Energica

Nee, na overleg de gewone. Ik heb al ‘n pro-oiler en de Regina is wel 200,- duurder.
Ah ja niet echt nodig met een pro-oiler (heb ik ook)
Zo en niet kinderachtig 200 eur duurder. Je moet ook nu het nieuw is maar afwachten hoe die ketting zich in de praktijk houdt.
 
Precies, daar werden ook nog geen uitspraken over gedaan. En: een beetje stellen en smeren blijft nodig.
Klopt, ik heb met deze regina al een mindere ervaring, ik verkoop ze iig niet.
Ketting moet altijd gesmeerd worden over de loop van de kettingwielen, we hebben al O ring W ring, X ring en nog meer varianten.
Ook deze dienen onderhouden te worden, blijft een open aandrijving.
 
Al regelmatig weggeweest met de Ego met z'n tweeën erop :)
Hoe lang/hoe ver?

M’n dochter zit beter op de SS9 dan op de Eva. Ik zelf niet; op de SS9 schuif ik steeds naar voren (met leren broek iets minder) waardoor ik kramp krijg in mijn bovenbenen omdat ik constant tegendruk geef.
Mijn vrouw (1.80) kan haar benen helemaal niet goed kwijt op de SS9. De Eva probeert ze niet eens.

Maar je kunt van alles aanpassen: een 2persoons ADV zal het nooit worden.
 
Leuk filmpje over de EVA Ribelle RS (2021/22 model)

Helaas in het Frans, maar je kunt automatisch vertalen met ondertitel naar Engels (redelijk ok) of Nederlands (de beroemde Google translate :$ )
Dan is het best goed te volgen.

Leuk gedaan.


En leuk moment achteraf, in Frankrijk weten ze ook wel hoe je een klant geld aftroggeld.
13,2 kwH afnemen bij een Ionity paal op de snelweg -> 59 euro :(8)7 dat kost thuis (ook daar) tussen de 2 en 3 eur.
Beetje overdreven en zeer slechte zaak.

Ionity moet je in Nederland ook links laten liggen, dan wordt je ook gepakt. Tenzij je een auto van de VAG groep rijd geloof ik.
Die hebben een eigen laadpas.
 
Hoi allemaal!
Ik heb sinds vorige week een Eva uit 2018. Zeer tevreden van de motor, beste die ik al gehad heb!
Als ik de motor wat wil opleuken met wat carbon delen, waar haal ik die best?

Via de dealer wanneer je de originele wilt hebben:
Elektrische Motoren met Zero emissie, snelladen, maximale Range

En bij elke drogist een doosje tissues om uit te huilen van de prijs....
(ik keek na een carbon onderkuip deel -O- en weer door :')

Imitatie nog niet tegengekomen.
 
Hoi allemaal!
Ik heb sinds vorige week een Eva uit 2018. Zeer tevreden van de motor, beste die ik al gehad heb!
Als ik de motor wat wil opleuken met wat carbon delen, waar haal ik die best?
Fijn te horen dat je blij met de Eva bent. Wat @frank_b zegt klopt; er is voor Energica weinig imitatie te koop. Carbon battery cover van Energica is duur, je krijgt dan echter wel fatsoenlijk spul uit Modena. Hadden de 2018 modellen niet standaard carbon spatborden, ketting cover en lader cover? Wetenswaardigheidje is wel dat van de pre-Ribelle Eva's grote delen van de kuip al van carbon zijn, maar dan met verf erover.
 
Fijn te horen dat je blij met de Eva bent. Wat @frank_b zegt klopt; er is voor Energica weinig imitatie te koop. Carbon battery cover van Energica is duur, je krijgt dan echter wel fatsoenlijk spul uit Modena. Hadden de 2018 modellen niet standaard carbon spatborden, ketting cover en lader cover? Wetenswaardigheidje is wel dat van de pre-Ribelle Eva's grote delen van de kuip al van carbon zijn, maar dan met verf erover.
Klopt inderdaad! Ben wel aan het denken om de kuipdelen te schuren, maar dat zal een winterprojectje worden dan... Stel dat ik over een aantal jaar een nieuwe Ribelle zou kopen, kan ik dan de carbon spatborden etc overzetten?
 
Klopt inderdaad! Ben wel aan het denken om de kuipdelen te schuren, maar dat zal een winterprojectje worden dan... Stel dat ik over een aantal jaar een nieuwe Ribelle zou kopen, kan ik dan de carbon spatborden etc overzetten?

Volgens mij zijn mijn kuipdelen anders dus dat gaat niet passen. Het is ook sowieso geen carbon.
(ja kras er op -O- in de garage er wat tegenaan laten vallen |( )

Een Amerikaan is nu bezig met een schuurproject op zijn Eva, ziet er al aardig uit, maar ik begreep heel veeeeeel werk.
Echt apart dat ze dat gespoten hebben.

1623141140961.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan