Energica

Klopt, met de kennis die er nu is moeten ze een aardige motor in de markt kunnen zetten.
Ducati voor de motor en de VAG groep voor het E gedeelte.

Ik ben benieuwd wat er komt, in 2023 moet het in ieder geval rijden.
Ik ga niets zeggen over Italiaans en Duitse ingenieurs,..
 
Heb ik vergeten te vermelden, vorige week al een stuk (bijna een uur) op een SS9 gereden. De Eva Ribelle RS staat nog op het lijstje.
Nou was nog ff lastig, maar het besluit is genomen, het wordt onderstaande Ribelle RS.

Waarschijnlijk deze week nog ophalen, het is demo met weinig km's.
2021-10-13 11.51.37 (2).jpg
 
Net te laat voor de LMR. ;)
Maar mooi op tijd voor de 2022 editie 8-)

Gefeliciteerd! Mooi apparaat hoor!

(Wat heeft nou de doorslag gegeven?)
Tjaa, was een klein beetje twijfel tussen Esse 9 en de Eva, maar uiteindelijk toch de motor met het grootste vermogen gekozen. Verschil in zithouding vond ik niet zo heel groot.
Het lastig van de keuze zat hem meer in, het rond maken met mijn werkgever. Ik ga hem nl rijden als motor van de zaak.
En dan krijg je de vraag over de investering, is die aftrekbaar als milieu investering, maar daar zit ook weer een max aan. Kan het dan dit jaar nog? of volgend jaar ? Of gaan we toch leasen.
We hebben nu gekozen om hem op de zaak aan te schaffen. Deze demo kan nog worden afgetrokken als milieu investering, maar omde aanschaf iets lager te houden gekozen voor deze demo in plaats van een geheel nieuwe.
Ik mag er prive mee rijden, maar betaal dan bijtelling over de prive kilometers.

Plan is om bv volgende zomer mee naar Noorwegen te gaan, dat wordt voor mij een leuk uitdaging om dit op deze motor te doen.
Voor de vakantie komen er dan nog wel een setje koffers op.
 
Mooie, Ribelle *O*. uiteraard het mooiste model :+})

..
Ik mag er prive mee rijden, maar betaal dan bijtelling over de prive kilometers.
..
Op de motor hoef je zakelijk niets bij te houden dus dat valt dan wel mee 😇

Zolang je maar iets opgeeft, bij 0 km moet je wel weer een km registratie hebben.
 
Fijn dat er een DC accu is zit (zie deel 1), anders had de omvormer ook weinig zin ... :+
In hoeverre zou je de accu's 'snel' demontabel willen hebben.
Als na een aantal jaren de puf er uit is en je een nieuwe accu koopt, kun je immers
de tweede ook blijven gebruiken.
Bij toermotoren met zijkoffers etc is dat een stukje gemakkelijker als met een racer.
Of gaat het straks net als met de scooters?
Accu's te oud fiets bijna niets meer waard.
In ieder geval zal het aantal bedrijfjes wat accu's gaat reviseren ook behoorlijk toenemen.
Het zou wel fijn zijn als ze eens die kosten ook gaan meenemen in de km prijs.
 
HI, mij sinds kort aan het oriënteren over een energica eva ribelle, nu vraag ik mij alleen erg af of er voor 2022 nog technische vooruitzichten/veranderingen zijn?

hoe zijn verder de ervaringen mbt een proefrit? Zero dealers zitten bij mij in de buurt (Den Haag) echter energica is allemaal flink weg.
 
Wat ik begreep is dat de motor verbeterd is lichter van gewicht. Verder vooral nieuwe kleuren.
Proefrit uiteraard maken, afspraak maken en rijden. Is volgens mij bij iedere dealer mogelijk, in ieder geval in Amsterdam.
Maar let op, eenmaal rijden en er is grote kans de je verkocht bent.
Verschil met Zero zit vooral in het laden. Langs de snellader en je bent met ca 20 minuten weer voor 80% vol. Met een Zero lukt dat niet volgens mij.
Check ook vooral NewZeroland op Youtube, deze heeft ervaring met beide merken en kan zodanig een goed vergelijken.
Net zoals HansHacks, maar die komt van wat dichter bij.
 
HI, mij sinds kort aan het oriënteren over een energica eva ribelle, nu vraag ik mij alleen erg af of er voor 2022 nog technische vooruitzichten/veranderingen zijn?

hoe zijn verder de ervaringen mbt een proefrit? Zero dealers zitten bij mij in de buurt (Den Haag) echter energica is allemaal flink weg.
Mocht je alle ins en outs willen weten, ook qua techniek en zaken waar je tegenaan kan lopen mag je natuurlijk contact met ons opnemen en dan naar Kevin contacten.
Kevin doet exclusief alle technische zaken van de Energica bij ons.
Ook een proefrit is natuurlijk geen enkel probleem, je bent na de proefrit wel verkocht😋🔋
 
Terug
Bovenaan Onderaan