enduro in nederland

vriendkonijn

Rookie
21 sep 2004
8
0
amsterdam
Weet iemand iets over de mogelijkheden voor het endurorijden in nl? Ik rijd een xt600 en heb het bizarre plan opgevat om over een paar jaar de woestijn onveilig te maken met het barrel. Wil voor die tijd wel wat off-road ervaring opdoen. Zijn er nog mensen met goede ideeen?
 
ik ging zelf altijd rond vliegveld welschap crossen. (welschap is misschien beter bekend als 'airport eindhovuh'). hele mooie paden, de oirschotse heide (wel uitwijken voor tanks) en dan nog het weggetje binnendoor langs het kanaal en dan uitleven op de crossbaan van leo combee en dan nog effe kijken op de landsard.

geen idee of dat alles nu nog uberhaupt bestaat trouwens.
wel altijd lachen met die marechaussee.
 
Kijk eens op www.knmv.nl sectie sport...zoek daar op off-road.

Bij de KNMV kun je alle info krijgen over de off-the-road ritten.

Prachtige ritten.....maisvelden, afgravingen, bossen etc.

Succes
 
Enduro rijden lijkt me als onervaren rijder niet zo'n slim idee, zeker niet met een XT600.
Beter kun je een paar all-road ritjes rijden of een lichte off-road rit (dus niet tankbaan havelte rit).
 
Enduro rijden lijkt me als onervaren rijder niet zo'n slim idee, zeker niet met een XT600.
Beter kun je een paar all-road ritjes rijden of een lichte off-road rit (dus niet tankbaan havelte rit).

Was ie zwaar...... de tankbaan ??? :+
Je hebt wel gelijk, een XT600 is niet de meest ideale motor voor dat werk. Aan de andere kant is het wel zo dat als hij het op dat ding leert, hij later op een beter geschikte motor er alleen maar profijt van heeft.

Als je in de woestijn wilt rijden moet je volgens mij juist wel veel oefenen op dat soort banen.
 
Enduro rijden lijkt me als onervaren rijder niet zo'n slim idee, zeker niet met een XT600.
Beter kun je een paar all-road ritjes rijden of een lichte off-road rit (dus niet tankbaan havelte rit).

Dan ben je die duitsers zeker nooit tegengekomen met BMW's enz. in splinternieuwe outfit die mee gaan doen :)
 
Dan ben je die duitsers zeker nooit tegengekomen met BMW's enz. in splinternieuwe outfit die mee gaan doen :)

Heb vaak genoeg van die gasten gezien met zo'n R80GS ofzo, dat oudere boxer-enduro ding. Respect :} als je daarmee hard kunt gaan in de bagger.
 
Ik hou de crossertjes bij het westelijk haventerein in Amsterdam anders aardig bij met m'n KLR600 en op het rechte end haal ik ze in :)

Maar ben zeer benieuwd naar nieuwe terreinen. Amsterdam heeft als voordeel dat alle ondergronden er zijn, zand, hard grint/puin, houtpulp, harde grond en bagger...prima oefen terrein en erg gezellig in het weekend
 
Lees dit een keer door, is de moeite:
Allroadrijden voor beginners

Goede (noppen) bandjes helpen wel voor dat bagger.
En een ervaren rijder bij je om van te leren is ook geen luxe.
Heb het zaterdag nog ondervonden: 4 keer (mals) gevallen, hoort er ook bij.

Via mijn site kan je bij foto's en filmpjes geraken (foto's => lessen).

Offroadplekjes worden (hier toch) uiterst zeldzaam, tenzij je een heel ervaren endurorijder bent om te gaan lopen voor de pakkemannen 8-)
 
ik ging zelf altijd rond vliegveld welschap crossen. (welschap is misschien beter bekend als 'airport eindhovuh'). hele mooie paden, de oirschotse heide (wel uitwijken voor tanks) en dan nog het weggetje binnendoor langs het kanaal en dan uitleven op de crossbaan van leo combee en dan nog effe kijken op de landsard.

geen idee of dat alles nu nog uberhaupt bestaat trouwens.
wel altijd lachen met die marechaussee.
Ik begrijp niet goed wat er te lachen valt met de marechaussee :?
De enige ervaring die ik met hun heb is dat ze me opgeschreven hebben en dat ze tegenwoordig je motor in beslag nemen.
Iedereen die ik ken die daar heeft gereden is er mee gestopt omdat ze erg veel controleren.
 
hey leuk, dat idee heb ik ook al een tijdje :)
wil via marokko naar egypte rijden en weer terug, na de studie..
 
Terug
Bovenaan Onderaan