richting aan en slaat echt gelijk daarna af richting een parkeerplaatsje. Ik er ook boven op, maar wonder boven wonder overeind blijven staan, ik kon nog een beetje meesturen en keihard remmen. Wat kleine schade aan knipperlicht enzo.

De afhandeling was dat ik in me gelijk gesteld werd, want hij had eerst goed moeten kijken voordat ie afsloeg. Maar wat ik zei, dit was in nederland, weet natuurlijk niet hoe het in België is. En ik had misschien voor 100 euro schade, en niet total loss

Succes iig met jou afhandeling
 
is idd lullig grafschrift, ben blij dat ik er zo ben uit gekomen :}


heb je geluk gehad met je ongeluk, bij mij heeft zelfs de motor gestuiterd en paar keer overkop gegaan zo te zien. Ik ben daarstraks naar de garage geweest waar die nu staat, foto's genomen met de camera van m'n neef.

Nu nog even wachten tot hij deze doorstuurd, dan zal ik ze posten. Kan je zelf wel een idee vormen

Ochja, de wereld is nog niet vergaan en ik ook ni dus ik blijf lachen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan