Enfield Bullet 500ES 2006 loopt alleen met choke open.

28 mei 2006
241
87
Delft
Mijn 2006 Bullet ES (oude blok maar 5 bak en elektrische startmotor) heeft een maand of 7 stil gestaan. Normaal gesproken even starten op de choke en al snel van de choke af anders verzuipt de motor. Nu start en loopt hij alleen op de choke. Als ik hem van de choke afhaal dan loopt de motor gelijk super beroerd en slaat af. Nu zat de gaskabel een beetje vast, die heb ik voorzichtig los moeten wrikken. Kan het zijn dat die nog ergens blijft hangen? Al lijkt deze nu soepel te draaien. Of nog andere suggesties?
 
Bullet schijnt een redelijk eenvoudige motor te zijn. Bij mijn 1991 350 gebeurde eigenlijk het omgekeerde, de benzine liep uit de carbs, er bleef denk ik een vlotter hangen. Met een paar stevige tikken tegen de carb was het opgelost. Misschien ook een oplossing voor jou. Anders de carb eraf en kijken of er iets verstopt zit door onze fijn benzine.
 
Bedankt voor het meedenken. Oude benzine niet waarschijnlijk, ik tank altijd Euro98. En liefst BP of Shell, die schijnen nog o% ethanol te bevatten. Een overlopende carburateur door een klevende vlotter heb ik ook wel eens gehad. Heb ik nu niet aan gedacht omdat ik geen benzine over zag stromen, maar is wel het proberen waard.
 
Als hij alleen loopt op choke zijn wellicht de andere 2 sproeiers verstopt? Maar dat heb je vast ook wel nagekeken lijkt me?
Trekt hij valse lucht?
 
Door maar gewoon te gaan rijden is het wel verbeterd, maar als ik tijd heb inderdaad de carburateur maar eens schoonmaken. Motor trekt geen valse lucht volgens mij.
 
Je bent i.i.g niet bang voor een vastloper..;) Wat is het probleem valse lucht niet te controleren en sproeiers na te kijken?
 
Carb demonteren en schoon maken.
Meestal worden dit soort dingen niet vanzelf beter, en wondermiddelen toevoegen aan de benzine werkt ook niet echt.
 
Je bent i.i.g niet bang voor een vastloper..;) Wat is het probleem valse lucht niet te controleren en sproeiers na te kijken?
Tja, combinatie van tijdsdruk en opportunisme. En 2 linker handen helpt ook niet echt :) Maar ik ga er toch maar aan beginnen. Bedankt voor de tips!
 
Sproeiers controleren is minder dan een minuut werk bij deze motor.;) Check erna op valse lucht en dan moet het wel klaar zijn..

Maarre, 2 linkerhanden EN een enfield...:$
 
Sproeiers controleren is minder dan een minuut werk bij deze motor.;) Check erna op valse lucht en dan moet het wel klaar zijn..

Maarre, 2 linkerhanden EN een enfield...:$
Tja, dat laatste is een aparte combinatie. Maar je moet niet altijd binnen je comfortzone willen blijven in het leven :)
 
Gelukkig is met een goede service manual een hoop mogelijk!
En ze zijn extreem simpel :)
Ps youtube kan ondertitels vertalen indien noodzakelijk :)
 
Joh, quick fix.. kijk de hoofdsproeier en stat. sproeier na evt schoonmaken (kan je er doorheen kijken?) evt troep uit vlotterbak halen en gaan met die banaan!
 
Ff een vraagje over die Bullet van 2006, hebben die nog de Engelse maten als er gesleuteld moet worden, of de metrische maten, ik ben benieuwd
 
Wel, ik kan je vertellen over de bullet's tot in de jaren '90..
Engelse & metrische maten door elkaar heen..
En dit kan ook per motor verschillen.. :Y *O*
 
Wel, ik kan je vertellen over de bullet's tot in de jaren '90..
Engelse & metrische maten door elkaar heen..
En dit kan ook per motor verschillen.. :Y *O*
Bedankt Sammie, past inderdaad wel bij de cultuur waar hij gebouwd wordt tegenwoordig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan