En wie weet het al voor de komende winter?

Hangt van het pekel/gladheid gehalte af.

Zal denk ik wel weer lekker gaan sleutelen, eens kijken of we eindelijk wp-veren gaan kopen en monteren :)
 
Ik ga zoals altijd door. Tot ver onder nul. Pekel, ijs of sneeuw maakt mij niet uit. Ik bekijk van te voren of er te rijden valt, en ik ga. Waarschijnlijk niet met de Mille, maar met de ZZR of zo.
 
Het is zo geweldig om in de winter met een dun zonnetje een stukje te gaan rijden. Koud neusje, en als je terug komt een flinke kop koffie of Choq. Echt super!
Ik kan niet zo lang zonder mijn motor hoor!

helemaal mee eens....is altijd erg eh, cool..!

rij zelf altijd door...pekel is klote maar ja, 1 goede nachtvorst en ze strooien weer, als je daar op moet wachten... '(
 
Mijn XJ600 spuit ik in de tectyl, en rij ik mee door. Afgelopen jaar al gedaan, gaat prima.
De GSXR gaat op stal, pak die alleen als het droog en pekel/strooizout-vrij is. Als het echt sneeuwt en ijzelt, ga ik ook met de autooo 8-) want mijn leven is me nog lief, want ik moet 85km per dag.

Grtzz HagaSan.
 
PS. siliconenspray en WD-40 zijn niet echt watervast, dus met wat pech is het er te snel af en is je fiets onbeschermd. Tectyl is gewoon te koop bij de autohandel, kost ca 6 euro de fles en je kan er meerdere keren je motor van inspuiten (en ik ben er niet zuinig mee). Amberkleurige tectyl (valvoline) is goed afwasbaar en je ziet goed waar ie zit, doorzichtige is lastiger.

Grtzz HagaSan
 
Kben zo'n watje die alleen met mooi weer rijdt ;)

Wil in de winter, m.b.v mijn merkplaatshandboek, een beetje gaan sleutelen, leer ik mijn motor ook wat beter kennen.

- Ketting vervangen.
- Lagerschaal balhoofdlager vervangen
en meer van die dingen die je uitstelt tot de winter.
 
zogauw het begint met vriezen, dan in het koekblik, motor bijft 's winters lekker binnen staan
 
Ehh..ik nog nie wete.
Heb 'm pas een week of 6.
'kHeb nu 8 dagen niet gereden(broek in atelier) en 'kheb toch wel afkick verschijnselen. '(
Maar al die zooi(pekel)aan m'n fietsje wil ik eigenlijk ook niet! Time will tell..
 
PS. siliconenspray en WD-40 zijn niet echt watervast, dus met wat pech is het er te snel af en is je fiets onbeschermd. Tectyl is gewoon te koop bij de autohandel, kost ca 6 euro de fles en je kan er meerdere keren je motor van inspuiten (en ik ben er niet zuinig mee). Amberkleurige tectyl (valvoline) is goed afwasbaar en je ziet goed waar ie zit, doorzichtige is lastiger.

Grtzz HagaSan

De tering...Da's een paardemiddel...
Blijft dan niet ALLES aan je motor plakken? Dat blijft toch plakkerig?

Ik heb het al eens eerder gehoord, maar dacht dat het een geintje was....
 
Ik rij gewoon door.
Ik hoop wel dat ik tegen die tijd mijn rijbewijs B heb, dan kan ik als het sneeuwt of echt bijna niet te doen is om motor te rijden het gebakkie pakken.
 
PS. siliconenspray en WD-40 zijn niet echt watervast, dus met wat pech is het er te snel af en is je fiets onbeschermd. Tectyl is gewoon te koop bij de autohandel, kost ca 6 euro de fles en je kan er meerdere keren je motor van inspuiten (en ik ben er niet zuinig mee). Amberkleurige tectyl (valvoline) is goed afwasbaar en je ziet goed waar ie zit, doorzichtige is lastiger.

Grtzz HagaSan
is het dan geen merde om die tectyl er weer af te krijgen na de winter ?
 
PS. siliconenspray en WD-40 zijn niet echt watervast, dus met wat pech is het er te snel af en is je fiets onbeschermd.

Mwaoh, val mee. Niet wassen en af en toe bijspuiten heeft bij mij goed gewerkt afgelopen winter.
 
Alleen met sneeuw en ijzel rij ik niet, voor de rest maakt het me niet uit.
Tegen regen en kou kan je je kleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan