Enduro

Als je zelf de oliebeurtjes aan een enduro niet red zou ik het wel afraden inderdaad, dan loop je er financieel gewoon op leeg als je 8K per jaar rijdt.

Ik weet niet hoe ver je elke keer rijdt en hoelang je tussenstops mogen duren, maar de KTM Freeride is opzich wel een echte enduro zonder zuigers wisselen en olie beurtjes. Is wel elektrisch dus de range schijnt tussen de 35 en 50 km te liggen afhankelijk van je rijmodus.
 
Als je zelf de oliebeurtjes aan een enduro niet red zou ik het wel afraden inderdaad, dan loop je er financieel gewoon op leeg als je 8K per jaar rijdt.

Ik weet niet hoe ver je elke keer rijdt en hoelang je tussenstops mogen duren, maar de KTM Freeride is opzich wel een echte enduro zonder zuigers wisselen en olie beurtjes. Is wel elektrisch dus de range schijnt tussen de 35 en 50 km te liggen afhankelijk van je rijmodus.
Schiet lekker op 50km,moet je rondjes rond je huis blijven rijden.
 
suzuki drz 400E zoals ik al eerder zei, 50pk, heel onderhoudsvriendelijk, en bijna onverwoestbaar. Enige waar die niet van houden is lange tijd vol open gas op de straat. Verder topspul, koop je een setje sm wielen bij en klaar.
Wil je meer vermogen en mee competiegericht spul, kost het onderhoud veel meer geld. om de 50uur nieuwe zuiger 100uur motorblok open en de nodige dingen vervangen, veel oliewissels en oliefilters.
Maar het is net wat je wil en wat je budget toelaat.
 
Het leven is een verzameling van compromissen. Hij wil een:
Enduro
Geen enduro onderhoud
Meer vermogen dan een halve enduro
Dan kun je of flink zwaarder gaan, zeg een PR7 oid of bijvoorbeeld een freeride.
 
Ik ben opzoek naar een enduro/dualsport moto a2 waar ik geen onderhoud heb zoals bij een cross, weet er iemand welke modellen mogelijk zijn?

Nee, bestaan niet.

Klaar.


Wat een onzinnig topic.
TS roept 1 regel en zwerft heen-en-weer tussen een honda 250 en KTM 690.
Op die manier komen alle motoren wel in aanmerking, afgezien van de Goldwing 1800.

TS : Omschrijf je vraag eens wat duidelijker en zeker wat je ermee wil.
Zoals de vraag nu geformuleerd is, kan niemand er wat van maken, behalve dat sommigen hun eigen persoonlijke voorkeur roepen.

Wat wil je ermee gaan doen ?
Waar (ondergrond) wil je ermee rijden ?
Hoeveel km per week/maand ga je maken ?
2 of 4 tact ?
Hoeveel geld/tijd wil je besteden aan onderhoudt ?
Wat wil je als min/max gewicht / vermogen ?
 
Nee, bestaan niet.

Klaar.


Wat een onzinnig topic.
TS roept 1 regel en zwerft heen-en-weer tussen een honda 250 en KTM 690.
Op die manier komen alle motoren wel in aanmerking, afgezien van de Goldwing 1800.

TS : Omschrijf je vraag eens wat duidelijker en zeker wat je ermee wil.
Zoals de vraag nu geformuleerd is, kan niemand er wat van maken, behalve dat sommigen hun eigen persoonlijke voorkeur roepen.

Wat wil je ermee gaan doen ?
Waar (ondergrond) wil je ermee rijden ?
Hoeveel km per week/maand ga je maken ?
2 of 4 tact ?
Hoeveel geld/tijd wil je besteden aan onderhoudt ?
Wat wil je als min/max gewicht / vermogen ?
Ik doe een 8000 km per jaar ik heb een a2 rijbewijs (35kw), voor op baan en eens op onvergarde wegen te rijden maakt niet uit hoeveel cc, kostprijs 10 000 max en ik zoek iets inde enduro richting zoals ze de honda crf 450 l hebben voorgesteld zo onzinnig vind ik het ook niet namelijk ken ik er niet veel van. deze vragen werden mij al gesteld.
 
Wil je er nog steeds vooral mee de baan en het bos in of is het een wegmotor waarmee je af en toe het bos in gaat?
Ik zal meer op de baan rijden maar op onvergarde wegen wil ik genoeg kracht hebben en een enduro feeling hebben. Zoals bij men honda crf 250m maar die was te licht.
 
Ik doe een 8000 km per jaar ik heb een a2 rijbewijs (35kw), voor op baan en eens op onvergarde wegen te rijden maakt niet uit hoeveel cc, kostprijs 10 000 max en ik zoek iets inde enduro richting zoals ze de honda crf 450 l hebben voorgesteld zo onzinnig vind ik het ook niet namelijk ken ik er niet veel van. deze vragen werden mij al gesteld.

Als je budget 10.000 euro is.... dan zou ik voor 6.000 een fijne straatmotor kopen en voor 4.000 een lekker agressieve off road.

Financieel is dat ruimschoots haalbaar en je hoeft dan geen compromis te sluiten.

Zelfs met een budget van 5.000 zou ik dat zo doen. Er zijn gewoon geen motoren waarmee je op asfalt en in t zand maximaal plezier kunt hebben.
Dat is net zoiets als een auto willen waar 4 slaapbanken in kunnen, 278km/u rijdt, comfortabel is en door kuilen van 60 cm kunnen rijden.

Zeker niet als je ook nog eens vast zit aan een A2 rijbewijs.
 
Als je budget 10.000 euro is.... dan zou ik voor 6.000 een fijne straatmotor kopen en voor 4.000 een lekker agressieve off road.

Financieel is dat ruimschoots haalbaar en je hoeft dan geen compromis te sluiten.

Zelfs met een budget van 5.000 zou ik dat zo doen. Er zijn gewoon geen motoren waarmee je op asfalt en in t zand maximaal plezier kunt hebben.
Dat is net zoiets als een auto willen waar 4 slaapbanken in kunnen, 278km/u rijdt, comfortabel is en door kuilen van 60 cm kunnen rijden.

Zeker niet als je ook nog eens vast zit aan een A2 rijbewijs.
Oke bedankt! Zal best een keuze maken
 
Oke op de baan wordt meestal de crossbaan/racebaan onder verstaan.

Dit verandert het doel al flink. Dan is een motor van 150 kg (zoals een KTM 690) op een mooi gewicht. Op de crossbaan zou die veel te zwaar zijn.
 
nee ik bedoel gewoon op de auto weg.
Zet dan even in je profiel dat je belg bent. Dat maakt het lezen voor ons een stuk makkelijker.

Als je gewoon soms een keer een bospad mee wil pakken kijk dan naar dingen zoals de transalp, de xt600, de xt660 tenere of de gewone xt660 of welk andere allroad dan ook.

Sterker nog, dan kan ook met je doorsnee naked bike.

Daarnaast 10k uitgeven aan je eerste motor die je ook nog door de blub wil trekken.. Ik zou het niet doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan