Endurance Le Mans

Trixxie

MF'er
31 mei 2002
212
0
Nederstaete Racing gaat weer endurance rijden

DSC01232_new.jpg


Van het weekend start de eerste race van het Endurance in Le Mans. Het enige nederlandse team wat hier aan meedoet is Nederstaete Racing. Het verdient hier zeker een topic en wij allen zijn dan ook zeker benieuwd naar hun prestaties.
 
Barry doet het inderdaad erg lekker!
Voorlopig liggen ze op kop, met 13 ronden voorsprong op het Sert 1 team. *O*

Barry draagt 2 verschillende laarzen :?
Links Forma (als ik het goed kon zien) en rechts zn eigen Daytona...
 
Heeft Nederstaete het nou gehaald? want ik hoorde dat ze op het laatst nog maar 7000 toeren konden draaien :X

Barry heeft zichzelf lekker in the picture gereden..al kon dat in dit team bijna niet missen ;) Maar hoe dan ook hij is niet gevallen of heeft rare fratsen uitgehaald. Voor hem een gelukje dat Max Neukirchner gewond was. Ik begreep dat Barry reserverijder was.
 
Ja. P28. Prima resultaat!

Voor Barry natuurlijk helemaal. Ik geef het toe: ik had het niet verwacht. Bij Barry gaat altijd wel wat mis (niet altijd zijn schuld natuurlijk) en dat het dan nu 24 uur achterelkaar goed gaat ....

Gefeliciteerd aan beide teams.

Jan Z
 
Hoewel ik geen BMW-fan ben vond ik het toch vervelend voor het team Cooper – Nion - Parriott dat in de laatste ronde niet meer doorkwam en daardoor de finishvlag miste. Zo komen ze met 733 ronden en 23:57:21.313 uur rijtijd toch niet in de uitslag voor.
In de open klasse is er nu dus geen enkele finisher.

Ergens onredelijk vind ik.

Maar proficiat voor Barry en team Nedersteate
EgbertO
 
Woehoe!!!!!!!!!!! Ben nog steeds helemaal blij! Barry op de hoogste trede en de SuperStock jongens hebben het ook heel goed gedaan. Inderdaad jammer dat het niet echt een populaire tak van motorsport is, maar ik heb het hele weekend internet open gehad om het te kunnen volgen en het was spannend!

*O*
 
Overigens was Barry Veneman niet de eerste dat waren Henk van der Mark en Dirk Brand in 1984 en daar was ik bij :+
 
Dank jullie wel voor de felicitaties en dat jullie alles zo hebben gevolgd.

Het was een enerverende gezellige week. Het was er koud en nat, maar de sfeer in het team was perfect. Iedereen was snel op elkaar ingespeeld en de motor deed het goed.

Tijdens de trainingen hebben we uiteindelijk flink aan moeten zetten voor de kwalificatie en ook dat lukte, mede dankzij de pre-training die wij 2 weken geleden op Le Mans hadden afgewerkt en waar we banden hadden getest. Verder is het belangrijk om constant te rijden en te blijven zitten. We hadden ingeschreven in de superstock, maar bij de keuring werd eerst de homologatie van de motorfiets niet goedgekeurd, toen was er een cijfertje op het blok niet in orde en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zaak was dus om dan maar te switchen naar de oude Superbikeklasse nu EWC geheten, met onze superstockfiets. In deze klasse is veel meer toegestaan, mar het is onmogelijk om op het podium te belanden, zoals ons vorig jaar op de 8 uren van Doha in Qatar wel lukte.

De wedstrijd was zeer wisselvallig, met veel regen, kou en heel veel crashes. Ons motto was, laat je niet gek maken en gewoon doorrijden. Onze regenbanden was niet mee te rijden, vandaar dat onze rondetijden zo rond de 2.20 lagen in de regen, het laagste van het hele veld, terwijl we in de trainingen nog 1.45 draaiden. Maar in de regen zijn we niet gevallen. In de nacht was ik aan het rijden en bij het ingaan van mijn laatste ronde in een korte dubbel bocht voor start finish, werd in hard geramd door een rijder die zich verremd had. Hij bleef zitten en toen ik na een tijdje stillag, kon ik eerst de motor niet vinden. In de verte zag ik een koplamp en ja hoor, het was de R1. Snel opgeraapt een naar de pits gereden. 20 minuten later reden we weer, maar we waren wel een plaats of 10 a 15 teruggevallen. Konden we weer helemaal opnieuw beginnen. Ik was na een massage weer helemaal de oude en we konden weer door.

Verder hebben we eigenlijk constant gereden tot het laatste uur. Toen kreeg de motor kuren en kon niet meer dan 6 a 7000 toeren draaien. Na 2 pitstops hebben we de tank gewisseld en de draad van de quickshifter doorgeknipt.
De motor draaide als vanouds en ik reed de laatste stint. Die was dus een uur en 10 minuten, maar ik wist niet hoeveel laps we nog voorlagen op onze directe concurrent. Met nog 10 minuten te gaan werd het wel lastig en de laatste ronden ging het benzinelampje branden. Oeps, ik heb de laatste 2 ronden op reserve in 6 gereden, met rondetijden van 2.31. We haalden de finish op als 28ste met een klassering op de 27ste plaats, omdat de open klasse niet meedoet in het klassemant.

Het team is fantastisch, van onze kok tot de masseur, alles monteurs, bandenman, blussers, tankers en tijdwaarnemers, teammanager Petra en mijn vriend en chef monteur Mike Bolman, zonder jullie is dit niet mogelijk, dank jullie wel.

24 uren gaat je niet in je koude kleren zitten. Je motorfiets....is afgeschreven na 24 uren, hij ziet er niet uit, alles is vies en kapot en hangt erbij. Ik zeg het laatste uur, MIJN ZITJE ZIT LOS!!!!. Niet zeuren, RIJDEN!!!!. Endurancerijden en bikkelen met je hele team. Maar als je de 24 uren van Le Mans uitgereden hebt.....je bent gefinished....en je bent niet als laatste geeindigd.... Dan is je doel bereikt en zit je met het hele team voldaan 's avonds na te praten en ook dat versterkt de teamgeest nog meer.

Het was een superervaring. Op naar de volgende wedstrijd. 10 mei de 6 uren van Albacete. Veel minder zwaar en geen publiek, dus geen 150.000 toeschouwers die dag en nacht de boel op hun kop zetten.
Deze wedstrijd zullen we via de website beter kunnen bijhouden zodat we jullie constant kunnen updaten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan