En niemand deed wat...

Mijn lieve hemel wat hebben wij motorrijders toch vreselijk dikke planken voor onze kop. Zoals ook mister Gonzalez.

Hij kijkt zelf toch ook toe !!!!!! Iedereen kijkt toe todat iemand zich dan maar opofferd om te helpen.


Volgens mij is deze motorrijder gewoon geholpen.
:]

Ja, maar ik vind het alleen een beetje vreemd dat ik als een van de achterste in de rij naar voren moet lopen om die man te helpen, terwijl die man die vooraan het stoplicht staat in z'n auto blijft zitten en wegrijd als het licht op groen springt -O-
 
Niet helpen is echt typisch Nederlands.

Ik reed zelf laatst (in de auto) bij DoeMere (in Alemere). Staat daar een auto midden op de weg. Er staat een man bij de auto maar die krijgt hem niet alleen een parkeerplaats opgeduwd. (Je moet daar eigenlijk letterlijk de auto over een stoeprand heen duwen) Maar in plaats van dat iemand helpt begint iedereen te toeteren en tegen de man te schreeuwen. Dus ben ik maar ff uitgestapt. En wat blijkt, die auto was helemaal niet van die man. Hij was ook alleen maar ff uitgestapt om die auto weg te duwen. Daar heb ik hem dan dus even mee geholpen. Omdat de auto niet op zijn plaats bleef staan stapte er zelfs nog een derde man uit om een blokje achter het wiel te leggen. Dus eigenlijk zijn er drie personen gestopt om te helpen terwijl de eigenaar van de auto niet eens aanwezig was. Dat is nou echt typisch ON-Nederlands *D .

Wat ook nog wel leuk is om te melden was dat de man die al bij de auto stond een Ki*kstart sticker op zijn achterraam had geplakt. Misschien zijn alleen motorrijders behulpzaam... ;)
 
Ik zou zo'n gast ook niet helpen. Laat hem maar een auto kopen. Met 4 wielen. Kan je ook niet vallen...

_O-

Voel je je nou een bink of zo?
Wazige accountjes maken om hier een beetje te gaan rellen :?

Nou ja, ieder z'n vermaak, ik vind het alleen maar zielig...
Niet iedereen heeft de behoefte om continu 1400kg blik mee te zeulen om z'n eigen luie reet droog over te brengen.... :N
 
Leest iemand hier de Quest toevallig? Stond deze of vorige maand een artikeltje over dit soort situaties in. Het schijnt natuurlijk te zijn om afwachtend te reageren, tenzij je je verbonden voelt met het slachtoffer. Denk bijvoorbeeld aan familie, vrienden, en dus blijkbaar ook 'collega'-motorrijders.

full
dat heb ik ook vaker gelezen. Schijnt idd in de aard van de mens te zitten om dan maar te denken dat een ander wel naar voren stapt. Terwijl iedereen dat denkt en er uiteindelijk niemand helpt.

Dus helaas niet de NL samenleving om de schuld te geven, maar de mens
 
onverschilligheid is ook het grote toverwoord.
Das leuk joh zo'n relnicht in dat leer met ze'n motorfiets vol op ze'n plaat! Lache gieren brullen man, vanavond ff in het cafe vertellen en 100 keer na doen hoe hij over ze'n stuur valt. haha... -O-

onverschilligheid versie 2
So hey kijk nou! oh hij beweegt nog dus hij kan wel even zelf ze'n fiets rechtopzetten, kan ik lekker weer verder met boodschappies doen tralalalala... :N

als je twee homo's in een park hun gang laat gaan heet het ineens tolerant inplaats van onverschillig.

Genovese effect:
hmm.. hij zal wel heel erg sago zijn, nu dat hij op ze'n bek is gegaan. ik gaat hem maar niet storen.

genovese effect 2:
er is vast wel iemand anders die meer verstand heeft van motoren dan mij, dus die stopt wel.

Genovese
 
hmmm, tja ach hij was niet direct in levensgevaar, voor hoever dat hij al niet was om op een motor te stappen.

Ik zou ook wel geholpen hebben en daarbij voor straf mijn koekblik zo positioneren dat de rest van het verkeer op ruime afstand omheen moet.

Ik heb het ook wel eens gehad met pizza's bezorgen dat mijn kistje (a la flightcase) eraf donderde.
Terwijl iedereen zit dat ik die kist met mijn voet het kistje tegen de motor klem en hem zo over de kruising schuif om deze vrij te maken, gaan de mensen toeteren achter je of je even opzij wil :?

Ik had ook kunnen stoppen en dan had het voor meneer de automobilisten nog langer geduurd, maar dat vergeten ze dan voor het gemak.
 
onverschilligheid is ook het grote toverwoord.
Das leuk joh zo'n relnicht in dat leer met ze'n motorfiets vol op ze'n plaat! Lache gieren brullen man, vanavond ff in het cafe vertellen en 100 keer na doen hoe hij over ze'n stuur valt. haha... -O-

onverschilligheid versie 2
So hey kijk nou! oh hij beweegt nog dus hij kan wel even zelf ze'n fiets rechtopzetten, kan ik lekker weer verder met boodschappies doen tralalalala... :N

als je twee homo's in een park hun gang laat gaan heet het ineens tolerant inplaats van onverschillig.

Genovese effect:
hmm.. hij zal wel heel erg sago zijn, nu dat hij op ze'n bek is gegaan. ik gaat hem maar niet storen.

genovese effect 2:
er is vast wel iemand anders die meer verstand heeft van motoren dan mij, dus die stopt wel.

Genovese

Ja precies, genovese heet het dus. Een mooi stukje op die site die je laat zien van hoe mensen zichzelf soms voor de gek houden:

"Another explanation is that bystanders monitor the reactions of other people in an emergency situation to see if others think that it is necessary to intervene. Since others are doing exactly the same, everyone concludes from the inaction of others that other people do not think that help is needed. This is an example of pluralistic ignorance and social proof."
 
Nee, daar ben je blij mee! _O-

Toch wel, heb namelijk meteen ambu gebelt en gesproken met het slachtoffer (wat achteraf heel goed bleek). Ook mensen geseind wat er aan de hand was. Kwam binnen 2 minuten iemand langs die wel iets kon, dus ja zou er blij mee zijn.

wil jou wel laten liggen hoor
:+
 
Ik heb zelf ook wel eens onder m'n motor klem gelegen en al de auto's gingen gewoon achter me langs door het gras, en niemand die stopte of helpte.
Een vrouw op de fiets met een kindje voorop en een kindje achterop die ging me helpen en die ben ik best wel heel erg dankbaar.
Want door haar ben ik d'r onderuit gekomen en heb ik even m'n frustratie gebotvierd op de zoveelste automobilist die achter me langs reed en te beroerd was om even te helpen.
 
even over het kuude-gedrag:

ik zag laatst op TV een onderzoek naar wat mensen zouden doen als er brand uitbreekt in een tunnel...

er rijd een vrachtwagen een tunnel in en begint hevig te roken waarop ie dwars over de weg word gezet zodat er niemand langs kan.

wat doen men?

ZE BLIJVEN MET ZIJN ALLEN IN DE AUTO ZITTEN
 
even over het kuude-gedrag:

ik zag laatst op TV een onderzoek naar wat mensen zouden doen als er brand uitbreekt in een tunnel...

er rijd een vrachtwagen een tunnel in en begint hevig te roken waarop ie dwars over de weg word gezet zodat er niemand langs kan.

wat doen men?

ZE BLIJVEN MET ZIJN ALLEN IN DE AUTO ZITTEN

lemmings.jpg
 
mijne lag op zn kant met niks dan ijzel an aangevroren sneeuw...

de pan van mn pa krijg jij trouwens ook niet alleen overend als ie op zn kant ligt ;)

Als je een beetje stevig kunt staan (geen gladde ondergrond) dan lukt je dat met een Pan beter dan met vele andere lichtere motoren. Het zwaartepunt van die Pan zit extreem laag.

Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan