En weer een Motor-Forummer onderuit..

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Yep, nog een Motor-Forummer onderuit, dit keer was ik aan de beurt. :(

Hoe is het gebeurd? Erg lullig allemaal en ik baalde goed maar het had nog veel erger gekund.

Ik ben vanavond met een collega van me naar Groningen geweest vanwege een GSX-R600 die daar te koop stond, 1997, 27.000 km en in de kleuren die ik zocht.

Eerst fiets bekeken, zag er goed uit, klonk goed, maar wou uiteraard eerst een proefritje maken, het was dus al donker maar dat was niet anders. Ik proefritje daar in de buurt, paar bochtige weggetjes opgezocht, niet eens erg hard gereden, amper boven de 100 geweest, op een gegeven moment kom ik op een B weggetje bij een bocht, ik reed misschien maar 60, ik rem nog wat bij, stuur in en ineens glijdt de GSX-R zo onder me weg (het bleek later dat er een lading grind in die bocht lag wat ik in het donker niet zag liggen), ik schuif zo over de weg en de GSX-R mist op een halve meter na een boom en schuift zo de onderwal van een sloot in. Ik zit eerst wat verdwaasd te kijken, realiseer me nog niet echt wat er gebeurd is, loop dan naar de sloot toe. Zoals gezegd een wonder dat ik die boom heb gemist en wonder boven wonder ligt de motor niet in het water, was behoorlijk diepe sloot en steile wal nog. Hij lag dus op de wal met het kontje 10 cm in het water maar meer ook niet gelukkig. Toen m'n collega gebeld en die is samen met de persoon die hem verkocht langsgeweest en we hebben hem met de auto weer omhoog getrokken.

Het enige wat er kapot was was de linkerspiegel die was afgebroken en het (carter?)deksel wat nogal erg geschaafd was, maar dat deksel heeft ook alles bijna opgevangen, verder een paar krasjes maar dat was het dan ook. Al met al heel veel geluk gehad, als ik die boom had geraakt of de Gixxer was de sloot ingedoken, dan was hij waarschijnlijk totalloss geweest.

Ik heb daarna de GSX-R toch gekocht, die spiegel en dat deksel laat ik wel vervangen binnenkort, en ik haal de fiets volgende week op. Hij heeft nieuwe BT010's erom liggen en dat is ook wel lekker, verder rijdt het heerlijk, ziet er goed uit, geen rare dingen ontdekt en de prijs was niet hoog.

Ik voelde me erg klote even maar ik kon er achteraf (na de koop nog even langsgereden) weinig aan doen, er lag veel grind daar in die bocht.

Dus het slechte nieuws is dat ik onderuit ben gegaan, maar het goede nieuws is dat alles gelukkig wel meeviel, het had veel erger gekund en [me]Revolution heeft dus een GSX-R600 gekocht. Zodra ik hem heb zal ik foto's posten. :) [/me]
 
:^ Klote, maar gefeliciteerd met deze prachtfiets! :( :)

Wat waren de kleuren die je zocht?
 
Je hebt gewoon mazzel gehad en dat mag ook wel eens een keer met al die ongelukken links en rechts. En je hebt een Gixxer!!! Begint zo langzamerhand wèl de populairste fiets op MF te worden. }) Kom je a.s. zaterdagmiddag ook en heb je 'm dan bij je? BTW buitenspiegel is erg goedkoop en OK bij www.roukama.nl
 
De kleuren zijn blauw/zwart/grijs en bedankt voor de tip, ik zal eens kijken wat een spiegel kost.

Het is kut maar het had veel erger gekund. :)
 
Grind in een bocht

Heren wegbeheerders, het moet GVD toch niet erger worden he ??? :( :( :(

Rev sterkte kerel, valt de schade een beetje mee?
Ik dacht alleen dat je laatst een Fireblade topic had geopend....?

[flauw]
Hmm maar beter ook, anders had je nu een Fireblade beschadigd })
[/flauw]

[edit]
Ik heb het stukkie wat beter gelezen, en zie dat enkel een deksel en een spiegel stuk zijn, en de schade verder gelukkig heel erg meevalt, al blijft het toch wel een behoorlijke klote situatie waar je je ineens in bevindt :(

En inderdaad gefeliciteerd wouter!
Dat dit maar de enige ervaring van je fiets met de grond mag zijn!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zonde, maar toch gefeliciteerd hoor!
Had je hem ook gekocht als je niet was gevallen?
Bedankt Mar1tin, anders had ik hem ook wel gekocht ja. Mooie fiets en niet duur. :)

En de schade valt zeker mee, gelukkig.

Ik had het ook hard kunnen spelen en gewoon ervoor weg kunnen lopen maar ik ben gecrashed en ik wil dan niet die persoon met de brokken laten zitten, dat vindt ik geen stijl en ik vindt dat ik er dan gewoon voor moet staan!
Anders had ik hem ook gekocht, het kost me dan nu misschien even iets meer voor wat extra zaken als een spiegel, dekseltje en wat krasjes bijwerken maar dat heb ik er wel voor over.
 
Laatst bewerkt:
Is wel een interessante situatie om af te dingen:

Ja, écht netjes is ie niet he? En ik moet gelijk een nieuwe spiegel kopen. €500,- minder? })
 
Ten eerste:
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe fiets. Zonder het beestje te hebben gezien kan ik nu al zeggen dat ik stinkend jaloers ben (zie sig).
Ten tweede:
Balen dat je gevallen bent. Maar anderzijds, wees blijdat je er zelfs niet veel meer als schrik aan over hebt gehouden. En door dit voorval zal je vast wel voorzichtig met je nieuwe fiets zijn de eerste tijd.

Veel plezier er mee!!
 
gefeliciteerd jongen, welcome to the club :}

zal ik het email adres revolution@suzuki-gsxr.com dan maar voor je aanmaken? ;)
 
Grind op de weg, kun je daar nog een wegbeheerder aansprakelijk voor stellen :?
Daar ben je nu te laat mee. Ik heb het zelf in 1996 meegemaakt. Vanwege het feit dat er geen politieraport was opgemaakt, heeft centraal beheer (de verzekeraar van de wegbeheerder) tot op heden de zaak weten te rekken. Het ligt in handen van een advocatenkantoor (via mijn rechtbijstand geregeld) maar ik heb ondertussen het vermoeden dat dit nooit goed komt. Had ik destijds een politierapport laten opmaken, dan had ik er veel sterker voor gestaan.

Maar in principe heb je dus gelijk. Je kunt in veel gevallen de wegbeheerder aansprakelijk stellen, maar het is wel belangrijk dat je een politierapport laat opmaken van het ongeval
 
Gefeliciteerd....




Prutser })



( GSXRen zijn GEEN goeie fietsen voor onze MODjes *D , pooh kon die ook al niet heel houden :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan