En weer een DB-crash gehad [Update 4]

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Hallo luitjes,

Het heeft even geduurd maar we zijn er weer! Er is niks verloren gegaan maar er zijn wel wat zaken waar op gelet moet worden.

Van 650 topics zijn de titels verloren gegaan. Pierre heeft met een script de eerste paar woorden van de betreffende topics als topictitel gebruikt.

Mocht je een topictitel tegenkomen die niet klopt maar je weet wel wat het moet zijn, klik dan in dat topic op het 'topicreport-knopje' (
exclamation.gif
) en geef aan wat de titel moet zijn. De mods kunnen dan de topictitel aanpassen.

Kom je nog andere vreemde zaken tegen, post dat dan in Vragen en opmerkingen of mail de crew op crew(At)motor-forum.nl

Update 13:40:
Er blijken achterf toch posts verdwenen te zijn. Pierre is bezig te proberen deze alsnog terug te halen.
Update 2 16:15:
We zijn bezig met het importeren van verloren berichten, vandaar dat MF slecht bereikbaar is.
Update 3 18:15:
In de afgelopen paar uur hebben wij de meeste van de verloren berichten weer terug weten te halen.
Hierdoor staan er weer een paar tellertjes niet goed, die zullen wij op een rustig tijdstip hertellen.
Update 4 21:00:
Alle berichten zijn herteld, waardoor de paginanummering weer zou moeten kloppen.

Excuses voor het ongemak...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt mensen voor het maken van mijn meest favoriete internetbezigheid *D :}

Verveelde me echt de pleuris vandaag, toevallig een dagje vrij en dan ligt MF er ook nog uit _O-
 
*O* goed werk mensen *O*


we zijn er weer *D

blij dat ik ziek thuis ben en niet op mn werk, anders had ik wrsch komen te overlijden ;) :+

nogmaals

*O* goed werk *O*
 
*O* Hij is weer onstuk gedingest *O*

Wel verveeld op me stage vandaag zeg :P
 
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zijn jullie er al achter waarom die database er 'om de haverklap' uitklapt?

Dat de database waanzinnig groot is dat begrijp ik. Dat er veel mensen tegelijk aanspraak op maken snap ik ook. Maar toch over het algemeen houd de server het toch aardig tijdens de drukke tijden? Ben wel benieuwd of te voorspellen / voorkomen is wanneer die server er weer eens mee stopt.

Uiteraard vind ik het wel super dat jullie er zoveel tijd instoppen, en telkens maar weer moeten regelen dat alles het weer doet. Daarom ben ik ook donateur. Als er bijvoorbeeld nieuwere hardware aangeschaft moet worden, misschien een oproep plaatsen voor extra donaties zodat MF beter in de lucht blijft? Als dat het probleem is heb ik wel een paar euro extra over om dat voor elkaar te krijgen ...
 
Laatst bewerkt:
Die figuur Murhpy had nooit die wet moeten uitvinden! ;)

Echt 10 seconde voordat ik mijn mobiel uitzet (gisteravond 23:31) krijg ik een geautomatiseerde sms van de provider dat de server problemen heeft.
Uiteindelijk kon ik dus niet om 23:30 naar bed maar pas om 03:00 :X :X

Grrr...waardeloos! :(

Maar goed, Pierre is weer onze redder in nood want die heeft een script geschreven waarmee we in principe alles weer terug konden halen.
Hail to the king! :)
 
Echt gaaf jongens!! Helmpje af voor jullie werk!!

Begon wel heel langzaam ontwenningsverschijnselen te krijgen; hevig zweten, trillen, zag vreemde dingen die er niet waren en al dat andere.
Ben toen maar gewoon weer gaan werken waar ik een vergoeding voor krijg van mijn baas, heel af en toe even kijken, nog niks, weer verder werken.
Vorige week precies het zelfde, krijg zo wel meer gedaan op mijn werk, als dat maar geen gewoonte gaat worden. O-) O-)
 
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zijn jullie er al achter waarom die database er 'om de haverklap' uitklapt?

Dat de database waanzinnig groot is dat begrijp ik. Dat er veel mensen tegelijk aanspraak op maken snap ik ook. Maar toch over het algemeen houd de server het toch aardig tijdens de drukke tijden? Ben wel benieuwd of te voorspellen / voorkomen is wanneer die server er weer eens mee stopt.

Uiteraard vind ik het wel super dat jullie er zoveel tijd instoppen, en telkens maar weer moeten regelen dat alles het weer doet. Daarom ben ik ook donateur. Als er bijvoorbeeld nieuwere hardware aangeschaft moet worden, misschien een oproep plaatsen voor extra donaties zodat MF beter in de lucht blijft? Als dat het probleem is heb ik wel een paar euro extra over om dat voor elkaar te krijgen ...
De nieuwe hardware is al aangeschaft en zo goed als klaar. Deze gaan tegelijk met de nieuwe forumsoftware operationeel worden. Zoals de planning nu is zal dit nog deze maand gebeuren :)
 
Heren, over oude topics die eigenlijk op slot hadden moeten zitten, moeten we die weer hier melden?

groet

B
 
Terug
Bovenaan Onderaan