En nog een crashtopic..

pfff... wat een verhaal, kreeg er gewoon rillingen van. Blij te horen dat jij persoonlijk zonder veel schade vanaf bent gekomen. Leve beschermende kleding!

Succes met je recovery!
 
sja voor motor rijders kunnen ze de vangrailen in bochten beter weglaten!
suc6 met de afhandeling, en het slapen.. filmpje komt nog wel een paar keer langs is mijn eigen ervaring..
 
Proberen na je herstel en een nieuwe motor gelijk die bocht weer te nemen. Geeft je weer een goed gevoel als je er als vanouds doorgaat.

Succes met je herstel van jezelf en je motor.
 
Balen man!
Succes met je herstel enne hopelijk komt 't met jou en je bike weer helemaal goed.

Ben zelf ook een keer met m'n fazer gevallen, dus weet wat je meemaakt. '(
 
Balen! Maar gelukkig heb jij alleen wat schaafwonden (inmiddels waarschijnlijk ook wel spierpijn) en een nieuwe motor komt er wel weer!
 
Gisteravond, knooppunt Eemnes, de bocht van de A27 (Utrecht) naar de A1 (a'dam)

Ik heb de betreffende bocht al tientallen keren gereden, maar gisteravond heb ik het helemaal fout gedaan. Ik ging met ong 100 de bocht in, ging lekker, in de bocht klein beetje gas erop. Maar halverwege knijpt hij een beetje, en kreeg ik het ineens benauwd. Op dat moment heb ik ongeveer alles foutgedaan wat ik fout kon doen.

- Ik keek niet ver de bocht in
- Ik keek naar de dubbele streep tussen 2 rijbanen, waar ik (logischerwijs) op afreed
- Was bang om onderuit te gaan op de streep, heb de motor rechtgezet
- Heb niet het lef om hem op de 2e baan weer plat te gooien en de bocht te vervolgens af te maken
- Heb geremd
- Naar de vangrail gekeken
- De rest weet ik ook niet precies, maar denk dat ieders fantasie dit in kan vullen.

Achteraf gezien supersupersuperstom geweest, als ik ver de bocht in had gekeken, nog een beetje dieper was gaan hangen had ik de bocht nog met 2 vingers in mijn neus kunnen halen, maar in een soort paniekreactie alles verkeerd gedaan.

Resultaat: Ik weet niet precies hoe het allemaal gebeurde, het ging zo snel allemaal. Ik heb met de motor de vangrail geraakt, en een flits later stond ik alweer op de vluchtstrook, en lag mijn motor op zijn kant op de meest rechtse baan.

achter me reed een andere motorrijder, die had het zien gebeuren. Hij is meteen gestopt, samen met een automobilist die daar weer vlak achteraan kwam. vlak daarna was ook een auto van de maraschausee, die hebben het verkeer geregeld terwijl ik met een van de 2 gestopte mensen de motor opgetild heb en de vluchtstrook op heb geduwd.

Zittende op de vangrail mezelf nog even geinspecteerd, afgezien van mijn pols die gekneusd was, merkte ik niets. Later wees de maraschauseeman nog op een wond op mijn rug, daar was ik door het pak heengeschuurd. Op dat moment was ik er vrij nuchter onder, nu durf ik nauwelijks na te denken wat er had kunnen gebeuren als het anders was gelopen.

Ambulance liet erg lang op zich wachten. Uiteindelijk samen met de berger (die de motor al met een van de omstanders had opgeladen) en de motoragent (die ook nog even langskwam en het overnam van de maraschausee) naar de witte bergen (wegrestaurant) gereden alwaar de ambulance ook kwam. Die hebben de wond op mijn schouderblad even ontsmet en verbonden, en raadden me aan om bij het ziekenhuis even een tetanusinjectie te halen.

De ambulance kon me brengen (maar ze zei erbij dat het 800 euro zou kosten) dus heb de berger even lief aangekeken (die moest toch die kant op) en die heeft me ff gedropt.

In het ziekenhuis waren ze in de eerste instantie niet echt te spreken over de handelswijze van de ambulance, iemand die met een snelheid van boven de 70 (hoe hard ik ging, ik weet het echt niet, mischien was het wel 100) zelf naar de eerste hulp laten reizen vonden ze niet tof, ik werd snel onderzocht, en ze kwamen tot de conclusie dat ik idd in orde was, en kon een half uurtje later, met 2 tetanusprikken, en een kousje om mijn pols weer vertrekken.

Ben nu druk bezig de aftermath te regelen, Ik werd net gebeld dat de motor is aangekomen bij de dealer, en vrijdag komt de schade-expert langs om het boeltje te bekijken. Ik ga zo zelf nog even die kant op om nog even te kijken, en de resten van mijn kleding, en de aankoopbonnen langs te brengen.

Ik besef nu dat ik superveel mazzel heb gehad gisteravond, de schade aan de motor is aanzienlijk. Voorvork krom, Bijde valblokken afgebroken, aan de linkerzeide een hoop val/en glijschade, rechts weet ik niet precies, maar gezien hij daar langs de vangrail is geschuurd zal het er daar ook niet rooskleurig uitzien. Maar het kan me weinig schelen, de motor is vervangbaar (en zo niet heb ik een dure les gehad, maar ik heb nog een auto), ik ben goed (all risk) verzekerd, Ik ben gezond, ik kan het na-vertellen, heb zelfs nauwelijks pijn (behalve van mijn pols zo nu en dan, maar ik kan er nog mee tikken) zelfs de verwachte spierpijn valt tot nu toe 100% mee.

Ik hoop, dat niet alleen ik, maar ook andere beginnende motorrijders van mijn schade en schande kunnen leren. Verder zal ik later met nog wat vragen komen denk ik hoe eea het best af te handelen.

Ik ben heel blij dat alles goedgekomen is, en ben ontzettend dankbaar voor de mensen die gestopt zijn. Motorrijder (Jan willem), de andere automobilist, maraschausee, motoragent, berger, en vooruit, ook de ambulance maar ff, Enorm bedankt voor jullie hulp!

:} Goed verhaal en goede conclusies, naar mijn mening.
Respect dat je zo goed de vinger op de zere plek weet te leggen. Ken het gevoel van bevriezen en kijken waar je níet heen moet maar al te goed (en ook de angst voor dat gevoel) dus vandaar ook mijn intentie om zogauw er een motor is, meteen een VRO in te plannen.
Ben blij dat jij iig de vangrail niet van heel dichtbij hebt bekeken :)
 
ik heb die bocht ook al zo vaak genomen en vind het dus in weze 'knap' dat je de bocht niet gehaald hebt met 100, maar dat zei je zelf ook al. soms doen mensen rare dingen ;)

gelukkig heb je het er zelf redelijk heelhuids vanaf gebracht: had een stuk erger kunnen zijn met zo'n vangrial *bibber* moet er niet aan denken....
 
Net bij de dealer geweest. Pak gebracht, en de aankoopbonnen. FF gepraat, en wat foto's genomen.

IMG_0189s.JPG

IMG_0194s.JPG

IMG_0197s.JPG


Op het oog viel de schade me mee. Ik heb vannacht in mijn dromen ergere beelden langs zien flitsen. De motor is een stukje korter geworden. Voorpoten zijn dus krom, de monteur zei dat ik er maar op moest rekenen dat hij totalloss zou gaan, omdat er grote kans was dat het frame ook krom zou zijn. En bij dit frame kunnen/mogen ze het niet zetten omdat het aluminium is.

Ik weet echt niet of ik daar blij of verdrietig mee moet zijn, heb totaal geen ervaring met dat soort dingen. Voor mijn gevoel rijd ik liever een nieuwe dan deze als hij opgelapt is, maar ik weet het echt niet. (iemand tips en adviezen?)

De schade verder zoals ik het kan zien:
- Voorpoten krom dus
- Stuur heeft een andere vorm gekregen (beetje chopperstuur)
- Koppelingshendel wijst naar het noorden
- Kappen links val en schuifschade
- Deukje en krassen in de tank
- diepe krassen in de kap op het motorblok
- Beide sliders afgebroken (hoe die rechter afgebroken is weet ik niet, mijn been moet daar vlak achter gezeten hebben toen ik de vangrail raakte, mijn been heeft niets, en toch issie gebroken :? )
- Kapje achter schuifschade
- Linker stepje afgebroken
- Bok en Jiffy hebben allebei niet meer de origionele vorm

Rechts is bijna niets te zien, terwijl ik daar toch de vangrail geraakt moet hebben. Wel een wit plekje op het glas van de koplamp, maar dat is alles :?

Nouja, we gaan het allemaal wel zien. Ik ben gezond *O* Motor is vervangbaar.
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat was een dure les! :(

Gelukkig ben je zelf vrijwel heel gebleven en ben je er gezond nuchter onder! Succes man!
 
Gelukkig ben je er persoonlijk goed vanaf gekomen.

...
- Beide sliders afgebroken (hoe die rechter afgebroken is weet ik niet, mijn been moet daar vlak achter gezeten hebben toen ik de vangrail raakte, mijn been heeft niets, en toch issie gebroken :? )
...
Hebben die sliders nu wel of geen zin gehad? (Ik zit namelijk zelf te twijfelen tussen een beugel of sliders.)

en die rechter... misschien heeft die toch de vangrail geraakt en zo afgebroken (anders kan ik ook niks verzinnen).
 
goed martijn, je kan in ieder geval alles goed beredeneren en het kan iedereen gebeuren we zijn geen machines. succes met alles !! Hoop dat je gauw weer kunt :]
 
suc6 met je motor afhandeling

en met jezelf natuulk en zo snel mogelijk weer :] :W

*O*
 
Balen hee! Wel stoer dat je de fout bij jezelf zoekt. Wel een 'mooi' praktijkvoorbeeld voor alle lessers die niet goed kijken waar ze heengaan! ;)
Succes met je herstel in ieder geval! :W
 
Hebben die sliders nu wel of geen zin gehad? (Ik zit namelijk zelf te twijfelen tussen een beugel of sliders.)

Denk dat de sliders meer zin hebben als je hem laat omvallen. of relatief zachtjes rijd. Als ik zie hoe mijn middenbok en voorpoten er uit zien kan ik me niet voorstellen dat een beugel hier wel iets had geholpen.

Balen hee! Wel stoer dat je de fout bij jezelf zoekt. Wel een 'mooi' praktijkvoorbeeld voor alle lessers die niet goed kijken waar ze heengaan! ;)
Succes met je herstel in ieder geval! :W
Ik kan weinig anders he? 't was mooi weer, de weg was schoon, er waren (gelukkig) geen andere weggebruikers bij betrokken, en andere beren op de weg heb ik echt niet gezien.

Het enige wat ik kon doen is uitvogelen waar ik fout ben gegaan, en hopen dat iemand anders er wat aan heeft. Het was voor mij iig een leerzaam moment.
 
Net bij de dealer geweest. Pak gebracht, en de aankoopbonnen. FF gepraat, en wat foto's genomen.

http://martijn.brothersinart.net/images/IMG_0189s.JPG ((Afbeelding))
http://martijn.brothersinart.net/images/IMG_0194s.JPG ((Afbeelding))
http://martijn.brothersinart.net/images/IMG_0197s.JPG ((Afbeelding))

Op het oog viel de schade me mee. Ik heb vannacht in mijn dromen ergere beelden langs zien flitsen. De motor is een stukje korter geworden. Voorpoten zijn dus krom, de monteur zei dat ik er maar op moest rekenen dat hij totalloss zou gaan, omdat er grote kans was dat het frame ook krom zou zijn. En bij dit frame kunnen/mogen ze het niet zetten omdat het aluminium is.

Ik weet echt niet of ik daar blij of verdrietig mee moet zijn, heb totaal geen ervaring met dat soort dingen. Voor mijn gevoel rijd ik liever een nieuwe dan deze als hij opgelapt is, maar ik weet het echt niet. (iemand tips en adviezen?)

De schade verder zoals ik het kan zien:
- Voorpoten krom dus
- Stuur heeft een andere vorm gekregen (beetje chopperstuur)
- Koppelingshendel wijst naar het noorden
- Kappen links val en schuifschade
- Deukje en krassen in de tank
- diepe krassen in de kap op het motorblok
- Beide sliders afgebroken (hoe die rechter afgebroken is weet ik niet, mijn been moet daar vlak achter gezeten hebben toen ik de vangrail raakte, mijn been heeft niets, en toch issie gebroken :? )
- Kapje achter schuifschade
- Linker stepje afgebroken
- Bok en Jiffy hebben allebei niet meer de origionele vorm

Rechts is bijna niets te zien, terwijl ik daar toch de vangrail geraakt moet hebben. Wel een wit plekje op het glas van de koplamp, maar dat is alles :?

Nouja, we gaan het allemaal wel zien. Ik ben gezond *O* Motor is vervangbaar.
Allereerst ben ik blij dat de persoonlijke schade enorm mee valt. Van die pols zul je nog wel een poosje last houden, maar het had veel erger gekund. Succes hiermee.

T.a.v. je motor moet ik ook zeggen dat ik de schade enorm vindt meevallen (ervan uitgaande dat je frame niet krom is). En zeker als dit met ongeveer 100km p/u is gebeurd. Om misverstanden te voorkomen: het zal een duur geintje voor de verzekering worden, maar ik heb meer (zichtbare) schade gezien en gehad met lagere snelheden.
Als het puur het kuipwerk, steppie, tank, nieuwe voorvork enzovoort is, dan zou het mij niet veel uitmaken en zou ik er met plezier weer opstappen als alle beschadigde onderdelen werden vervangen door nieuwe. Met een krom frame of een zwaar beschadigde motor wordt het een ander verhaal.

Succes met de afhandeling van de schade en inderdaad zo snel mogelijk weer opstappen.
 
kloten man!

vorig jaar net zoiets gehad. bekende bocht waar ik al vaker hard doorheen was geweest. somehow geschrokken of iets doms gedaan. ik keek nog naar die mooie lantaarnpaal, die heb ik dus ook vol geraakt |( gelukkig zelf er langsheen gevlogen.

je hebt wel wat meer pech dan ik. ondanks dat ik frontaal op een lantaarnaal zat was er niks krom. klap volledig opgevangen door de koplamp en koplamphouder.

jij veel sterkte met herstellen en bijkomen. vooral als je weer gaat rijden en wat harder door de bochten wil is het echt even doorbijten. maar dat gaat vanzelf wel weer als je vertrouwen krijgt in het spul!
 
allereerst sterkte met de afwikkeling.
Zoals de meeste ( en jij zelf) al aangegeven hebben mag je blij zijn dat je lichamelijk er zo goed vanaf gekomen bent want dat is idd onvervangbaar.

Als ik zo jou relaas, de schade en foto`s bij elkaar optel lijkt me dat je motorfiets een dubbel contact gemaakt heeft met de vangrail (dat zou je aan de vangrail moeten kunnen terug zien)
1e contact vrij frontaal, waardoor je voorvork krom geslagen werd en jij zelf er afgegaan bent. 2e contact via de flank doordat je motorfiets door drukte (uitslingerende kracht). Je been was toen al weg en heeft je slider waarschijnlijk de tweede klap opgevangen en daardoor afgebroken.

Dat is slechts mijn idee aan de hand van de info die hier te lezen is maar los daarvan, je bent nog goed weg gekomen en dat is het belangrijkste toch O-)
Maar om precies te weten hoe het een en ander gebeurd zou kunnen zijn (want dat blijft vaak speculeren) moet er meer exacte info zijn.

Sliders hebben wel degelijk zin, alleen niet in alle gevallen.

Succes met de afwikkeling, hopelijk kan je weer snel onderweg op je :]
 
Balen hee! Wel stoer dat je de fout bij jezelf zoekt. Wel een 'mooi' praktijkvoorbeeld voor alle lessers die niet goed kijken waar ze heengaan! ;)
Succes met je herstel in ieder geval! :W

Ach ja daar is Martijn wel goed in ;) maar eerst een eerlijke blik op jezelf is altijd het beste :Y
 
Als ik zo jou relaas, de schade en foto`s bij elkaar optel lijkt me dat je motorfiets een dubbel contact gemaakt heeft met de vangrail (dat zou je aan de vangrail moeten kunnen terug zien)
1e contact vrij frontaal, waardoor je voorvork krom geslagen werd en jij zelf er afgegaan bent. 2e contact via de flank doordat je motorfiets door drukte (uitslingerende kracht). Je been was toen al weg en heeft je slider waarschijnlijk de tweede klap opgevangen en daardoor afgebroken.
Ik heb samen met de politieman gekeken naar de vangrail, hierop was echter niets te zien. Ik kon aan het spoor (lag een beetje zand op de vluchtstrook) zien dat ik de vangrail op ongeveer 45 graden moet hebben geraakt. maar ik weet het niet zeker.

Mischien heb je ook wel gelijk, ik weet het niet. Zag net dat ik een telefoontje gemist had van de motorrijder het heeft zien gebeuren, die zal het me wel kunnen vertellen denk ik.

Sliders hebben wel degelijk zin, alleen niet in alle gevallen.

Ik geloof ook wel dat ze zin hebben, alleen als je met 80-100km/h onderuit gaat doen ze weinig (had ik ook niet verwacht eigenlijk) Denk dat hetzelfde geld voor een valbeugel, die had in mijn geval ook verfrommeld onder de motor gezeten denk ik. (maar ook dat is maar speculatie natuurlijk)
 
Martijn, succes ermee.

Goed dat het zo goed is afgelopen. en dat je all-risk bent verzekerd.

Dat je het ongeluk kwijt bent gebeurt vaker. Ik heb dat ook gehad na mijn ongeluk. Het stukje is
herinnering is nooit meer terug gekomen.

Voor je verwerking is het wel goed dat je weet wat er gebeurd is. Tenminste dat was bij mij zo.

MP
 
Terug
Bovenaan Onderaan