Enduro gezocht voor iemand van 1.65 meter

Robert.v

MF veteraan
12 feb 2005
10.701
528
Zeewolde
Ik heb mijn zinnen gezet op een crosser, bij voorkeur een oudere KTM.

Sticky Topic ''Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?'' heb ik uiteraard gelezen.

Ik zit alleen met het volgende, ik ben 1.65...
nu heb ik al link kits gevonden waarmee je tot 3 cm kan zakken, in combinatie met de poten iets doorsteken, maar ik twijfel of dit voldoende is.

Het idee is om er mee op de weg te rijden voor 90%.
5 km woon werk af en toe en in de zomer naar de club, ongeveer 20 km verderop.
Puur voor de fun, misschien eens een bospaadje ofzo.

Bij mijn vorige motoren (VTR1000, R1) moest ik ook schuin zitten, en dan kon ik met de tenen van 1 voet bij de grond, ging prima.

nu staat er een KTM lc4 400 te koop voor een redelijk bedrag, maar die schijnen wat zeldzamer te zijn,
hoe zit het met onderdelen, en is het niet beter om een 620/640 te nemen?

Zijn er hier nog meer verticaal benadeelde mensen met crossers?
 
pw80?

😇

zonder gekheid..
misschien kan je naar een DR400, WR400 kijken,
deze zullen betrouwbaarder zijn dan die KTM..
wellicht zelfs een XT..
maar verlagen is wel een dingetje,
maar zolang je veel op de "normale" weg rijdt, zal t niet zo'n vaart lopen..

er is veel mogelijk, andere dogbones erop en je brommer zakt een stukkie..
vorkpoten stuk door je tripledinges heen..

...tis een beetje puzzelen..
 
Even voor de duidelijkheid je bedoelt een enduro/allroad neem ik aan
Een crosser heeft geen kenteken en mag niet de openbare weg op
En enduro wel
Verder twijfel ik of je het gaat redden met die afstand
Ik ben 184 en kan niet met platte voeten bij de grond.
Het beste kan je een keertje bij een motorzaak naar binnen stappen en proefzitten
 
Ik zou de titel even aanpassen naar: op zoek naar een oude enduro voor iemand van 1.65 meter

Persoonlijk zou ik voor een supermotard gaan, als je toch vooral op straat gaat rijden. Die kunnen ook prima op een bospaadje en rijden veel lekkerder op straat.
 
Maakt niet zoveel wat je koopt maar laat de lc4 400 altijd links liggen, geldt eigenlijk voor de meeste oudere GSen , of het moet echt je hobby worden. Een Exc is dan een veel betere keuze, maar ook dat is afhankelijk wat er mee gebeurt en gedaan is. Onderdelen voldoende aanwezig, zowel nieuw als 2nd hands.

Mag het een ook een KLX of WR250r achtig iets zijn? Of zoek je iets met 40+ PKs?
 
Kijk ook even of een kickstarter wel jouw ding is?

Daarmee sluit je ook al heel veel motoren uit.

Mijn laatste motor was een 1340 shovelhead met kickstarter,
dat ging prima.

voor zo'n hoge motor lijkt het me alleen wel handig als hij links zit,
dan kan ik hem aankijken terwijl ik er naast sta.
 
Een handelsonderneming.....
Hij weet echt wel wat er aan dat ding mankeert anders had hij het wel gefixed.
Je kan de gok nemen maar ik zou lekker verder kijken.

Hij heeft nog wel een leuke zijspancrossertje.
 
Maakt niet zoveel wat je koopt maar laat de lc4 400 altijd links liggen, geldt eigenlijk voor de meeste oudere GSen , of het moet echt je hobby worden. Een Exc is dan een veel betere keuze, maar ook dat is afhankelijk wat er mee gebeurt en gedaan is. Onderdelen voldoende aanwezig, zowel nieuw als 2nd hands.

Mag het een ook een KLX of WR250r achtig iets zijn? Of zoek je iets met 40+ PKs?

Een 250 mag ook zeker,
Wil alleen wel 4 takt.
Heb geen zin in moeilijk gedoe met mengen enzo.

Hoeft geen krachtpatser te zijn,
Is maar voor fun ritjes
 
Voor dat geld is het gewoon een gok

Ik wil hem wel kopen en dan voor 3x die prijs verkopen, is het dan minder een gok?
Met alle oude enduro machines is het enigszins een gok wat je koopt.

Ik heb in oktober mijn 2009 model EXC gekocht met 8k op de teller. Blijft ook een gok, helemaal zolang je niet weet waar je moet kijken. Is de prijs zodat je, wanneer de gok fout gaat, nog kunt herstellen en je dan nog een nette prijs hebt hoef je het niet te laten mijns inziens.
 
Met alle oude enduro machines is het enigszins een gok wat je koopt.
Klopt, ik wilde eerst een heel verhaal schrijven over competitiemachines, levensduur en onderhoud, maar had geen zin om dat om mijn telefoon te doen. Jouw samenvatting is een betere dan de mijne.
 
Ik wist al van verlagings links,

Maar nu kom ik ook ringen tegen die in je schokbreker gaan voor 50 mm verlaging.

Als ik nu en een ring van 50 pak en links van 30 mm dan ben ik er toch?

Of kan het niet allebei?
20200603_110756.jpg
20200603_110744.jpg
 
tuurlijk..
je kan ook 12 inch wielen nemen.
lijkt mij beetje veel werk om je schokbrekers open te maken en zo te verlagen.
(buiten t feit dat als je iets verkeerd monteert je schokbrekers wellicht verkeerd om gaat werken)
..als die dogbones niet genoeg zijn...
 
Maar je koopt dus een "goedkope" motor om vervolgens duizend + in vering te stoppen, maar je bent nog niet bij een crosszaak geweest om te vragen wat er mogelijk is en hoe moet/kost
 
Terug
Bovenaan Onderaan