En nog een brikkenrijder erbij

Stropdas

Die hard MF'er
23 okt 2004
475
0
Harderwijk (Gelderland)
Vandaag heb ik mijn nieuwe (voor mij dan) motor opgehaald. CB750K *D

Nieuwe Koni schokdempers/kettingtandwielenset/achterband/remblokken/prima uitlaat/goed onderhouden en met verstand bereden

Supergeluid en erg mooi. Enkele gebruikssporen enzo, maar sommige in de buurt vroegen of hij nieuw was ;) Heb er 160km op gereden vandaag. Even wennen, maar das ook bij een vreemde auto :P
 
Laatst bewerkt:
full
 
full


Heb op een aantal verschillende gereden afgelopen week. Deze beviel het beste van allemaal. Gewicht valt reuze mee, had zwaarder verwacht vergeleken met de lesmotor ;)
 
Gaaf!!!! op zo'n fietsje ben ik m'n moto carriere begonnen. Vooral rechtuit nog behoorlijk rap. Alleen die bochten, dan merk je dat het toch een brik is.
 
Hoi

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Heel mooi exemplaar hoor
Veel plezier ermee.


groet Zeldzame
 
Hij ziet er goed uit hoor :) dubbele nokkenassen, zonder tuimelaars zo te zien? Lekker sportief.
 
ik zie daar toch een tapeje op het rechterknippertje...ja...zekers weten..het is een brik.... :P
Zonder een stukje tape had ik m bij de vorige eigenaar laten staan :+
Hij ziet er goed uit hoor :) dubbele nokkenassen, zonder tuimelaars zo te zien? Lekker sportief.
Dubbele nokkenassen wist ik ja. Tuimelaars? Heeft vast met dolfijnen te maken :P

68K op de teller bijna. Heb m op 130 gehad op z'n hardst vandaag. Was erg frisjes. Heb dan wel helm jas en laarzen. Spijkerbroek had ik beter wat dikker uit kunnen voeren ;) Maargoed, hoort er beetje bij *D Ik had een plastic tas met spullen onder mijn jas zitten dus ik kon niet plat op de tank gaan liggen. Mijn nek is toch zeker in diameter gegroeid vandaag :P Hij is behoorlijk lang, paste niet zomaar in de garage maar met creatief opruimen toch ruimte gemaakt voor hem
 
Linker spiegeltje moet ik nog fixen, hij lijkt los te zitten in het stuur (schroefdraad lijkt te dun te zijn). Moet nog even kijken hoe ik het onderhoud het beste kan doen. Het handboek zal daaar wel bij kunnen helpen. Had m gedownload al, maar ook op in boekvorm erbij gekregen en dat leest toch iets makkelijker. Dat ie niet orgineel is maakt me niet zoveel uit, zolang hij maar goed rijd :]
 
Is trouwens wel een cb750KZ he, die Z niet vergeten hoor. ;)

Inderdaad een hele mooie. Zou op de teller de 200 moeten kunnen halen. Bij rustig toeren gaat ie juist heel soepel als vanzelf door de bocht. Voor gooi en smijtwerk en overig ruig bochtenwerk is 't allemaal ietwat log en zwabberig, maar hij gaat gerust behoorlijk plat de bocht om. :]

Ik hoop trouwens dat er een gereviseerde dynamo-rotor in zit. O-)
 
Is trouwens wel een cb750KZ he, die Z niet vergeten hoor. ;)

Inderdaad een hele mooie. Zou op de teller de 200 moeten kunnen halen. Bij rustig toeren gaat ie juist heel soepel als vanzelf door de bocht. Voor gooi en smijtwerk en overig ruig bochtenwerk is 't allemaal ietwat log en zwabberig, maar hij gaat gerust behoorlijk plat de bocht om. :]

Ik hoop trouwens dat er een gereviseerde dynamo-rotor in zit. O-)
Dynamo-rotor? Dynamo wel. Ik dacht dat rotor wat anders was. Had er wel van gelezen dat sommige er lang mee bezig waren en je voor €80 een opnieuw gewonden kreeg ;) Plat door de bocht durf ik nog niet. Ik wil de 1e zijn die zijn motor niet heeft laten vallen. Of er een Z bij moest weet ik niet. Op de motor zelf stond het er niet bij, in de advertentie wel. Hbe zelf 130 op de teller gehaald zondag in de kou met spijkerbroek en verder wel motorkleding. 5,5K toeren maakt hij dan ongeveer geloof ik. Het is dat er nieuwe tandwielen opzitten, maar als ik de tandwielen zou vervangen voor andere verhoudingen zodat ik minder toeren hoefde maken zou de motor rustiger rijden bij 120 lijkt mij. De kmteller zal alleen te weinig aangeven (als het hetzelfde met mijn koekblik is waar 9% grotere banden opzit). Ik rij het liefst met zo min mogelijk toeren :]
 
1
Dynamo-rotor? Dynamo wel.

2
Of er een Z bij moest weet ik niet. Op de motor zelf stond het er niet bij, in de advertentie wel.

3
5,5K toeren maakt hij dan ongeveer geloof ik. Het is dat er nieuwe tandwielen opzitten, maar als ik de tandwielen zou vervangen voor andere verhoudingen zodat ik minder toeren hoefde maken zou de motor rustiger rijden bij 120 lijkt mij. De kmteller zal alleen te weinig aangeven (als het hetzelfde met mijn koekblik is waar 9% grotere banden opzit). Ik rij het liefst met zo min mogelijk toeren :]
1
rotor is onderdeel van de dynamo (1 van de spoelen)
2
Z zal ook wel op je papieren staan (staat nooit op die kapjes erbij)
3
5500rpm is niet veel voor deze motor bij 130kmu. (9500rpm max toch?) Andere tandwiel verhouding zou ik niet doen, lijkt me slecht voor het blokje. Als je weinig toeren wilt rijden, snel opschakelen en niet te hard rijden dan. :P (of een dikke V twin aanschaffen O-) )
 
1
rotor is onderdeel van de dynamo (1 van de spoelen)
2
Z zal ook wel op je papieren staan (staat nooit op die kapjes erbij)
3
5500rpm is niet veel voor deze motor bij 130kmu. (9500rpm max toch?) Andere tandwiel verhouding zou ik niet doen, lijkt me slecht voor het blokje. Als je weinig toeren wilt rijden, snel opschakelen en niet te hard rijden dan. :P (of een dikke V twin aanschaffen O-) )
Op papieren zie ik het idd staan. Dynamo is vervangen dus dat zal dan wel tijdje goed gaan hoop ik. Redline was bij 12K dacht ik, weet niet zeker. Vorige eigenaar zei dat ik m het beste onder de 6K kan houden en niet teveel versnellen/remmen etc. maar dat zal wel lukken bij mij denk ik. Als ik een racemotor wilde had ik wel een andere gekocht. Dacht alleen dat als ik de vertandingen zo zou zetten dat de motor makkelijker 120 kon rijden (en zuiniger/rustiger). Misschien heb ik te lang koekblikervaring dat ik 3150 toeren voor 120km/uur op GPS al genoeg vond :P kwestie van wennen dus. Ik kan er gewoon loodvrij in gooien volgens handboek. Euro95 zal wel goeg genoeg zijn denk ik, compressie is 9.0:1 Vorige eigenaar gooide er altijd beetje loodvervanger bij. Euro95 is stukje goedkoper dan 98 plus nog eens loodvervanger. Moet trouwens even de toerritjes in de gaten houden. Een rustige toerrit waar dus geen racers met 200 over de dijk sjesen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan