Enduro gezocht voor iemand van 1.65 meter

Maar je koopt dus een "goedkope" motor om vervolgens duizend + in vering te stoppen, maar je bent nog niet bij een crosszaak geweest om te vragen wat er mogelijk is en hoe moet/kost

Ehhh nee.....
Ik koop nog niks,
Zon ring kost 4 tientjes en links 100 euro.

Als ik 1000 euro in de vering moet stoppen dan koop ik niks, voor dat geld laat ik me rijden 🤣
 
Ik zou ook eerst eens gaan proefzitten ergens. Zadels zijn wel hoog, maar ook heel smal waardoor je makkelijker bij de grond komt. Bovendien zijn de motoren licht, waardoor je ze makkelijker met één been kunt houden dan een HD van 300 kilo.
 
Ik zou ook eerst eens gaan proefzitten ergens. Zadels zijn wel hoog, maar ook heel smal waardoor je makkelijker bij de grond komt. Bovendien zijn de motoren licht, waardoor je ze makkelijker met één been kunt houden dan een HD van 300 kilo.


Daar heb je een goed punt, overigens was mijn Harley wel bizar laag, 65 cm ofzo

Mijn VTR1000 en R1 moest ik idd wel met 1 been houden, met mijn tenen zelfs 😂
 
dogbones zijn de beste "budget" oplossing,
klooien aan veering moet je aan specialisten overlaten, al weten zij ook niet alles weet ik uit ervaring,
misschien help ook een kortere achterschokbreker, maar kans dat je ineens op een sjopper rijdt is dan ook wel een stuk groter..

als je echt gek gaat doen met je brommer kan je een specialist ernaar laten kijken, maar als je alleen op de (snel) weg rijdt of bijna alleen maar zou ik dat geld in mijn zak houden.
 
Of je kijkt naar alternatieven als de Honda Dax, Monkey of Grom, Yamaha TW125 of Tricker, Suzuki VanVan. Kun je een boel lol op hebben volgens mij, maar misschien gaat het ook snel vervelen.
 
Reken voor schokbreker rebuild met verlagen 150-200 euro, zelfde voor inkorten vork. Dan heb je een motor over met minder veerweg.
Je kan ook een oude xl zoeken om mee te raggen, die zijn laaaaaag.
 

Verlagen met dogbones wordt hier niet geadviseerd. Mijn Supermoto is ook verlaagd met spacers (+/- 4cm). Nadeel is dat de shock inderdaad uit elkaar moet, maar het is schijnbare wel de beste manier. Denk er aan dat dit toch wel een specialistisch klusje is...

8cm verlagen is trouwens best veel. Ik zou zeker niet allebei doen. Als je echt veel wilt verlagen moet je misschien nog wat van het zadel af laten schaven en misschien hogere zolen onder je laarzen laten zetten...
 
Toevallig,

ik ben ook 1.65 en opzoek naar een enduro. Waarschijnlijk een CRF450
om otr ritten te rijden. Heb contact gehad met Vlaar, 495 euro kost het om de motor 5cm te verlagen, dit is voor en achter inclusief veren op gewicht en nieuwe lagers achter.

Alleen achter verlagen is niet ok voor de geometrie van de bike, mijn standpunt is altijd: als ik het geld er niet voor overheb om het goed te doen, dan doen we het niet.

Btw: ik heb ook een 690smc/1100 hypermotard gehad, teentje aan de grond ging het. Allebei zeer leuke fietsen!
 
Laatst bewerkt:
ga op zoek naar een honda crf230. die zijn van nature niet hoog en een miljoen keer gebruiksvriendelijker (vederlichte fiets, luchtgekoeld oerblokje) dan die crossers met koplamp.

Alternatief: de Beta Alp 4.0. Ook niet hoog, offroad capabel en met het DR350 blok.
 
Ik heb een WR426 gehad met SM wielen,alleen daardoor al wat lager dan origineel,was verder een zeer betrouwbare, stabiele en goed sturende
motor met een top van 160,een oude KTM kan je beter mijden want dan koop je alleen maar ellende,ik heb een bijna nieuwe gehad
en dat was al een drama ding,beter iets betrouwbaars Japans kopen.
 
Ik heb me er bij neergelegd dat ik gewoon te kort ben om op een fatsoenlijke enduro te passen.

Heb vandaag maar weer een Firestorm gekocht 😃
IMG_20200430_101843.jpg
 
Gaston Rahier reed de Dakar op een BMW waarbij hij net met zijn hoofd boven het stuur uitstak. Lengte zegt niet alles.
download.jpeg.jpg
 
Ktm freeride is toch echt op jullie maat gemaakt?
The long, narrow seat combines unrestricted freedom of movement with excellent comfort. It is easily unlocked and unlatched for access to the tank, fuel filter and electrics. At a seat height of just over 900 mm, the KTM FREERIDE 250 F offers safe ground contact, even in difficult terrain, especially useful for instilling beginners with confidence and a feeling of safety. An alternative seat with even lower seat height is available through the KTM PowerParts range.

net over 900mm is wel fors nog steeds...
 
Terug
Bovenaan Onderaan