En weer een nieuw forumlid

Dagobert II

Die hard MF'er
18 sep 2004
976
1
Hengelo (O)
Hallo allemaal,

Ik ben Michaël, 41 jaar, gehuwd en werkzaam als machinist bij NS-Reizigers.
Op dit moment heb ik een Suzuki GS 750 uit 1977 en Suzuki T 125 'Stinger' uit 1971 (in onderdelen).
De GS ben ik van plan om te 'verbouwen' tot een Seventees Superbike à la Wes Cooley' GS 1000.
De Stinger wil ik weer in originele staat brengen (op een m-stuurtje na).
Ik ben begonnen met een Suzuki GT 380 (1975), drie maanden voor m'n 18e gekocht dus dat ding glom toen ik ging rijden met de oefenvergunning op zak. Twee keer een gat in de zuiger gehad (nee niet de middelste!). Bij gedegen onderzoek na het tweede gat bleek dat het tandwiel van de aandrijving van de ontsteking wel een kunstgebitje kon gebruiken. Uiteindelijk in onderdelen verkocht. 'Even ' de Kawa Z 440 LTD van mijn buurmeisje geleend tot ik zelf genoeg had verdiend om een nieuwe te kopen; een Kawa Z 400 J (1983). Z.s.m. over laten spuiten van saai grijs naar spierwit met Kadettblauwe velgen. Tijd voor iets groters een Suzuki GS 1000 E (1980) tot ik een leuke advertentie las waarin werd gesproeken van een 500cc Suzuki met wentelmotor. Inderdaad bleek het om een RE-5 wankel(1975) te gaan. m'n broer had er ook een, dus ik wist wat ik zou kopen voor nog geen 1500 gulden.
Door omstandigheden moest ik hem helaas weer verkopen. Bij een motorzaak kreeg ik een GS 750 voor 3500 gulden plus 4000 kontant plus een helm voor de helft van de prijs. Mooi dealtje, niet?
Ik had een tijdje een auto nodig dus de GS maar weer verkocht. Ik bleef wel in de GS-sfeer de auto was namelijk een Citroën GSa.
Mijn stiefbroer ging korte tijd later naar het buitenland en gaf mij zijn zwarte Suzuki GS 750 die ik nu dus ga opknappen en ombouwen. Mijn broer had geen tijd en zin meer in de T 125 zodat ik die nu mag restaureren. En dan had ik nog een vriend die zijn Honda CB 400 N zat was en hem al 2 jaar achter het huis had staan. Deze laatste heb ik maar weggedaan aan iemand die het blok ging gebruiken voor een superskelter!
Behalve motoren heb ik nog interesse in klassieke auto's en conceptcars & one-off's. Maar daar zijn ander fora voor.
Tot zover,
 
Laatst bewerkt:
Welkom op MF :)

En nog bedankt voor de lift naar Utrecht ;)
 
full


...en werkzaam als machinist bij NS-Reizigers.

Opeens wist je het? O-)

Sorry, schot voor open doel...

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan