En ook ik ben onderuit gegaan..

erik73

MF'er
28 okt 2003
51
0
Amsterdam
Afgelopen zondag 13 juni ben ik ook onderuit gegaan. Zelf ben ik er gelukkig met een paar schaafwonden vanaf gekomen. Jammer genoeg zijn mijn pak en motor minder fortuinlijk. Hier is het volledige verhaal.

Foto's kan je vinden op www.xs4all.nl/~dlrozend/crash/.

De motor heeft alvast een kromme voorvork en een beschadigde voorvelg. Ook het linkerspiegeltje is aan vervanging toe. Heeft iemand nog wat onderdelen voor een VFR uit '94 liggen? Kuip lap ik wel weer op met wat ductape :)

Erik
 
Damn,

Balen voor je man. Ik heb niet het hele verhaal gelezen, ga ik nu even doen.
Anyway, succes en verder weer nieuwe veilige kilometers toegewenst.

Blijf je wel rijden?
 
Man wat een foto's!
Wat een gelUk dat je uberhaupt een pak droeg!!!

Ik werd net op de snelweg ingehaald door een paar dwazen, op de motor (weetikveelwatvoorraceding) met een tshirtje en een paar slippers (en nog wat ertussen dacht ik ;) ) - ik denk er het mijne van maar wat zul je -ondanks de schade- blij zijn dat je gewoon(!) je pak aan had.

Succes en sterkte met de (financiele) nasleep!



... je blijft toch inderdaad wel rijden he?
 
Damn,

Balen voor je man. Ik heb niet het hele verhaal gelezen, ga ik nu even doen.
Anyway, succes en verder weer nieuwe veilige kilometers toegewenst.

Blijf je wel rijden?

Bedankt. En ik blijf zeker wel rijden! Moet eerst weer nieuwe kleren + helm kopen en eens horen hoe het met de motor staat. Zal wel een duur geintje worden. Ik ben wel van plan om eens naar een all-road te gaan kijken i.p.v. zo'n scheurijzer :)
 
sjees balen zeg

maar ben blij dat je een goed pak aanhad anders had je nu hier niks kunnen posten schat ik zo
maar in iedergeval veel sterkte
en veel geluk met de financien
greets het menneke
 
Man wat een foto's!
Wat een gelUk dat je uberhaupt een pak droeg!!!

Ik ben zeker blij dat mijn pak het ergste heeft tegengehouden! Soms rijd ik in de stad wel eens alleen met spijkerbroek maar dan voel ik me nooit echt op me gemak. Ik denk dat ik dat nu dus nog minder zal doen... hopelijk nooit.

Erik
 
Tis ook gewoon een stomme oprit hoor! Erg onoverzichtelijk en heel vaak ligt er ook een hoop met zand en grind op de weg! Altijd ff uitkijken daaro!

Daar ben ik het zeker mee eens. Toen ik eindelijk opmerkte dat er een bocht aan kwam waren mijn eerste reacties afremmen en hoe loopt de bocht? Dat laatste kon ik dus gewoon niet zien. Dus paniek, harder remmen, en alleen nog maar kijken naar wat ik ging raken :(

Maar ik had natuurlijk gewaarschuwd moeten zijn dat ik een oprit opreed die ik niet kende en waar aan gewerkt werd. Maar door overmoed en vermoeidheid (lekker snel naar huis) ging ik aan het gas hangen zonder eerst verder te kijken.

Ik denk niet dat dit me weer snel zal gebeuren. Dus ik heb er van geleerd! :)

Erik
 
ai ai ai!!! matig man!

en daarom hou ik dus niet van onoverzichtelijke bochtjes. 't is natuurlijk een cliche, maar kunnen stoppen binnen je zicht is helemaal zo gek nog niet.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi klote dat vallen, altijd blijven opletten dat je niet overmoedig wordt. ik denk dat dat voor de meeste motorrijders de grootste valkuil is. (ik ben bang bij mij ook, heb het gelukkig nog niet op de motor hoeven ervaren!)

Wees maar blij dat je dit een relatief (toch vrij hoge snelheid) goedkope les was zonder letsel.

En succes met het verdere verloop!
 
heb je "twist of the wrist" van keith code wel eens gelezen ?
moet je eens doen ! weet je gelijk dat er hier (zo als ik het kan lezen) maar twee factoren (schrikreacties) een rol gespeeld hebben : target fixation en verstijven. lees het boek en probeer in de praktijk de reacties te herkennen. als je ze herkent kun je er (misschien) iets aan doen.

verder natuurlijk erg balen voor je ! er zitten altijd wat gevaartjes aan sportief motorrijden maar je wil ze niet meemaken .... wees blij dat je zelf nix hebt en suc6 met het opknappen
 
heb je "twist of the wrist" van keith code wel eens gelezen ?
moet je eens doen ! weet je gelijk dat er hier (zo als ik het kan lezen) maar twee factoren (schrikreacties) een rol gespeeld hebben : target fixation en verstijven. lees het boek en probeer in de praktijk de reacties te herkennen. als je ze herkent kun je er (misschien) iets aan doen.

verder natuurlijk erg balen voor je ! er zitten altijd wat gevaartjes aan sportief motorrijden maar je wil ze niet meemaken .... wees blij dat je zelf nix hebt en suc6 met het opknappen

Dat boek heb ik nog niet gelezen (wel door de nederlandse vertaling die ergens op het internet rondzwerft gekeken, maar dat vond ik vrij onleesbaar). Wel heb ik "Proficient Motorcycling" gelezen van David L Hough. Ook geen slecht boek.

Maar dit soort situaties moet je natuurlijk ook proberen te oefenen. Jammer genoeg had ik de VRO1 nog niet gedaan (stond geplend voor vrijdag a.s.). Misschien dat de uitwijkoefeningen me hier hebben kunnen helpen.

Maar toen ik eenmaal hard aan het remmen was vond ik het "te eng" om de bocht door te gaan kijken en te stoppen met remmen... als ik dat gedaan had had ik de bocht makkelijk gehaald. Jammer genoeg blokkeerde mijn voorwiel eerst en ging ik op mijn bek.

Erik
 
Het zit ons VFR rijders ook niet echt mee '(

Ben blij dat je er zelf zonder al te veel schade vanaf gekomen bent
Let wel dat is nog steeds het belangrijkste!!

Helaas is er bij mij nix over voor je alles wat
er bij jou stuk is is bij mij nog stukker.

Post anders ook ff hier wat je nodig hebt als je dat nog niet gedaan hebt ;)
VFR rijders en hun fietsen

Heel veel sterkte greetzzz Sharkster
 
Niet echt verstandig gereden lijkt me (ben natuurlijk wel blij dat jouw niks overkomen is) Op de foto zie ik tekenen van wegwerkzaamheden. Tja en die gasten maken nou eenmaal rommel. Als jij dan de bocht niet kunt inschatten betekend dit dat je ter plekke gewoon veeeeeeel te hard reed. O jee hier krijg ik dus reacties op. Ben zelf ook meerdere malen op mijn smoel gegaan en naderhand (niemand vertellen natuurlijk) concludeer je toch dat je iets te overmoedig was. Veel suc6 met je nieuwe fiets
 
Het zit ons VFR rijders ook niet echt mee '(

Post anders ook ff hier wat je nodig hebt als je dat nog niet gedaan hebt ;)
VFR rijders en hun fietsen

Heel veel sterkte greetzzz Sharkster

Het zit ons zeker niet mee. Alhoewel ik erg blij ben dat ik er zelf goed van af ben gekomen.

Donderdag of vrijdag hoor ik wat er precies aan de motor moet gebeuren. Maar als er moet gebeuren wat ik denk dat er moet gebeuren en de nieuwprijs bekijk van Honda onderdelen (www.bike-parts.fr/) dan zou het me niet verbazen als ik de motor als wrak of in onderdelen moet gaan verkopen. We zullen zien, ik zal zeker van me laten horen als ik tweedehands onderdelen nodig heb!

En jij ook nog veel sterkte. Al naar een nieuwe motor aan het kijken? :) Wordt het weer een VFR?

Erik
 
Oeh, shit man ! '(

Ben ook begonnen op dezelfde motor, hopelijk blijft me dit bespaart B|
Ik denk wel dat je achteraf spijt krijgt als je de VFR verkoopt, denk er nog eens goed over na !

[me]DaSuperGrover die nu weet hoe een zilverkleurige VFR er na een schuiver uitziet :X
[/me]


Succes met de schade-afhandeling, blauwe plekken en het heropstappen !
 
Niet echt verstandig gereden lijkt me (ben natuurlijk wel blij dat jouw niks overkomen is) Op de foto zie ik tekenen van wegwerkzaamheden. Tja en die gasten maken nou eenmaal rommel. Als jij dan de bocht niet kunt inschatten betekend dit dat je ter plekke gewoon veeeeeeel te hard reed. O jee hier krijg ik dus reacties op. Ben zelf ook meerdere malen op mijn smoel gegaan en naderhand (niemand vertellen natuurlijk) concludeer je toch dat je iets te overmoedig was. Veel suc6 met je nieuwe fiets

Ik noem het gewoon dom :( Ik was wat overmoedig omdat alles zo goed ging gedurende het toertochtje daarvoor en ook nog wat vermoeid daardoor. Dus gewoon zitten slapen en gas geven om even lekker snel de snelweg op te rijden, i.p.v. bedenken dat dat geen slim idee is op een onbekende oprit met wegwerkzaamheden.

Erik
 
Terug
Bovenaan Onderaan