+ en - omdraaien @ accu

Wat blijft er heel is sneller op te sommen:

- Je lampjes blijven wel heel |(

Maar heb je dat gedaan dan en hoe? Als ik dat al zou willen
moet ik kabels verlengen namelijk...
 
Hij doet gewoon niks. Cockpitje krijgt geen stroom. Ik denk dat dat ding waar de hoofdzekering in zit zelf ook kapot is.

Ik hebbum al proberen aan te duwen, geen succes natuurlijk.
 
Dus je accu zit er nu wel normaal in, en je hebt geen witte rook gezien toen ie verkeerd zat? Dan inderdaad met een multimeter eigenlijk elk electronisch onderdeel checken. Als je mazzel hebt is het iets simpels wat het niet gehaald heeft, als je pech hebt moet je aan cdi's e.d. electronische prut gaan denken (mits die er op zitten natuurlijk) Ik hoop voor je dat het iets simpels is. Suc6
 
Hier even een fototje van alles.

Dat cilindervormig ding rechts op de foto waar de + kabel aan vast zit, wat is dat eigenlijk? Hier zit ook die hoofdzekering in...

DSC02933.JPG
 
Dat is het starter relais.
V.l.n.r: Knipper relais, CDI, starterrelais.

Overigens zit je kapje op de hoofdzekering niet goed aangedrukt, er zit wel 4 milimeter speling tussen op de foto te zien. Misschien maken de contacten geen eh. contact. :9

Vanaf daar wordt eigenlijk alles gevoed. Begin daar eens met doormeten. Meestal komt daar meteen je 12 volt draadje vandaan die vervolgens in je junction box wordt verdeeld naar de rest van het beestje.

Spanningsregelaar enzo komt toch pas om de hoek kijken bij lopende motor? Kan natuurlijk wel een opdoffer hebben gehad. Ik zou zeggen begin bij het begin met doormeten en kijken waar het ophoudt.

Succes! :W
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij krijgt je accu geen opdoffer omdat er geen kortsluiting wordt gemaakt oid. Wat er volgens mij gebeurt is dat printplaatjes (CDI, Digi-teller, etc) eraan gaan. Je lampjes, schakelaars en andere basic-electronica blijft gewoon werken hoor. Als je echter hebt proberen te starten en ook de stroom op de een of andere manier verkeerd om op de startmotor hebt weten te krijgen ben je wel flink de lul. Gewoon meten zou ik zeggen, en sowieso eens kijken tot waar je komt. :)

BTW: Wat een rotzooi al die draden bij jou zeg... :X
 
Alvast bedankt voor de tips!

En idd, het is nog even een rotzooitje, mn subframe is nog niet helemaal af dus het heeft ook niet veel nut om het nu netjes weg te werken ;) . Komt nog wel joh...
 
Terug
Bovenaan Onderaan