Endurodag/ training in Amsterdam

Cascadeur

Die hard MF'er
12 sep 2001
749
1
Amsterdam
Naar aanleiding van het 'Toppie-topic' van Mr. Hornet en de daaruitvolgende discussie heb ik het plan geopperd om een endurotrainingsdag mede te organiseren.

Voordat ik concreet aan de slag ga wil ik eerst eens peilen hoeveel animo er voor is.

Plan is alsvolgt...

Een aantal uur off-road in de westhavens in Amsterdam rijden.

Van 's morgens 9:00 tot 12:00 of van 13:00 tot 16:00. Veel langer moet het ook niet zijn want als je het niet gewend bent val je na 2 uur al van de motor af (kan ik je uit ervaring vertellen..)
Kan op zaterdag of zondag.

Zijn ca. 8 motoren per dagdeel beschikbaar.
Dit is ook de meest ideale samenstelling van de groep.
Deze moet niet al te groot zijn anders leer je weinig meer.
Ben je alleen zelf nog aan het klootviolen.
Dit alles op enduro 4-takten. Huskies, KTM'en en Yamaha's

Maar nu komt de bottelnek voor veel mensen;
kosten ca. € 125,- p/p voor 3 uur (incl. lunch geloof ik) en huur van motor/ kleding e.d.
Best prijzig maar daarvoor rij je wel op een 'nieuwe' fiets en heb je als groep van 8 beschikking
tot 2 ervaren instructeurs.
Een is al meerdere malen nederlands kampioen cross en lid van Nederland Enduro team en ander jarenlang (wedstrijd)ervaring.

Een exacte datum staat niet vast. Donderdag a.s. (30 mei) heb ik nog contact over mogelijke data.

Heb geen zin in taferelen a la MFCD. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor betaling, schade e.d.
Ik verdien er zelf geen cent aan, heb er geen baat bij maar lijkt mij wel leuk om alle asfalt-ridders eens door het ijs te zien zakken. })

Voorlopig geinteresseerden:
(onder voorbehoud van datum etc, etc...)

- (Ikzelf?)
- Joel
- Reetje
- Zoeperman
- Zut
- DaFoolio
- Max
- Raul

Dat zijn er al 8...
Mochten wij nu nog een keer 8 man (of vrouw) bij elkaar krijgen kunnen wij nog een groep samenstellen. Dus laat het weten...
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij een prima invulling van een zondagmiddag!! Afhankelijk van de datum zeg ik alvast volmondig: JA, ik wil
 
Me 2!!!

Ik vind dit echt gaaf (heb ik nou ook al 20 keer gezegd.)

Misschien nog een maat van me, maar die zit nooit op het forum, dus forummers eerst!!!

Max, ga jij ook mee?
 
haha, lachen, tis al bijna vol gewoon, heeft ooke een half uur geduurd!

KEWL!!!!!!!!! :}
Fijn dat ik hier op het werk niet anders doe als internetten, anders was ik misschien wel te laat geweest. Ik hoop dat het een beetje een toffe datum gaat worden. Van 13 Juli tot 25 Juli kan ik sowieso niet ivm vakantie (Turkije here Iwe come)
 
Mijn broer crosst ook, en ik heb wel eens een rondje over de baan mogen doen na een wedstrijd op de KTM (600 cc oid) van een maat van hem. Tering, wat is dat ongelofelijk zwaar...maar wel errrrrrrggggg leuk om te doen!!!! Dus: veel plezier ermee... 8-) 8-) 8-)

Edit: trouwens ook de nodige illegale maislandcrossmotortoerervaring.... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Uit eigen ervaring weet ik dat off-road rijden ontzettend gaaf is. En je leert er ook nog eens een heleboel van wat je ook weer op de weg kunt toepassen. En nog een groot voordeel is dat het niet duur is om naast je normale motor te hebben.

Vooral driften leer je hier onder controle brengen, verschiet je niet meer zo erg als het op de weg gebeurt.
En vallen kun je altijd beter op de off-road doen, veel minder schade en blessures.

Degene die gaan ontzettend veel plezier, is een dag om niet snel te vergeten, maar het is in het begin ontzettend zwaar, je hebt nogal de neiging om iets te verkrampt om de motor te gaan zitten.

En Reetje al stiekem oefenen op zijn AT, en de reis naar de Noordkaap.
 
mannen ... (en eventuele vrouwen) kweet zeker dat jullie een toppie ervaring op gaan doen

veel plezier (ik ga zaterdag weer off the road rijden)
 
Op woensdag 29 mei 2002 18:53 schreef hanzyline het volgende:
... maar het is in het begin ontzettend zwaar, je hebt nogal de neiging om iets te verkrampt om de motor te gaan zitten.

En Reetje al stiekem oefenen op zijn AT, en de reis naar de Noordkaap.

Idd zeer zwaar als je het voor het eerst doet. (en ook de 2de 3de etc. keer).
Het is idd moeilijk om in het begin realxed op je motor te zitten. Ik betrap me erzelf ook nog steeds op dat ik het stuur veel te krampachtig vast houd.

Vorige week weer door het mulle zand gereden. Dan merk je toch wel dat zo'n AT veel te zwaar is om leuk mee te spelen. Zeker met zo weinig ervaring als ik. Bovendien zijn de banden veel te slecht voor off-road. Veel wielspin en de voorkant gaat alle kanten uit behalve de goeie. Misschien rij ik ook nog te langzaam.

Wat de enduro-dag betreft: ik wil dus ook wel mee!
 
Ik blijf zeuren hoor:

Is Dennis al weer "in tha house" ?

Mn vriendin wil namelijk weten of ze dit voor mn verjaardag moet gaan geven. Anders moet ze een ander cadeau gaan zoeken (Gixxertje :P ofzo)
 
Hee hallo

Ik wil ook mee doen.

Natuurlijk afhankelijk van de datum, maar die is ook nog niet bekend.

Dennis
 
De beste mannen zijn op vakantie.
Zal ergens in een weekend in Juli worden.

Over 2 weken zijn zij terug. Dan gaan wij even gezamelijk een datum prikken.
 
De beste mannen zijn op vakantie.
Zal ergens in een weekend in Juli worden.

Over 2 weken zijn zij terug. Dan gaan wij even gezamelijk een datum prikken.

Zou je willen kijken of er rekening mee gehouden kan worden dat 28 juli de tweede OBT gepland staat. Aantal OBT-ers staan ook hier in het topic nl.

Wat niet lukt, lukt niet en het is zoiezo al wat lastiger omdat er dingen midden in de vakantieperiode vallen.
 
De beste mannen zijn op vakantie.
Zal ergens in een weekend in Juli worden.

Over 2 weken zijn zij terug. Dan gaan wij even gezamelijk een datum prikken.

ooh , gelukkig, dacht effe dat ik het gemist had.
We wachten vol spanning af.
 
Mag ik nog mee?

Ro, die ergens in januari weer tijd heeft om te gaan raggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan