Enduro in het buitenland

daan96

Die hard MF'er
31 okt 2019
633
406
Achterhoek
Het komt af en toe wel eens voorbij in het andere off the road / enduro topic maar mij lijkt het makkelijk om een topic te hebben om het 1 en ander op te sommen. Als een mod het er niet mee eens is dan verwijder het gerust weer. ;)

Wil iedereen die ervaring heeft met enduro rijden in het buitenland hier zijn ervaring delen? Er zijn verschillende (Nederlandse) instanties in het buitenland waar er een mogelijkheid is om (een paar dagen) enduro te rijden op een (huur) motor.

De bedoeling is om een opsomming te maken van wat er is, en wat iedereen zijn ervaring bij bepaalde landen / organisaties zijn.

Ik kan helaas niet aftrappen, maar hoor het wel graag om een keus te kunnen maken waar onze eerste enduro trip heen gaat komend seizoen.
 
Leuk initiatief. Hierbij wat vulling. Ook benieuwd naar wat er verder ingebracht wordt.

Maat van me heeft onlangs week (georganiseerd) offroad gereden op Cyprus. Zal m vragen met welke club.

Arjan Brouwer organiseert offroad-reizen, oa naar Marokko en Senegal.
 
Motor gehuurd met m.n vrouw in Porto portugal.
Je staat garant met je creditkaart.
€1000.
Ze hebben bij ons dus 950€ ingehouden.
Wees dus gewaarschuwd met huren.
Kan de firma wel opzoeken.
Maar wil er eigenlijk niet meer aan herinnerd worden.
Zij op een Xt600 ik helaas op dat wel een gloednieuwe Enfield Himalayan.
Want ze hadden geen andere xt600.
Daar begon het al.
Wat een waardeloos stuk schroot is dat.
Maar oke m.n vrouw moest het off road nog leren.
Niet de beste aftrap om samen de tet Portugal te gaan rijden.
Maar dat is achteraf.
Best wel krassen op het plastic.
En kopphendel stukje afgebroken.
Op het breukvlak. Daar is tie voor.
De Xt had iets van 38k op de klok niet erg.
Maar om dan €950 van de borg in te houden ?
Als het €400 was geweest had ik het nog duur gevonden.
Maar er dan wel vrede mee.
Ik wil altijd nog eens terug naar Porto met een gringtegel 30x30 in m.n bagage meer niet.
Als er nog ruimte over is nog een klein molotovje.
Dus kijk uit met huren in het buitenland.
 
Leuk initiatief dit topic, maar is er geen reizen sectie op dit forum? Ik denk dat dit niet onder motoren hoort?

Vriendelijke mod die ff wil schuiven?
 
Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, je vraag is over komend seizoen en wat er is, en je hebt het over instanties.

Zelf ben ik momenteel in Thailand beetje offroad rijden, reizen, en heb in Spanje, Marroko en Canada cq VS enduro gereden.
Hoeveel tijd heb je? moet het een wedstrijd enduro motor zijn of gewoon een offroad.
Voor het laatste kun je in Thailand voor erg weinig terecht, alleen vliegtickets zijn nu duur.
Geloof dat in Marokko ook niet duur is om daar lokaal een offroad motor te huren.
In Barcelona kan je geloof voor 115 eu pd een Honda CRF huren fly/ride, je eigen gps mee en gaan met die banaan.
Spanje erg mooi om te rijden, zou aanbevelen met een Spaanse verhuurder, dan heb je ook Spaanse tarieven.
Mijn idee.
 
Verhuur bedrijf in Barcelona.

En Alicante beide makkelijk om heen te vliegen en binnen twee uurtjes op een huurmotor te zitten als dat je idee is.
 
Isabena!

Gelegen in de Pyreneeën en ze organiseren trainingen, tours etc.
Allemaal dwars door de Pyreneeën.
 
Motorhuur iets verder weg "Muztoo english" (intikken op feestboek, de website werkt niet meer). Is een zwitser, verhuurt en stalt je motor voor als je weer terug moet om weer wat te werken. Is in Osh, wereldstad in Kirchizie, ideale uitvalsbasis.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan