Enduro's

joviaan

MF'er
13 aug 2001
58
0
friesland
Wat vinden jullie geslaagde enduro's ?

Ik persoonlijk vind de Triumph Tiger (de nieuwe, maar de oude ook wel) en de Aprilia Capo Nord heel de moeite waard.
:9~
 
Wat vinden jullie geslaagde enduro's ?
Ik persoonlijk vind de Triumph Tiger (de nieuwe, maar de oude ook wel) en de Aprilia Capo Nord heel de moeite waard.
:9~
da's geen enduro
enduro's zijn toch wat meer off-road gericht...

tiger, varadero, navigator, gs, Capo nord etc. zijn te road-biased om ze enduro's te noemen.

as ik uit dat rijtje zoe moeten kiezen zou ik voor de gs gaan.

 
euuhm... iemand die arme pooh wil zeggen waar endoru topics thuishoren?
Da's allroad toch zeker he?
*schaam*
 
Enduro en Allroad is bijna hetzelfde volgens mij :?

dit is een enduro
640lc4enduro.big.jpg

kzie toch wel verschillen....

tis net zoiet als een hayabusa een hypersport te noemen...
 
kijk, da's nu precies wat ik in gedachte had guz..
ben'k toch nog niet zo extreem dom als'k dacht.
ùaar euhh.. slaap lekker :)
 
[ontopic]
Ik vind de navigator wel leuk, maar een beetje klein & de Varadero is ook een tof machientje, maar die kan wel wat voorvorktuning gebruiken.... (ligt waarschijnlijk aan mij, want de eigenaar zei dat hij de voorvork perfect vond............)
 
Sorry jongens, 'k moet mijn ogen nog wat beter leren gebruiken. |(

Ik had gelezen dat de vering van de Varadero toch wat te zacht zou zijn. Maar da's ook maar een mening natuurlijk. Anderen vinden dat naar het schijnt de beste motor die je kan kopen.
 
Sorry jongens, 'k moet mijn ogen nog wat beter leren gebruiken. |(

Ik had gelezen dat de vering van de Varadero toch wat te zacht zou zijn. Maar da's ook maar een mening natuurlijk. Anderen vinden dat naar het schijnt de beste motor die je kan kopen.

De Varadero is gewoon bewust wat "zachter" geveerd gehouden omdat men hem wat meer toergericht wilde hebben. Gewoon voor het comfort dus. Varadero is trouwens gewoon All-road en absoluut geen enduro fiets :]
 
Kzou er verdomd graag 1tje bij hebben.... Maar ik doe er mijn andere brommers niet voor weg... Ach ja hopelijk loop ik er een keertje tegenaan.

Uhm eerlijk gezegd maakt het me niet eens zoveel uit of het een OfftheRoad, een AllRoad of een Enduro is... Kbouw um zelf toch wel weer om... Een SuperMotard da's eigelijk wat ik zoek :9~
 
Kbouw um zelf toch wel weer om... Een SuperMotard da's eigelijk wat ik zoek :9~
juistem!
in de vorige Motorrad stond een alpenpassentest, met een Duke, R110GS, R1, Triumph Sprint, ZX6R en een SV650s....
tis wel duidelijk welke het snelste omhoog en omlaag ging... :) :)
 
Op snelheid? Op acceleratie? Op remmen? Dacht het niet. :)
Ik weet het, het is moeilijk te geloven.....
Topsnelheid zal ik je geven, boeit me niet, als ik hard wil pak ik wel de
TGV.
Acceleratie zal je nog knap tegenvallen... van 60-140 (de meest gebruikte acceleratie) doet de duke in 10.6 seconden... een zx-6r doet daar 10.8 sec. over !
En de remmen van een duke zijn standaard errug goed! Ga niet op een remlicht van een Duke rijden, je verremt je onvermijdelijk.... een duke kan ERRUG laat remmen.... komt natuurlijk ook door zijn lage gewicht.
Ach, we zijn het gewend, de ongelovige blikken der superbikers na een afdroogsessie ;)

_________________
GuZ
Drempels RuleZ!

[ Dit Bericht is bewerkt door: GuZ op 2001-08-19 12:55 ]
 
Ach, we zijn het gewend, de ongelovige blikken der superbikers na een afdroogsessie

Bekend verhaal: Om alles uit je supersport te kunnen halen moet je super goed kunnen rijden. Kun je dit niet, is het puur voor de show

van de Goorbergh op een CB250 rijd mij op een dijkweggetje zoek
(BertV - showmaster)
 
Bekend verhaal: Om alles uit je supersport te kunnen halen moet je super goed kunnen rijden. Kun je dit niet, is het puur voor de show
och, wij zijn ook maar huis-tuin-en-keuken-rijders.... om alles uit een SM te halen moet je ook een behoorlijke piloot zijn...
Het is gewoon heel moeilijk om een SM zoek te rijden, ook met gelijkwaardige piloten... mits er maar genoeg bochten in het traject zitten.
De FB-boyz, en die kunnen rijden, waren altijd zeer gefrustreerd dat ze in frankrijk die vervelende horzels niet van zich af konden "slaan" ;)
 
Acceleratie zal je nog knap tegenvallen... van 60-140 (de meest gebruikte acceleratie) doet de duke in 10.6 seconden... een zx-6r doet daar 10.8 sec. over !
Geloof deze cijfertjes niet helemaal.... Is dan volgens mij toch echt niet vol doorrijden.... Als een gemiddelde supersport binnen de vier secs van 0 naar 100 gaat, kan het toch niet zo zijn dat je van 60 naar 140 meer dan 10 secs kwijt bent als je voluit gaat i/d juiste versnelling? Dan zou van 0 naar 140 dus rond de 11-12 secs minimaal kosten.... Dan is de ZX-6R (bijvoorbeeld een '95-er) vanuit stilstand al over de 160 km/h!
Denk dat ook een dukeje wel sneller tussen 60 en 140 kan zitten in de juiste versnelling met voluit acceleratie....
Kwa soepelheid is zo'n duke niet bij te houden met je supersportje.... Duke trekt gewoon beter van onderuit.... Daarom is met zo'n dingetje ook makkelijker snel te zijn op hele bochtige stukken... Lage massa, veel trekkracht onderin & goed gevoel wat er onder je gebeurt...
Zeker leuk spul, rijdt machtig leuk, maar ik ben toch meer supersport-fan... Nog iets meer dan BertV voor de show, zullen we maar zeggen, ook al zal het meer comedy zijn dan actie..... (rijervaring dicht bij 0, maar ik vind het fijn rijden & heeel mooi.... dat een ander zich zo meteen kapot lacht als ik weer eens ingehaald word door een chopper of zo, zal mij een worst zijn....) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan