TDMprutser
MF veteraan
Dat vertragen heb ik met mijn TDM ook wel als ik hoog in de toeren zit, dan is de motorrem best effectief met een tweepitter en gaat je remlicht ook niet branden...Van het weekend een rondje wezen toeren met de Ego.
Over het regenereren. In de laagste stand remt de brommer al behoorlijk en laat geen remlicht zien. Dit werd als gevaarlijk omschreven door mijn betere wederhelft die achter mij reed. Dat achter mij rijden doet ze overigens al honderd jaar, dus dat is niet echt iets speciaals. Maar ze schrok zich een paar keer een ongeluk vanwege de niet zichtbare vertraging.
Aldus de volgende stand geprobeerd, medium. Dan knippert het remlicht wel. Maar dat doet ie alleen als ie ook vertraagd volgens de medium stand.
Als je gaat tweaken met je gashendel om wat minder hard te regeneren, dan doet het remlicht het niet. Ook hier schrok ze een paar keer flink van. Bovendien vind ik het persoonlijk ook niet fijn rijden. Dat tweaken met de gashendel om regenererend hard en minder hard af te remmen komt akelig precies en draagt bij mij niet bij aan het rijplezier. Aldus heb ik de rest van de middag zonder regeneratie gereden en dat gaat nog het beste, voor mij en voor mijn wederhelft.
Klein puntje was de trilling in de voorrem. Waarschijnlijk een kromme remschijf, maar dat wordt vast en zeker opgelost.
Het was best fris en er stond zaterdag best veel wind. Achteraf kon ik een goede 100 km rijden, waaronder een stuk 130 km/h tegen de wind in.
Bij een Valk hotel wat prik gescoord, maar de snellader was bezet door een taxi. Dus ik moest de andere (type 2 ?) stekker nemen. Veertig minuten geladen, onder het genot van een bakkie koffie en verwarming, en toen had ze 2 kW geladen.
Niet echt veel, de volgende keer eens een snellader testen.
Verder veel fun met rijden, erg grote brommer ook.
Mijn broer heeft laatst een Energica gehuurd via MotoShare, die hebben we tijdens een tourritje onderweg even aan de snellader moeten hangen. Binnen een kwartiertje zit ie weer op 80% vulling, dat werkt dus prima! Hij was op dat moment al vrij ver leeg dus er moest best wat bij.