Enduro

KTM Nick

Die hard MF'er
6 jan 2009
874
244
Utrecht
Gezocht: Een leuke enduro slecht weer fiets voor een paar centen. Gewoon een leuk apparaatje met wat plastic (tankkappen, achterkappen), dus geen oude xt500 of iets dergelijks.

Ktm of een Husqvarna of iets dergelijks.
 
2 gezien!

http://link.marktplaats.nl/289931377

http://link.marktplaats.nl/288092071
 
Daar heb ik ook wel interesse in ja. Heb hier en daar wat zitten zoeken, en blijkt dat bij veel SM's je regelmatig de zuiger moet vernieuwen. Dat trekt me dus helemaal niet. Een motor moet een motorblok hebben dat daarna niet meer open hoeft de komende 30.000 minimaal. Dat kan bij een CBR ook...
Die LC4 zijn 4takt geloof ik, hebben die dat ook dat die zuiger af en toe vervangen moet? Of hebben die wel een degelijk blok.
 
Daar heb ik ook wel interesse in ja. Heb hier en daar wat zitten zoeken, en blijkt dat bij veel SM's je regelmatig de zuiger moet vernieuwen. Dat trekt me dus helemaal niet. Een motor moet een motorblok hebben dat daarna niet meer open hoeft de komende 30.000 minimaal. Dat kan bij een CBR ook...
Die LC4 zijn 4takt geloof ik, hebben die dat ook dat die zuiger af en toe vervangen moet? Of hebben die wel een degelijk blok.
even een kleine sluier op lichten O-)

er zijn geen degelijke/goede/onderhouds vriendelijke 1 cilinders :+

alleen de XT660 komt nu in me op die een onderhouds interval heeft van ik meen 10.000km. Maar bij de oudere motoren zover ik weet licht dat tussen de 5/7500 km.

zuiger verv. is redelijk normaal bij een 20k/30k licht dr maar net aan hoe je hem hebt behandeld... De meeste oudere crossers/enduro's worden mishandeld door boeren knullen die op oude olie rijden :+

heel kort door de bocht maar je snapt me wel denk ik ;)
 
Zit wat in ja... Das ook wel het grote probleem met het kostenplaatje denk ik(voor mij dan).
Een wat oudere heb je al voor 1300 euro, maar die zien er dan ook uit alsof er een heel boeren dorp op is losgegaan in het maisland.
Wil je er een waar zuinig op is geweest door de eerste eigenaar en die er net bij staat dan zit je al gauw op 3000 of meer van wat ik zo zie.
En dat van slijtage is ook wel logisch, 1 cilinder moet doen wat anders 4 cilinders doen.
Ik hoorde wel dat de Suzuki DRZ heel degelijk is en weinig onderhoud kwa zuiger. Maar heb nog geen bezitters er (objectief) over gehoord verder.
 
bij sommige moet je door het uiterlijk heen kijken...

maar om dat te doen heb je al een beetje verstand van 1 pitters nodig :+

de mijne is bv niet de mooiste kwa plastic maar als je hem van dichtbij bekijkt zie je dat echt alleen het plastic uitgeleefd is. Motorblok is aan de binnen kant 92% nieuw (op alu carters en tandwielen na) :+ Frame opnieuw gecoat. Als je dat doet moet je nieuwe lagers zetten op div plaatsen. Oa: balhoofd, achterbrug+ linklagers... zijn toch de lagers die het meest op heb b*llen krijgen bij een enduro...
 
En, TS.. al wat gevonden?
ik vind de SXV van Aprilia heel erg cool, maar lees nu overal dat het verbruik ervan best hoog ligt. Als je hem alleen voor de lol gebruikt geen punt, maar bij wat meer km's is dat wat minder leuk.
Op dit moment zou de KTM640 Lc4 denk ik t best zijn voor mij...
Maargoed eerst mn 1100XX afmaken en verkopen want met mn huidige budget gaat het niet werken...
 
Zit wat in ja... Das ook wel het grote probleem met het kostenplaatje denk ik(voor mij dan).
Een wat oudere heb je al voor 1300 euro, maar die zien er dan ook uit alsof er een heel boeren dorp op is losgegaan in het maisland.
Wil je er een waar zuinig op is geweest door de eerste eigenaar en die er net bij staat dan zit je al gauw op 3000 of meer van wat ik zo zie.
En dat van slijtage is ook wel logisch, 1 cilinder moet doen wat anders 4 cilinders doen.
Ik hoorde wel dat de Suzuki DRZ heel degelijk is en weinig onderhoud kwa zuiger. Maar heb nog geen bezitters er (objectief) over gehoord verder.


mijn drz ging open bij 18000km zuiger was nog als nieu!
 
Ik vind een dr 650se zeker een degelijke zeer onderhoudsvriendelijk offroadje, daar kun je heel wat km's mee draaien zonder geneuzel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan