Enduro

Bennejaminne

Rookie
21 jan 2020
10
0
Ik ben opzoek naar een enduro/dualsport moto a2 waar ik geen onderhoud heb zoals bij een cross, ik rij 8000 km per jaar wil graag op baan kunnen rijden en op onvergarde wegen. weet er iemand welke modellen mogelijk zijn?
 
Laatst bewerkt:
welkom in de endurowereld...

een wereld waar je, als je je motor in conditie wilt houden je toch zo af en toe onderhoud moet plegen...

wil je dat niet.. koop dan een motor (crf250l) waar je dat maar 1x in de 15000 km hoeft te doen...

succes
 
Oeps, ik meende gelezen te hebben dat die rond dezelfde intervallen zat als de 250L.

De motoren die ik hier noemde heb ik ook nog geen ervaring mee trouwens, over een maand of 3 kan ik je er een wat gegrondere mening over geven hoop ik. We hebben dan de Kawa en de Honda 250 7 weken mee.

Misschien eens bij AJP gaan shoppen. De 250cc's zul je wel te licht vinden dan, maar de PR7 (600cc) zal misschien redelijk in je straatje passen, al is het geen echte enduro natuurlijk.
 
Oeps, ik meende gelezen te hebben dat die rond dezelfde intervallen zat als de 250L.

De motoren die ik hier noemde heb ik ook nog geen ervaring mee trouwens, over een maand of 3 kan ik je er een wat gegrondere mening over geven hoop ik. We hebben dan de Kawa en de Honda 250 7 weken mee.

Misschien eens bij AJP gaan shoppen. De 250cc's zul je wel te licht vinden dan, maar de PR7 (600cc) zal misschien redelijk in je straatje passen, al is het geen echte enduro natuurlijk.
Heeft u ervaring met de ktm enduro 690 r?
 
KTM300 2takt,hoef je ook geen olie te verversen,en is heel wat potenter dan de 4takten.
 
Laatst bewerkt:
Op die tweetakt herrie in het bos zit helemaal niemand te wachten, en in plaats van olie moet je dan steeds de zuiger verwisselen.
Onzin,een collega van mij had een CRF450 ,die heb ik meer zuigers zien wisselen dan dat ik ooit met een 2 takt gedaan heb,
verder zit men op geen 1 motor in het bos te wachten,je moet dan ook alleen met enduro ritten meedoen,ga je hier in de bossen
wild rondcrossen word je afgeschoten.
 
Dat een KTM 300 potenter is dan een viertakt is behoorlijke bullshit. Ik heb dit najaar een paar keer op een 300 gereden maar een 450 of 500 viertakt loopt echt veel harder. Ook word je snel voorbij gestoken op een maisveld door een dikke viertakt.
 
Onzin,een collega van mij had een CRF450 ,die heb ik meer zuigers zien wisselen dan dat ik ooit met een 2 takt gedaan heb,
verder zit men op geen 1 motor in het bos te wachten,je moet dan ook alleen met enduro ritten meedoen,ga je hier in de bossen
wild rondcrossen word je afgeschoten.
Maken al die gaten in de cilinder dan geen verschil op de smeerfilm? En de extra thermische belasting?
En jouw filmpje ging wel over crossen in de bossen.
 
Ktm 690 smc-r, misschien wat prijzig maar qua onderhoud hoef je er niet heel erg naar om te kijken, en als je a2 af ben, begrenzen er af, en je hebt een ideaal ding om op de Nederlandse wegen lol te hebben, en een stukje snelweg gaat ook prima.
 
Ik denk dat we nog een belangrijke vraag missen...
Wat wil je er mee/verwacht je er van?
Ik heb een honda crf 250 m gehad was bedoeld voor op baan te rijden en eens door het bos, maar ik wil iets inde zelfde richting maar met meer cc. Ik rij +-8000 km in een jaar en heb een a2 rijbewijs.
 
Maken al die gaten in de cilinder dan geen verschil op de smeerfilm? En de extra thermische belasting?
En jouw filmpje ging wel over crossen in de bossen.
Moderne watergekoelde 2takt van 300cc eer je die thermisch zwaar belast ben je van het kaliber Strijbos,
Flipse de hobbyist gaat dat echt niet lukken,en met moderne 2 takt olie zit het met die smeerfilm ook wel goed.
Die knakker uit het filmpje reed met een niet standaard uitlaat ergens in het buitenland.
Hier in de regio word je van te voren gewaarschuwd als je met een crossmotor 2 of 4 takt in de bossen gaat rijden dat je het haasje ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan