Enduro helm met zonnevizier verkrijgbaar?

V4Wim

MF veteraan
22 sep 2005
4.522
2
Ik ben op zoek naar een enduro-achtige helm á la de Arai Tour-X:
arai-tour-x3-enduro-helmet-plain-colours-%5B2%5D-3868-p.jpg


Maar dan meer richting mijn budget, lees goedkoper, en als het kan voorzien van zo'n handig inschuifbaar zonnevizier. Aangezien ik de helm gebruiken wil voor woon-/werkverkeer en ook regelmatig in het donker rijdt is zo'n ingebouwd viziertje wel handig.

Maarrrr, is er überhaupt wel een enduro helm met zo'n visier? Ik kan er zo 1,2, 3 niet een vinden.
 
Laatst bewerkt:
normale crosshelm pakken en er 2 brillen op meubelen. zonnebril in gebruik.heldere bril achterop en andersom _O-
 
hjc heeft zoiets... ;)

(echter niet met zonnevizier afaik)
 
Laatst bewerkt:
woon/werk en je rijd een sv650 en v-strom? is dan een systeem helm veel makkelijker in combinatie met je bril? ik kan me bril ophouden terwijl ik me systeemhelm op en afzet.

zon enduro helm is leuk maar flink luidruchtig. dus leuk als je een stukje gaat baggeren met je vstrom. maar voor op de snelweg een ramp volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
woon/werk en je rijd een sv650 en v-strom? is dan een systeem helm veel makkelijker in combinatie met je bril? ik kan me bril ophouden terwijl ik me systeemhelm op en afzet.

zon enduro helm is leuk maar flink luidruchtig. dus leuk als je een stukje gaat baggeren met je vstrom. maar voor op de snelweg een ramp volgens mij.

Da's ook een invalshoek... Zijn die dingen zo veel luidruchtiger?
 
Ik ben op zoek naar een enduro-achtige helm á la de Arai Tour-X: [http://shop.1stmx.co.uk/ekmps/shops/andyhutch/images/arai-tour-x3-enduro-helmet-plain-colours-%5B2%5D-3868-p.jpg (afbeelding)]

Maar dan meer richting mijn budget, lees goedkoper, en als het kan voorzien van zo'n handig inschuifbaar zonnevizier. Aangezien ik de helm gebruiken wil voor woon-/werkverkeer en ook regelmatig in het donker rijdt is zo'n ingebouwd viziertje wel handig.

Maarrrr, is er überhaupt wel een enduro helm met zo'n visier? Ik kan er zo 1,2, 3 niet een vinden.

Sinds kort heeft X-lite zo'n helm, zit er ook aan te denken zoiets te kopen :Y
 
klasgenootje van mij heeft een HJC 7 in 1 helm geloof ik. Typenummer weet ik even niet, maar het is in ieder geval een enduro helm die ook om te bouwen is tot jethelm, integraal helm en weet ik het wat. Zit ook een zonneviziertje in :) Gaaf ding!

edit:

handig dus.. kleppie erop als je met de Strom gaat, kleppie eraf als je met de Sv gaat :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een enduro-achtige helm á la de Arai Tour-X: [http://shop.1stmx.co.uk/ekmps/shops/andyhutch/images/arai-tour-x3-enduro-helmet-plain-colours-%5B2%5D-3868-p.jpg (afbeelding)]

Maar dan meer richting mijn budget, lees goedkoper, en als het kan voorzien van zo'n handig inschuifbaar zonnevizier. Aangezien ik de helm gebruiken wil voor woon-/werkverkeer en ook regelmatig in het donker rijdt is zo'n ingebouwd viziertje wel handig.

Maarrrr, is er überhaupt wel een enduro helm met zo'n visier? Ik kan er zo 1,2, 3 niet een vinden.
met zo'n klep heb je geen zonnevisier nodig!
en zo'n klep op de snelweg is echt geen probleem (in tegenstelling tot de meeste berichten van mensen die waarschijnlijk niet eens een cross-helm hebben)
 
'Enduro helm met zonnevisier verkrijgbaar?' > 'Enduro helm met zonnevizier verkrijgbaar?'
 
Ik heb een Marushin X-Moto en daar een donker vizier bij gekocht voor 2 tientjes. Vizieren zijn makkelijk te verwisselen. Helm kost ook de wereld niet.
 
Zo, eerste uren gemaakt met mn Tour X3. Snelweg is inderdaad geen probleem. Moet wel even wennen aan het iets andere blikveld met een klep maar dat komt goed.

Zoals hier al vermeld is het wel lawaaierig bij hoge snelheden maar met oordopjes goed te doen.

Wellicht dat ik voor de vakantie voor het eerste deel (snelweg) de klep even demonteer, en als we weer echt gaan rijden in de alpen donker vizier er af en klep er weer op.
 
Heb zelf de matzwarte uvex enduro. Erg fijne helm! Gebruik m zelf alleen altijd met bril, eigenlijk nooit meer met vizier.
 
Heb zelf de Tour X3, maar met oordopjes echt geen probleem. Ook een fijne helm, maar daar is de prijs ook naar.
 
Airoh S4 ook geen leuke helm voor je?

Geen zonnevizier, maar wel het een en ander aan accesoires voor verkrijgbaar.

Edit: lees nu dat je al besteld hebt.. Veel plezier met je uvex ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi kleurtje, mijn broertje heeft de matzwart/witte besteld met zwart vizier. op een duitse site zijn ze wel heel goedkoop trouwens. de gewone matzwarte is daar 130 eu en met kleurtjes betaal je 170.

Dat zal wel FC-moto.de zijn. Daar kostte ie mij € 169,- en een donker viziertje iets van 4 tientjes.
 
Krijg ik van de week een folder van Büse binnen. De Rocc 770:

ROCC-770-Endurohelm_b5.jpg


Heeft Motorplaza (hier vlakbij) 'm nog in de aanbieding ook. Maar mijn eigen Uvex is nog prima. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan