En ja hoor, eindelijk is het zo ver.. En holy shit

Haha bedankt iedereen!

Ik kon het vanavond weer niet laten, en heb de dingetjes die ik nog moest halen maar even op de motor gedaan. :]

Zondag heb ik zelfs pas tegen de avond mn auto gebruikt, echt een unicum.

Ik merk wel dat de bochten inderdaad gewoon rustig aan moeten, met dat kutweer en nieuw rubber. Maar so be it, op alle andere stukken is het genieten. Bochtenwerk komt van de zomer wel, ben ik al een beetje gewend aan dat ding. :)

Grtz and thanks for the love!! :+
 
in den haag leer je gauw genoeg rustig rijden ;)

wordt nergens rekening met je gehouden en je bent onzichtbaar... onthou dat ;)
 
Maar ik ben wel snel als de winnnnnd... (;))

I know, ik rijd eigenlijk altijd al anticiperend.. Als je goed om je heen kijkt en 2 seconden vooruit denkt kom je nooit in een nare situatie terecht. Ik trek hem open op de punten waar het kan. :)

Vandaag op werk een auto afgeleverd aan een klant, die met zijn zoon kwam, beiden motor rijders. Zat weer een uur langer te praten dan de bedoeling was. :+ En kreeg gelijk ook vriendelijke voorstellen om mee te gaan naar de TT in assen of naar een motorzaak waar ze enthousiast over waren. I'm starting to like this biker community. *D
 
Laatst bewerkt:
Nee je voelt je snel als de wind, in de praktijk is het toch altijd ff anders ;)

Geniet er van!
 
:?

rem jij beter met stalen remleidingen?

:?

Gewone remleidingen zetten een klein beetje uit onder druk, terwijl stale remleidingen of remleidingen met een stalen hulst dat veel minder hebben. Daardoor heb je een directere link met je remmen, wat zou moeten resulteren in een beter gevoel tijdens het remmen.

Of het nou daadwerkelijk leid tot minder remafstand omdat je harder kunt remmen, ik denk het niet. Dat zal eerder zijn omdat je meer gevoel hebt tijdens het remmen en daardoor meer vertrouwen.
 
Gewone remleidingen zetten een klein beetje uit onder druk, terwijl stale remleidingen of remleidingen met een stalen hulst dat veel minder hebben. Daardoor heb je een directere link met je remmen, wat zou moeten resulteren in een beter gevoel tijdens het remmen.
.

het kleine beetje druk bij intrekken van hendel compenseer je toch gewoon door het hendel een fractie verder in te trekken? iedere maal als je de hendel lost is de druk ook weer uit het systeem, dan is er toch geen verschil in remmen tss staal- en rubber behalve dat je je hendel halve tot volle millimeter verder moet intrekken...
enkel maar daarom een stel rubberen leidingen waar nog niets mis aan is in de vuilbak pleuren lijkt me er best wat over :Y

als ze versleten zijn kan je evengoed stalen steken, dat wel
 
Gefeliciteerd!
En ook ik doe gewoon mee: Doe voorzichtig!.
Ik ging van een CBF 600F lesmotor, naar mijn eerste motor: VFR 750F.
Man wat was dat creepy mijn eerste rit.
Ik heb nu een stuk of 8 ritten gedaan van een uur, en begin nu pas te wennen aan het vermogen en gewicht van de motor.
Ik durf hem echter nog niet vol gas te gebruiken.
 
Gefeliciteerd!
En ook ik doe gewoon mee: Doe voorzichtig!.
Ik ging van een CBF 600F lesmotor, naar mijn eerste motor: VFR 750F.
Man wat was dat creepy mijn eerste rit.
Ik heb nu een stuk of 8 ritten gedaan van een uur, en begin nu pas te wennen aan het vermogen en gewicht van de motor.
Ik durf hem echter nog niet vol gas te gebruiken.

Haha, dat herken ik!!
Alleen had ik de VFR 800 als eerste motor, geweldig die ervaring van dat vermogen.
Lege weg opgezocht in de polder en toen in de 3e versnelling tot de toerenbegrenzer laten lopen, scheet bijna m'n broek vol!! _O- _O-

Maar alles went, dus doe voorzichtig en hou hem heel!!
Nu met m'n 3e brommer bezig, maar elke overstap had ik dat weer, heerlijk!!
 

:?

rem jij beter met stalen remleidingen?

:?
Gewone remleidingen zetten een klein beetje uit onder druk, terwijl stale remleidingen of remleidingen met een stalen hulst dat veel minder hebben. Daardoor heb je een directere link met je remmen, wat zou moeten resulteren in een beter gevoel tijdens het remmen.

Of het nou daadwerkelijk leid tot minder remafstand omdat je harder kunt remmen, ik denk het niet. Dat zal eerder zijn omdat je meer gevoel hebt tijdens het remmen en daardoor meer vertrouwen.
:^ :Y
De discussie hierover gebeurt nu in topic Waarom staalomvlochten remleidingen...?. })
 
happy voor jou *O* dat het nu echt mag :Y
en overbodig maar toch: motorrijden leer je met de jaren :Y
doe voorlopig rustig aan , en wil je eens blazen......
ga met een paar ouwe rotten de baan op, onder begeleiding scheelt
een hoop.

:W
 
Bedankt voor alle reacties nog!

Heb hem vandaag maar laten staan, de hele dag prachtig weer en toen ik klaar was met werken loop ik naar de buiten de mist in, nah, niet normaal. Kan geen hand voor ogen zien hier in den haag. :X

Dan maar een dagje niet, morgen vrij dus hoop de middag weer lekker te toeren. En in de avond Nederland aanmoedigen in de arena!!

Grtz
 
Bedankt voor alle reacties nog!

Heb hem vandaag maar laten staan, de hele dag prachtig weer en toen ik klaar was met werken loop ik naar de buiten de mist in, nah, niet normaal. Kan geen hand voor ogen zien hier in den haag. :X

Dan maar een dagje niet, morgen vrij dus hoop de middag weer lekker te toeren. En in de avond Nederland aanmoedigen in de arena!!

Grtz

Toevallig vd week langs/in Leidschendam geweest? Zoja gespot bij de vliettunnel
 
Laatst bewerkt:
bij bike-design delft kan je voor weinig remleiding laten maken in de kleuren die jij wenst. Heb ze zelf nu ook op de RS650 gemonteerd en zien er echt keurig uit. Vanochtend trouwens mijn rijbewijs opgehaald bij de gemeente *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan