En toen had ik ineens een Mach III

Carburateurs weer losgehaald, hoofdsproeiers van 104 naar 110, gasnaald 1 stand onlaag naar aanleiding van de testbankrun, als het nu droog blijft kan ik nog testen ook :X Mijn nieuwe vacuüm meter uitgeprobeerd, die is handig voor motoren zonder of lastig bereikbare nippels.
IMG_2582.jpeg


Nummer 3 stond een half slagje van de andere twee af, niet slecht voor op gehoor afgesteld.

Bougiekabels ingekort zodat ze niet meer de cilinderkop raken.

IMG_2584.jpeg
IMG_2585.jpeg


Bij de linker uitlaat kwamen zwarte spetters tussen de flens en de bocht uit, die was een paar keer los geweest toen ik met de rearsets en de zijstandaard bezig was, daar zit nu weer verse hittebestendige kit tussen, dat werkt goed want de andere uitlaten zijn een stuk droger. :t
 
Ik weet trouwens niet of hij nog bestaat, maar ik heb veel onderdelen ooit weggehaald bij Wegman in Aalsmeer, die hadden ook een racer staan die omgebouwd was naar waterkoeling...misschien hebben ze nog wat voor je..
Was een ROZENkweker, die in de kassen overal sloopmotoren tussen de rozen had liggen
Hij bestaat nog, ik ben er een maandje geleden geweest. Was er jaren geleden ook al eens geweest. Heel bijzondere man en locatie.

Ik was overigens bijzonder blij met zijn hulp, (op een maandag een bandje van een velg drukken). Hij was daarop weer bijzonder onder de indruk toen ik daadwerkelijk terugkwam (ca. een week later) met de afgesproken betaling, pinnen was namelijk niet mogelijk.
 
Hij bestaat nog, ik ben er een maandje geleden geweest. Was er jaren geleden ook al eens geweest. Heel bijzondere man en locatie.

Ik was overigens bijzonder blij met zijn hulp, (op een maandag een bandje van een velg drukken). Hij was daarop weer bijzonder onder de indruk toen ik daadwerkelijk terugkwam (ca. een week later) met de afgesproken betaling, pinnen was namelijk niet mogelijk.
Mooie Kerel..
En bracht altijd een bos rozen mee voor mijn vrouw als ik daar geweest was...
 
Hij bestaat nog, ik ben er een maandje geleden geweest. Was er jaren geleden ook al eens geweest. Heel bijzondere man en locatie.
Was zijn koffie nog steeds zo "interessant" als ik mij herinner? _O-

Ik ken 'm als Mister "Mezzo"; op beurzen in Italië bood ie steevast de helft 8-)
Dan kun je van zijn vraagprijzen van de motoren niet zeggen; maar dat hoeft ook niet. Beter te duur als niet te krijgen...
Geweldig dat hij er nog is.
Als je een onderdeel zoekt dat je nergens vindt, op naar Wegman!
 
De Mach III staat onder een lakentje te wachten tot het weer een beetje mooi weer is, ondertussen zat ik een beetje in de bakken met reserveonderdelen te rommelen en heb even geïnventariseerd wat ik allemaal heb....voordat ik het wis had ik een redelijk compleet uitzien (maar leeg) motorblok op de werkbank staan, en dat ziet er toch wel cool uit. :9

Nu wil ik het blok optisch helemaal compleet maken om er bijvoorbeeld een tafel van te maken, het in een vitrine te zetten of met een beugel aan de muur te bouten in de werkplaats, maar eerst zoek in nog een paar deeltjes:

1 carburateur
Dynamodeksel
Oliepompdeksel

Deze onderdelen hoeven niet in perfect werkende staat te zijn, en ik wil ook eventueel andere onderdelen er voor ruilen, dus als iemand nog wat heeft liggen? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan