En niemand deed wat...

Spidi Gonzalez

Die hard MF'er
25 okt 2002
865
1
Vandaag, om een uurtje of drie stond ik voor een stoplicht (kersenboogerd) in Hoorn te wachten. Komt er vanaf de andere kant een motorrijder aan rijden, die rechtsaf slaat. Midden op het kruispunt blokkeerd z'n voorwiel en gaat dus onderuit '(

Maar dan komt het, ik sta als 5e of 6e in de rij en niemand stapt uit om te helpen, de man maakt zelfs nog gebaren of iemand em even kan helpen die motor overeind te krijgen. Maar nee, iedereen blijft lekker in z'n auto wachten totdat het stoplicht op groen springt :( . Ik ben dus uitgestapt en heb die man geholpen z'n motor weer op z'n banden te krijgen ff kijke offie het weer deed en toen is die man, na mij bedankt te hebben weggereden. Dit heeft nog geen 5 min. geduurd.

Is het dan te veel gevraagd om even 5 min van je dag in te leveren om een ongelukkige motorrijden te helpen :? . Blijkbaar is dat in Nederland idd teveel gevraagd B| |(
 
je bent gewoon een trieste kneus als je niet eventjes uitstapt(of afstapt :P ) om te helpen.


het is toch niet meer dan normaal om ff te helpen/stoppen om te vragen of je kunt helpen :?
 
wat dat betreft zijn nederlanders over het algemeen dus echt niet behulpzaam :N
gelukkigdat er dan toch mensen zijn zoals jij die wel gewoon hun fantsoen kennen
 
om een uurtje of 3 ree ik op de provinciale weg, helaas...anders was ik gelijk uitgestapt :) maar dit zal niet de eerste x zijn hoor dat "ze" je niet helpen, ik had 2 jr terug pech met de TDM, toen stopte collega motorrijders ook niet! :N
 
zo heb ik ook eens een glijpartijtje gehad
begon er nog een te claxoneren ook omdat
ik in zijn ogen de motor niet snel genoeg
oppakte en de spullen (tanktas) niet snel
genoeg van de weg afhaalde :r
 
Als er iemand in z'n eentje staat te wachten en voor de rest is er niemand in de buurt zal hij zich 100% aangesproken/verantwoordelijk voelen.
Als er 10 mensen staan daalt dit tot zeg maar 10%, iedereen wacht dus af...
Dit wordt ook wel het omstanderseffect of het Genovese-syndroom genoemd :)
Treurig, maar zo zit de gemiddelde mens nou eenmaal in elkaar -O-
 
Ik was eens 8jes aan het oefenen in het industrieterrein. Ding omgepleurd natuurlijk. Stond er wat beduusd op te kijken. Stopt er een autootje met twee jonge marokkanen. Vraagt die ene "Gaat het?". Ik zeg "Jaja ik reed niet hard". Ik vraag aan die twee gozers "Zouden jullie misschien ff willen helpen om hem recht te zetten?" Springen die kerels uit de auto en helpen hem recht. "Kijk uit want er lekt vloeistof uit zegt die andere". "Merci heh manne" zeg ik. "Geen probleem" zeggen die kereltjes.

HET GORE LEF!!!
 
Maar ook jou aktie duurde hem te lang?Of kwam je direct in touw.......

Nee, ik heb em ff geholpen z'n motor overeind te zetten en ben nadat ie z'n motor weer aan de praat had weer terug naar m'n auto gelopen, stond inmiddels al een redelijke file _O-
 
wat dat betreft zijn nederlanders over het algemeen dus echt niet behulpzaam :N
gelukkigdat er dan toch mensen zijn zoals jij die wel gewoon hun fantsoen kennen

dat wilde hij natuurlijk horen, maar het is triest als niemand je help ondanks dat je het vraagt, bij mij werden de kopjes van de portieren naar beneden gedaan nadat ik was aangereden en dat terwijl ik mijn helm nog op had!!
wat is het nummer van je mobiel, kan ik je bellen als ik weer eens op mijn kanis ga.................
 
Niet geheel duidelijk wat er nou niet goed was?? ^^

Anyways, tijdje terug toen het zo friggin warm was reed ik over de snelweg richting D bosch. Stond er iemand langs de weg met een ZZR. Ketting was eraf gevlogen. Er was toen ik door was gereden en afslag genomen om terug te gaan was er dus ook al een blikker gestopt zodat hij kon bellen :}
Desalniettemin vond hij het aardig dat hij nog even kon bellen met een foon om te verifiëren dat het geen fake melding was.

Zou het zelf ook wel op prijs gesteld hebben! zeker als de mussen van het spreekwoordelijke dak vallen.
 
Nee, ik heb em ff geholpen z'n motor overeind te zetten en ben nadat ie z'n motor weer aan de praat had weer terug naar m'n auto gelopen, stond inmiddels al een redelijke file _O-
Had ik eerst ook nog een peukje met'm gerookt.......... }) laat ze maar wachten die koekblikkers onozele typen zijn het..
 
Het lijkt wel of er op dat moment iedereen keek en dacht kijk die lul nou vallen joh... ooo ik moet maar snel verder....

Zo had ik het gisteren dat een collega langs de kant van de weg stond(nog gevaarlijk ook ) en iedereen (andere collega's) reden gewoon door niemand vroeg aan hem of ie hulp nodig had...

Ben gestopt met mijn auto en heb hem naar de pomp gesleept nota bene nog geen 1 km verderop...

Dit is die maatschappij waar wij in leven en die de laatste tijd zeer zuigd

:} mensen die helpen :}
 
Vrouga......
was het verkeer een samenspel Tegenwoordig...
Ieder Voorzig

KUT Mentaliteit
 
Terug
Bovenaan Onderaan