En dit geeft weer haarfijn aan waar het om gaat..

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
|(

Tachtig kilometer limiet A13 spekt staatskas

De staatskas wordt aardig gespekt sinds er op de snelweg A13 bij Overschie in Rotterdam een tachtig kilometer limiet is ingevoerd. De maatregel, die werd aangekondigd als een milieumaatregel, heeft de vaderlandse schatkist het afgelopen jaar gespekt met naar schatting 10 miljoen euro.

De overlast voor omwonenden, die de aanleiding vormde voor de omstreden snelheidsverlaging, is in dezelfde periode echter niet of nauwelijks afgenomen. Dit blijkt uit cijfers van de Milieudienst Rijnmond (DCMR). Het aantal meldingen bij hen van stankoverlast is na de invoering van de 80 kilometerzone alleen maar toegenomen. Daarbij zijn ook de files richting Rotterdam op dit stuk A13 met 42 procent toegenomen.

De invoering van de limiet was op 11 mei 2002, en de politie heeft sindsdien ongeveer 250.000 bekeuringen uitgeschreven voor harder rijden dan de toegestane tachtig kiometer.
 
snelheidsbelasting ja...

ach, in andere landen gaat je kop eraf als je zoiets post, wat zeg ik, heb je geen eens internet...
 
Briljant, en daar komen ze al na 1 jaar achter. :(
En gelukkig blijkt het ook te werken (NOT).
Ben wel benieuwd wanneer ze de maatregel gaan opheffen . . . :X
 
DUS omdat het niet het beoogde doel (ik ben naief) bewerkstelligt worden alle boetes teruggestort bij de betreffende hardrijders? Toch?

Of om het goed te maken met het mileu schenkt de overheid deze pot goud aan goede doelen? Wereld Natuur Fonds / Greenpeace / Natuurbehoud (dit is geen spam, zijn slechts voorbeelden).

Ik ga weer verder met werken nu, ik moet werken voor m'n geld...
 
DUS omdat het niet het beoogde doel (ik ben naief) bewerkstelligt worden alle boetes teruggestort bij de betreffende hardrijders? Toch?

Of om het goed te maken met het mileu schenkt de overheid deze pot goud aan goede doelen? Wereld Natuur Fonds / Greenpeace / Natuurbehoud (dit is geen spam, zijn slechts voorbeelden).

Ik ga weer verder met werken nu, ik moet werken voor m'n geld...
:}
 
Op woensdag 14 mei 2003 11:53 schreef Revolution het volgende:
|(

+ Groot crimineel overheidsbagger gedrag

Echt niet te geloven dit, ik zag vanochtend al zoiets op tv

Waar heb je dit artikel vandaan Rev?
 
Situatie is daar al jaren zonder maatregelen. De (nu)snelweg staat op nog geen 50 meter van de woonhuizen, met sinds een aantal jaren een geluidsscherm ertussen. Anderhalf jaar geleden was er een reportage van een school daar in de buurt, waar de lessen vanwege oa geluidsoverlast allen door konden gaan als ook in de zomer de ramen dicht bleven. Na onderzoek bleek dat zelfs met gesloten ramen ze boven de norm uitkwamen. Daarom is die 80km zone o.a. ingesteld. Heb ik vanwege die reden niet zo'n problemen mee. Je moet trouwens wel een enorme ............. zijn als je daar na al die waarschuwingen nog te hard gaat rijden.
 
ben er vaak en zie toch dat er telkens meer auto,s harder gaan rijden
zit zelf nu op ong 90 en heb er nog noot een bekeuring gehad
maar wat geef het op ong 10 minuten heb je de ppp en kan je gewoon harder dan 80
tenminste als oom agent er niet staat GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
 
Situatie is daar al jaren zonder maatregelen. De (nu)snelweg staat op nog geen 50 meter van de woonhuizen, met sinds een aantal jaren een geluidsscherm ertussen. Anderhalf jaar geleden was er een reportage van een school daar in de buurt, waar de lessen vanwege oa geluidsoverlast allen door konden gaan als ook in de zomer de ramen dicht bleven. Na onderzoek bleek dat zelfs met gesloten ramen ze boven de norm uitkwamen. Daarom is die 80km zone o.a. ingesteld. Heb ik vanwege die reden niet zo'n problemen mee. Je moet trouwens wel een enorme ............. zijn als je daar na al die waarschuwingen nog te hard gaat rijden.

Dan nog, maak het dan 80 ZONDER te flitsen...
 
Ben wel benieuwd wanneer ze de maatregel gaan opheffen . . . :X
Niet, levert veel te veel op :(

We hebben genoeg 'kunsten' van de overheid gezien - spitsstrook, Betuwelijn etc.
De ene blunder na de andere van de dames en heren in Den Haag zonder ernstge consequenties voor hun loopbaan, sterker nog, vaak met een goeden handdruk afscheid van genomen. :Z :Z
 
Situatie is daar al jaren zonder maatregelen. De (nu)snelweg staat op nog geen 50 meter van de woonhuizen, met sinds een aantal jaren een geluidsscherm ertussen. Anderhalf jaar geleden was er een reportage van een school daar in de buurt, waar de lessen vanwege oa geluidsoverlast allen door konden gaan als ook in de zomer de ramen dicht bleven. Na onderzoek bleek dat zelfs met gesloten ramen ze boven de norm uitkwamen. Daarom is die 80km zone o.a. ingesteld. Heb ik vanwege die reden niet zo'n problemen mee. Je moet trouwens wel een enorme ............. zijn als je daar na al die waarschuwingen nog te hard gaat rijden.

wie zet er dan ook een school naast een snelweg :+
 
Uhhhhh what's the use? Net zoals 120 zonder flitsen? :X
120 zonder flitsen gaat prima. 9 van de 10 weggebruikers houdt zich aardig netjes aan de snelheid.

Ik bedoel te zeggen dat die hele flitspaal overbodig is als het ze om mileu/veiligheid te doen was geweest.
 
Hmm, vraag me de laatste tijd af waar ik de laatste tijd nog wegenbelasting voor betaal.
Kijk op sommigge plaatsen maar eens naar de staat van het wegdek. En dan van dit soort dingen en invoeringen van nieuwe regels, waar dan vervolgens niets meer mee gebeurd.
En dan durven de zogeheten politiekologen te beweren dat 'de oude politiek' op de retour is...

Koz
 
Hmm, vraag me de laatste tijd af waar ik de laatste tijd nog wegenbelasting voor betaal.
Kijk op sommigge plaatsen maar eens naar de staat van het wegdek. En dan van dit soort dingen en invoeringen van nieuwe regels, waar dan vervolgens niets meer mee gebeurd.
En dan durven de zogeheten politiekologen te beweren dat 'de oude politiek' op de retour is...

Koz
Ja, ik vraag me ook af waarom je de laatste tijd nog wegenbelasting betaalt?
Die bestaat al jaren niet meer. })

De wegenbelasting werd ingevoerd voor het gebruik van de weg en de opbrengst zou worden aangewend voor de aanleg en onderhoud van wegen. Tegelijkertijd met de invoering werd de tolwet (en daarmee alle tol) afgeschaft, de burger mocht immers niet twee maal voor hetzelfde betalen.

Omdat er steeds minder van de opbrengst naar de wegen ging (nu nog maar zo'n 10%) en de vlag daarom de lading niet meer dekte, werd de naam gewijzigd in motorrijtuigenbelasting. Die moest je nog steeds betalen als je gebruik maakte van de weg.

Maar omdat de overheid vond dat je altijd moest betalen werd de naam wederom gewijzigd, dit keer in houderschapsbelasting. Als het kenteken op jouw naam staat dan ben je houder van het voertuig en moet je betalen. Of je wel of niet gebruik maakt van de openbare weg is niet relevant. Tegelijkertijd werd meteen weer de mogelijkheid voor de overheid gecreëerd om tol te heffen, of om de gebruiker op een andere manier te laten betalen voor het gebruik van de weg, met een ander naamkaartje dat feitelijk precies hetzelfde is; door bv rekeningrijden of spitsheffing o.i.d. Terwijl de oorspronkelijke wet juist was bedoeld om de tol af te schaffen.

Zo is het balletje weer rond en word je door de overheid genaaid doordat met woorden, betekenissen en uitleg wordt gegoocheld. Dat hebben we te danken aan 40-45, die lui waren daar ook zo goed in om de dingen niet bij hun naam te noemen.
Ja, sommige (negatieve) dingen blijven hangen, daar zijn nog wel meer voorbeelden van. Om dat te gedenken hebben we 5 mei. Of hebben we die dag daarom ook maar afgeschaft als officiële feestdag? Politieke gewetenswroeging?
 
Op woensdag 14 mei 2003 16:42 schreef PanRider het volgende:Dat hebben we te danken aan 40-45, die lui waren daar ook zo goed in om de dingen niet bij hun naam te noemen.
Ja, sommige (negatieve) dingen blijven hangen, daar zijn nog wel meer voorbeelden van. Om dat te gedenken hebben we 5 mei. Of hebben we die dag daarom ook maar afgeschaft als officiële feestdag? Politieke gewetenswroeging?

Tsja zo werd ter ere van de olie-crisis in '73 door toedoen van de Arabische landen (tijdelijk :( maar niet heus) een snelheidslimiet ingevoerd op de Nederlandse snelwegen (waar tot die tijd de "Duitse" situatie bestond = zo hard rijden als je maar wilde)
 
Tsja zo werd ter ere van de olie-crisis in '73 door toedoen van de Arabische landen (tijdelijk :( maar niet heus) een snelheidslimiet ingevoerd op de Nederlandse snelwegen (waar tot die tijd de "Duitse" situatie bestond = zo hard rijden als je maar wilde)
Nou, is toch niet zo moeilijk, de politiek? :+

Tijdelijk = definitief -> kwartje van Kok, snelheidslimieten
Definitief (niet)= tijdelijk -> morrelen aan hypotheekrente, aftrek lijfrente etc.

Nog nooit een onbetrouwbaarder instituut gezien :(
 
Dit bericht kan dus in het volgende rijtje van overheidsblunders worden bijgezet:

- de vuurwerkramp van Enschede (burgemeester Mans is nog steeds in functie)
- de nieuwjaarsbrand in Volendam (burgemeester IJsselmuiden stapte pas op na de presentatie van een vernietigend rapport)
- het vele malen overschrijden van het budget van de Betuwelijn
- het vele malen overschrijden van het budget van de Noord Zuid Lijn
- rekeningrijden (Netelenbos :r is uit de politiek gestapt)
- de carpoolstrook op de A1 kostte 62 miljoen gulden (Hanja Maij-Weggen :r is Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw en nu Voorzitter CDA-delegatie Europees Parlement)
- de bouwfraude
- de IRT affaire
- moet ik nog even doorgaan?

We worden genaaid!
 
Heeft de topic starter soms tijd over? Was die anders rondjes aan het rijden? Leest ie zelfs kranten sinds zondag?????
Geef die jonge aub een motor......

of huizen naast een circuit |(

Dat is in Monaco een groot succes.... en de meeste Zandvoorters zijn dol op het circuit, het zijn die mongolen van buiten die nergens tegen kunnen.

Wordt een leuk topic.
We vergeten de zuid tangent, hoewel.. ik zie wel eens twee passagiers in de bus zitten |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan