Energica

Uit de Energica appgroep:
Ook met een SS9 ben je de politie niet te snel af.
Iemand van hier??

 
Energica gooit er weer een schepje bovenop.
De nieuwe EMCE motor.
Electric Motorcycle Energica Ego. The first italian all electric motorcycle

1624987631101.png


10 kg lichter
110 naar 126 kw (169 pk)
Lagere temperatuur tijdens rijden
onderhoud van 10k naar 30k

 
More range staat ook in het filmpje, dus kennelijk een lager verbruik op dezelfde snelheid?
 
In ieder geval wel mooi om te zien dat er toch echt ook op gebied van de elektromotor nog wat winst te behalen is en dus niet alleen in de accu's. :t
 
Verslag van m'n 500 km snelweg dagrit op de SS9+


En omdat ik op FB al wat opmerkingen kreeg dat ik niet weet hoe ik elektrisch moet rijden voor de zekerheid toch ook dezer er bij van 710 km binnendoor.


Dus ja ik weet dat het wel kan zonder gele accu. Ben die dag bij 500 km gestopt omdat 't uiteindelijk inzakte tot 7kW. Pas 15min voor thuis weer groen. Had de dag ervoor al +300 km gereden en de dag erna ook nog 200 km te doen dus was wel ff genoeg.

Dichtste in de buurt wat ik kom met continue snelweg is laden aan 50A en 1u rijden aan 100 kph (110 op dashboard) tussen laadsessies. Dan is het net op tijd terug groen. Mss dat 55A ook nog lukt maar 60A was in elk geval net teveel.
 
Afgelopen zondag was de eerste meeting van de Energica Club (Energica Club Café). Gezamenlijk MotoE kijken (pfoei wat een race!). Maar er werden ook vier nieuwe Energica's afgeleverd. En daar zaten toch twee plaatjes van motoren tussen: de EsseEsse 9 in een unieke rode uitvoering.
Echt beauties om te zien. Deze met de blauwe SS9 accenten en Öhlins verenpakket, Givi zijkoffers:

20210815_130011018_iOS.jpg
 
Afgelopen zondag was de eerste meeting van de Energica Club (Energica Club Café). Gezamenlijk MotoE kijken (pfoei wat een race!). Maar er werden ook vier nieuwe Energica's afgeleverd. En daar zaten toch twee plaatjes van motoren tussen: de EsseEsse 9 in een unieke rode uitvoering.
Echt beauties om te zien. Deze met de blauwe SS9 accenten en Öhlins verenpakket, Givi zijkoffers:

Bekijk bijlage 1666037
Ligt het aan mij of zijn die koffers echt zo groot? Zo op de foto vind ik ze te groot. -O-
 
Verslag van m'n 500 km snelweg dagrit op de SS9+


En omdat ik op FB al wat opmerkingen kreeg dat ik niet weet hoe ik elektrisch moet rijden voor de zekerheid toch ook dezer er bij van 710 km binnendoor.


Dus ja ik weet dat het wel kan zonder gele accu. Ben die dag bij 500 km gestopt omdat 't uiteindelijk inzakte tot 7kW. Pas 15min voor thuis weer groen. Had de dag ervoor al +300 km gereden en de dag erna ook nog 200 km te doen dus was wel ff genoeg.

Dichtste in de buurt wat ik kom met continue snelweg is laden aan 50A en 1u rijden aan 100 kph (110 op dashboard) tussen laadsessies. Dan is het net op tijd terug groen. Mss dat 55A ook nog lukt maar 60A was in elk geval net teveel.
Ik heb je filmpjes gezien, ik kon je slecht verstaan doordat je in je helm sprak. Een dof geluid. Ik begrijp dat je van laadpaal naar laadpaal rijdt om te testen hoe snel je kunt bijladen als je accu warm is?
 
Ligt het aan mij of zijn die koffers echt zo groot? Zo op de foto vind ik ze te groot. -O-
Dat zijn normale Givi zijkoffers, heb ik er ook op laten zetten.
zijn best groot inderdaad maar de originele is echt niets, past een laadkabel in en klaar ben je.

Soms gaat funtie boven design, de ontwerper zal het niet met me eens zijn, maar daar zit ik niet zo mee.
(bij prive ritjes heb ik ze er wel af)

Zo ziet het er bij mij uit

IMG_3061 2.jpeg


Maar ik sjouw ook van alles mee, en dan nog:

Nee hoor, koffers zijn altijd te klein.

Dit dus :^
 
Eens wil ook de overstap maken naar de topkoffer.
Maar we komen er wel door hoor.

Maar dat is lastiger om te maken en om het een beetje toonbaar te houden.
Wordt wel vervolgt
Vroeger wel om die reden met topkoffer gereden.
Ik krijg nu mijn been nu niet meer over de motor dan. O-)

Al was een valpartij met koffers aan de zijkant ook wel prettig.
Keertje om laten vallen bij de pomp, geen centje pijn.
En daarna een bocht te krap genomen met ijzel.
Twee keer geen schade.
Perfect die (ongespoten) bumpers. :+
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar dan moet je gewoon met de originele Energica zijtassen gaan rijden.
Die Vario's op mijn GS zijn ook goed voor de 10 beauty-cases van mijn vrouw :+ O-)
Keer gedaan toen ik een Energica gehuurd had voor drie dagen. Een kant is net genoeg voor de laadkabels, de andere kant voor spijkerbroek schone onderbroek en shampoo tandenborstel en tandpasta. Gelukkig bij family logeren, dan heb je niet veel nodig. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan