enduro voor dagelijks gebruik

Yamaha TT600R. Heeft een luchtgekoeld onverwoestbaar XT blok met een enduro rijwielgedeelte. En is te vinden in jouw prijsrange.

full
 
Waarom geen Suzuki 250RMZ (4 takt crosser) op kenteken?
Licht genoeg voor een beginner en goed voor op de weg, mits 50/50 banden, maar zeker geen brommert !

Of toch tweetakt en af en toe een zuigertje vervangen, kost de kop niet.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Ik raad je aan licht te beginnen en het jezelf niet te moeilijk te maken met allerlei theorien.
Gewoon lekker gaan rijden en ervaring opdoen!

Grtz.
 
Waarom geen Suzuki 250RMZ (4 takt crosser) op kenteken?
Licht genoeg voor een beginner en goed voor op de weg, mits 50/50 banden, maar zeker geen brommert !

Of toch tweetakt en af en toe een zuigertje vervangen, kost de kop niet.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Ik raad je aan licht te beginnen en het jezelf niet te moeilijk te maken met allerlei theorien.
Gewoon lekker gaan rijden en ervaring opdoen!

Grtz.
Een 250 4takt crosser is vrij licht voor op straat. In het zand heb je volop genoeg aan zo'n ding maar als je op straat wil knallen moet je m toch wel flink uitstoken. Daarnaast word je niet blij van de onderhoudsintervallen van zo'n ding als je ''ermee wil touren'' aangezien het gewoon een competitiemotor is. (om de ~40 uur nieuwe zuiger, om de 5-8 uur nieuwe olie) Dus nee, dat lijkt me niet zo'n strak plan. M.i. kan hij beter voor een 450 enduro gaan zoals de exc450/crf450hm of een husky oid.
 
Volgensmij zijn de modellen van exc competitie gericht. Met dus korte onderhouds intervallen. Ook de 450
 
Volgensmij zijn de modellen van exc competitie gericht. Met dus korte onderhouds intervallen. Ook de 450
Tja het is een beetje de afweging maken wat je wil he.
Als je alleen maar als een ouwe opa rond wil touren heb je niks aan een exc. Als je wil knallen wel. Maar zo'n exc enduro doet iig al een stuk langer met een zuiger en olie dan een echte crosser. Met zo'n exc moet je toch wel tegen de 100 uur op je zuiger kunnen zetten en de olie durf ik zo niet te zeggen maar iig minder vaak dan een crosser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan