Energica

BackToKawa

MF'er
27 mrt 2004
151
20
45
nvt
Het is nu echt tijd dat je gaat proefrijden op een elektrische motor. En dan niet een uurtje, niet een middag; nee, regel zo’n motor voor een (werk)week.
Dan krijg je echt een goede indruk en ga je ook begrijpen waarom de rijders er zo enthousiast over zijn.
Ik denk als ik de reacties zo lees dat er vooral gezocht wordt naar redenen om het niet te doen dan naar redenen om het wel te doen.
Nee, ik wil niet zachter rijden dan de limiet, nee ik wil/kan niet laden op werk, nee enz enz. Dan ben je er gewoon niet klaar voor denk ik dan en moet je lekker op de benzinedamper blijven rijden. Heb ik ook voor gekozen voor de huidige tijd.

• Like
Waarderingen: Hybride en Artemecion

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.170
213
Ik kijk naar wat ik wens aan een motor en dat is niet tussentijds moeten laden op een woonwerktraject. Natuurlijk is er stroom op mijn werk maar kan hem moeilijk binnenzetten. Voor mij is het nog niet werkbaar om dat te doen. Ik heb daar geen zin in, de motoren zijn me te duur (of te lelijk (Zero) voor wat ze bieden. Ik denk niet in onmogelijkheden maar heel goed in wat ik niet wil, ik heb ook een motor met een kleine actieradius weggedaan omdat ik niet bij nacht en ontij wilde tanken. He ik kan af en toe met een trein gaan, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Ik kan ook op een elektrische fiets als ik 4 uur fietsen per dag geen beletsel vind. Ik stel geen onredelijke eisen vind ik. 150 km ongeacht de omstandigheden is mijn minimum eis. Ik ga heus niet vergelijken met mijn huidige fiets waarop ik een week kan rijden zonder te tanken zo reëel ben ik wel. Al is 400+ km op een tank wel lekker. Thuis stekkeren vind ik prima, heb zonnepanelen.

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.170
213
PS was net zo blij met de Energica kwa looks en gebruikte materialen,..dat is me best wat geld waard maar dan een max van ruim 100km op een accu,...ben teleurgesteld.

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.170
213
Misschien ben ik gek, maar met de huidige generatie Zero's ga je die 100km toch gewoon halen bij 130km/u? Zeker met zo'n extra 'tank'.
Een Zero is niet mijn smaak, zo graag wil ik nu ook weer niet elektrisch rijden. Maar hoor dat je met extra grote accu best een eindje kunt komen.

EsBeKa

MF'er
4 mei 2018
59
37
45
Leiden

In dit artikel licht Giampiero Testoni (CTO Energica) een tipje van de sluier op betreffende het 2020 platform, verder verbeterde elektronica en praat over de 20kWh accu. Als die accu er eenmaal commercieel is, ben je klaar.

• Like
Waarderingen: Artemecion en Hybride

Hans2183

MF'er
1 jun 2004
155
15
Belgie
Hebben deze motoren een handrem? Of andere optie om te blokkeren op een helling? Dacht dat de honda Africa twin met automaat dat wel had.