En ook ik de lul, rijbewijs kwijt :(

thehuman

MF'er
23 apr 2006
170
0
Musselkanaal
Ja hoor.. ook ik moet er aan geloven.. Reed net mooi rustig op een 80 weg, niets aan het handje. Wilde een rijtje auto's inhalen, dus ff gas erop..

Ik ben de auto's voorbij, STOP POLITIE! hmm, ik denk, niet zoveel aan't handje.. bleek dat ik 143 reed!! :O

Bij deze was mijn rijbewijs dus ingevorderd.. kan iemand een schatting van de bekeuring geven? En hoe snel is een rijbewijs meestal terug?? (p.s Ik heb nooit eerder zo'n overtreding begaan).
 
Rond de 450 Eurie, rijbewijs heb je met een week of twee terug.
 
laat PV opsturen en even alles haarfijn uitpluizen, en kijk hoe ze gemeten hebben, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze je nauwkeurig hebben kunnen klokken bij een inhaalmanouvre.......
 
op wat voor een manier is de snelheid gemeten?

in principe mogen agenten rechtsgeldig liegen, daar hebben ze immers een eed of belofte voor gedaan. jij bent dus op grond hiervan gewoon het haasje, al reed je amper 30.
misschien is het mogelijk de rechter te laten twijfelen aan het verhaal van de agenten, maar ik denk dat je weinig kans hebt. (al is het te proberen, niet elke agent schat het acceleratie potentieel van een motor goed in en zegt dan al snel dat zij 150 hebben moeten rijden om bij te komen....)
 
Ja hoor.. ook ik moet er aan geloven.. Reed net mooi rustig op een 80 weg, niets aan het handje. Wilde een rijtje auto's inhalen, dus ff gas erop..

Ik ben de auto's voorbij, STOP POLITIE! hmm, ik denk, niet zoveel aan't handje.. bleek dat ik 143 reed!! :O

Bij deze was mijn rijbewijs dus ingevorderd.. kan iemand een schatting van de bekeuring geven? En hoe snel is een rijbewijs meestal terug?? (p.s Ik heb nooit eerder zo'n overtreding begaan).

bij zelfde soort overtreding alleen op een autosnelweg 540 euro boete.
maar inderdaad in hoger beroep gaan niet meteen betalen!!!
eerst checken of het politie voertuig in kwestie geeikt was en dergelijke dingen

succes met de afhandeling
p.s. binnen 10 werkdagen heb je bericht of je je rijbewijs wel of niet meteen op kan halen
 
bij zelfde soort overtreding alleen op een autosnelweg 540 euro boete.
maar inderdaad in hoger beroep gaan niet meteen betalen!!!
eerst checken of het politie voertuig in kwestie geeikt was en dergelijke dingen

succes met de afhandeling
p.s. binnen 10 werkdagen heb je bericht of je je rijbewijs wel of niet meteen op kan halen

laat het eerst maar eens voorkomen bij de rechter voordat je aan hoger beroep moet gaan denken.

procedure is dat de ovj een transactie voorstel zal sturen. als je die bij het oudpapier gooit krijg je vanzelf een uitnodiging om met de rechter te komen babbelen.
 
en dan met de rechten babbelen... tsja, ik weet het edelachtbare.. Ik ben gewoon dom geweest en heb het gas opengetrokken?? :?

Lijkt me ook niet.. maar ja, misschien kan ik wat rapporten e.d opvragen idd :)
 
bij flitsservice hebben ze het wobben uitgevonden ;) (heeft al iemand veel geld opgeleverd - niet bespaard dus maar echt kassa)

hangt er een beetje vanaf hoe de zaak vastgesteld is. welke ijkrapporten, certificaten, pv's etc je op kunt vragen.

bij de rechter zul je als de snelheid geklokt is door een volgende politieauto de meting in twijfel kunnen trekken. zelf volhouden dat je wel te snel gereden hebt, maar niet zo snel. als je dan een beetje uitleg geeft over hoe een motor op kan trekken en hoe snel een auto moet rijden om te kunnen volgen.... misschien heb je geluk en is de rechter niet overtuigd van het verhaal van de politie/ovj.
 
op wat voor een manier is de snelheid gemeten?

in principe mogen agenten rechtsgeldig liegen, daar hebben ze immers een eed of belofte voor gedaan. jij bent dus op grond hiervan gewoon het haasje, al reed je amper 30.
misschien is het mogelijk de rechter te laten twijfelen aan het verhaal van de agenten, maar ik denk dat je weinig kans hebt. (al is het te proberen, niet elke agent schat het acceleratie potentieel van een motor goed in en zegt dan al snel dat zij 150 hebben moeten rijden om bij te komen....)

Hij haalt auto's in op een 80 km weg (die auto's rijden dus ook TEN MINSTE 80) en jij beweert dat de politie wel zal liegen???? Túúrlijk knul. Droom lekker verder.
 
naja, of de politieagent al dan niet gelijk heeft is irrelevant...of je de rechter ervan kan overtuigen is de vraag...
 
Hij haalt auto's in op een 80 km weg (die auto's rijden dus ook TEN MINSTE 80) en jij beweert dat de politie wel zal liegen???? Túúrlijk knul. Droom lekker verder.

Hoe weet jij zo zeker dat de rest 80 kmph heeft gereden?
En politie agenten zijn ook mensen met menselijke emoties. Niet alle agenten voeren hun functie uit zoals het hoort of zoals jij het doet.
 
Exact kunnen meten dat iemand 143 rijd vind ik vrij knap tijdens een inhaalactie....

Het zal vast wel te hard geweest zijn, maar of de meting erg accuraat was is een ander verhaal.
10km meer of minder maakt nogal wat verschil!
 
Sta er steeds weer versteld van hoe mensen achteraf gaan lopen janken -O-

Je weet dat het zuur betaald geld is als ze je pakken.
Ga dan niet achteraf hier het forum vol kladden met hulpvragen (waar al zoveel over gelult is) omdat je hem nu begint te knijpen nu je het spelletje verloren hebt |(
Afzeiken van degene die je kennelijk slimmer af was bewijst enkel dat ze terecht de winnaar zijn :+

Gewoon afwachten dus en dan pas aktie ondernemen :W
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor.. ook ik moet er aan geloven.. Reed net mooi rustig op een 80 weg, niets aan het handje. Wilde een rijtje auto's inhalen, dus ff gas erop..

Ik ben de auto's voorbij, STOP POLITIE! hmm, ik denk, niet zoveel aan't handje.. bleek dat ik 143 reed!! :O

Bij deze was mijn rijbewijs dus ingevorderd.. kan iemand een schatting van de bekeuring geven? En hoe snel is een rijbewijs meestal terug?? (p.s Ik heb nooit eerder zo'n overtreding begaan).

Als 't je eerste keer is, dan heb je het rijbewijs wel binnen 10 dagen terug. Boete valt ook mee. Ga uit van +/- 8 euro per km, maar 't kan altijd lager worden als je 't voor laat komen, maar omdat je binnen de 70 km/h blijft (en het je eerste keer is?) zal je niet hoeven voorkomen (of je moet dat zelf wel willen) maar krijg je een acceptgiro thuis.

Vanaf de uitspraak zit je een jaar in de recidive. Ga je weer te hard binnen dat jaar, dan kijk je dus bij 'tweede overtreding.'

Hier de tabel van www.om.nl

full
 
Laatst bewerkt:
Sta er steeds weer versteld van hoe mensen achteraf gaan lopen janken -O-

Je weet dat het zuur betaald geld is als ze je pakken.
Ga dan niet achteraf hier het forum vol kladden met hulpvragen (waar al zoveel over gelult is) omdat je hem nu begint te knijpen nu je het spelletje verloren hebt |(
Afzeiken van degene die je kennelijk slimmer af was bewijst enkel dat ze terecht de winnaar zijn :+

Gewoon afwachten dus en dan pas aktie ondernemen :W

ik denk al waar blijft ie, je bent niet scherp hoor er hebben al 18 mensen gereageerd voordat je de moraalridder uit kon hangen.....
We weten het nou wel hoor wie z'n billen brand moet op de blaren zitten, maar als je daar zalf voor kunt krijgen verzacht dat de pijn, en die zalf zoekt hij hier....
Er is een spreekwoord


gedeelde smart is halve smart



Dat doe jij toch ook met je ongeluksverhaal, laat een ander dat dan ook doen jankert
 
Ga dan niet achteraf hier het forum vol kladden met hulpvragen (waar al zoveel over gelult is) omdat je hem nu begint te knijpen nu je het spelletje verloren hebt |(

:^ Use The F#cking Search!!! B|

Eerst ben je wel in staat flink te gassen en daarna zijn de hersencellen ineens op en kunnen ze niet meer denken! Gaan ze met allerlei vragen komen die ze hier (na tig voorgangers) zo kunnen opzoeken... |(


Verder wil ik nog kwijt dat er dus een hoop zijn die niet spiegelen. Als ze nou achter een boom staan te laseren e.d. dan snap ik nog dat je in een fuik rijdt en de pineut bent. Maar als ze achter je aan rijden, dan ben je een sukkel als je dat niet ziet! Als ik inhaal op de provinciale weg en ik zie een paar auto's achter me een koekblik meespringen, dan ben ik zo van het gas... liever een paar keer te veel van het gas, dan 1x de lul... :Y
 
:^ Use The F#cking Search!!! B|

Eerst ben je wel in staat flink te gassen en daarna zijn de hersencellen ineens op en kunnen ze niet meer denken! Gaan ze met allerlei vragen komen die ze hier (na tig voorgangers) zo kunnen opzoeken... |(


Zou dat het zijn ,of is het ook best een stoer verhaal om te vertellen? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan