Eng bericht van postbus51.nl

NickZXR

Die hard MF'er
14 sep 2005
306
0
Zevenhoven
Europees motorrijbewijs
Vanaf 2012 worden naar verwachting de nieuwe Europese regels rondom het rijbewijs van kracht. Naar verwachting zal het Europees Parlement in de tweede helft van dit jaar een definitief besluit nemen. Elk land mag wel binnen bepaalde marges eigen keuzes maken.

Er komt een lichte motorcategorie tot 125 cc bij. Voor deze categorie is de Europese minimumleeftijd zestien jaar, maar Nederland zal, samen met een paar andere landen, waarschijnlijk voor een hogere minimumleeftijd kiezen. De huidige categorie A-beperkt (nu tot 25 kW) wordt opgerekt tot 35 kW. De minimumleeftijd voor deze categorie is tenminste twee jaar hoger dan die voor de lichte motor.

Voor de onbeperkte categorie geldt vervolgens dat iemand tenminste twee jaar ervaring moet hebben op een motor in de beperkte categorie (tot 35 kW). Dat is in Nederland nu ook al zo. Voor een directe toegang tot de zware categorie geldt een minimumleeftijd van tenminste 24 jaar. Dit is een verzwaring ten opzichte van het huidige regime in ons land.

Ach, het is pas vanaf 2012, dus dan zal ik mn 'A' toch wel hebben :P Wel weer lullig voor toekomstige motorrijders.

Nick.
 
in 2012 zijn er dus 25kw-ers en 35kw-ers.nice :)

tmoet dus worden-het 25-35kw subforumforum :p
 
Oud nieuws...

Helemaal oud nieuws is het niet.

Er was eerder dit jaar inderdaad al sprake van deze nieuwe regels, alleen zou de Nederlandse regering het dit najaar al in kunnen laten gaan (de 25-35kw regel).

Zoals ik het nu begrijp gaan ze nu dit najaar beslissen of de regel er in 2012 komt, het is dus nu niet meer zo dat mensen die dit najaar hun rijbewijs zouden halen, vast zouden zitten aan de 25 - 35kw regeling.
 
Helemaal oud nieuws is het niet.

Er was eerder dit jaar inderdaad al sprake van deze nieuwe regels, alleen zou de Nederlandse regering het dit najaar al in kunnen laten gaan (de 25-35kw regel).

Zoals ik het nu begrijp gaan ze nu dit najaar beslissen of de regel er in 2012 komt, het is dus nu niet meer zo dat mensen die dit najaar hun rijbewijs zouden halen, vast zouden zitten aan de 25 - 35kw regeling.
nou onze overheid kennende(België)moet iedereen die als 25kw'er begint die periode uitdoen,de oude regels van ontvangst van rijbewijs gelden.Dus aan iedereen die in 2011 begint,een jaar met een L rijden he :+ en in 2012 examen afleggen.
Of laat ze je rijbewijs intrekken(zware overtreding ofzo),zodat je het examen opnieuw mag afleggen,als 35kw er *D
Wetgeving :r
 
Zoals het in dit persbericht staat word 25kw vervangen door 35 kw, geen combinatie van beiden. Dit zou een erg goede zaak zijn, omdat je dan de standaard beginnersmotos (GS500, ER5, CB500) niet af nauwlijks hoeft terug te voeren en er genoeg vermogen is om veilig rond te rijden.
 
Zoals het in dit persbericht staat word 25kw vervangen door 35 kw, geen combinatie van beiden. Dit zou een erg goede zaak zijn, omdat je dan de standaard beginnersmotos (GS500, ER5, CB500) niet af nauwlijks hoeft terug te voeren en er genoeg vermogen is om veilig rond te rijden.
maar waarna het gezeik met terug te voeren motoren weer opnieuw begint: 35KW kun je motoren dan weer niet (legaal) naar terugvoeren, omdat het nog een nieuwe regel is... -O-
 
Zoals het in dit persbericht staat word 25kw vervangen door 35 kw, geen combinatie van beiden. Dit zou een erg goede zaak zijn, omdat je dan de standaard beginnersmotos (GS500, ER5, CB500) niet af nauwlijks hoeft terug te voeren en er genoeg vermogen is om veilig rond te rijden.
CB500 valt daarbuiten ze.ik heb het over de mensen die een 25kw rijbewisj hebben,die krijgen geen nieuw 35kw-rbws ze.
 
Ben normaal niet blij dat ik qua leeftijd daarboven zit, maar in dit geval wel.
 
ik ben voor de 35kW regeling, aangezien er voor 25kW maar héél weinig (betaalbare) motoren zijn, terwijl er tot 35kW veel betaalbare motoren zijn. Alleen die leeftijd... 24... wtf denken ze wel niet :N

straks moet je 12 zijn om op een driewieler te mogen rijden :+
 
Tjah, dan heb je na je autorbw nog 2 jaar om te sparen voor je Motorrbw en motor.

35kw is wel een verbetering, 25kw is wel wat tam B| Ik moet nog 14 maand B|
 
Ik vind de regel zoals t nu is eigenlijk wel best. Straks heb je dus al 3 jaar max 25kW gereden (eerst 125cc en dan nog 25kW) tot je 21e, en dan mag je nog niet eens zwaar, en gaat je max vermogen maar 10 kW omhoog. Lijkt mij helemaal k*t, kan je nog steeds motoren gaan afvoeren, en nog steeds beperkte motorkeuze :N
Nouja, k mag tog nog mee met 'ouwe'regeling, maar 125cc klasse vind ik gewoon dom, want dan heb je ook 25kW, en met 125cc kan je ook best hard.

PS: gister mn AVB gehaald :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan