Enge ontwikkeling voor de rijders op de PPP enz..

Soesoeki

MF veteraan
24 apr 2002
9.636
1
Kweenieh
Het rijden op de PPP, de Baars etc.....wordt ook illegaal racen genoemd. Zouden ze dan toch iets kunnen gaan doen met de genoteerde kentekens als ze je nu betrappen op rare ( leuke ) fratsen als sprintjes en wheelies. Zie het onderstaande artikel(tje)


Rijbewijs ongeldig na straatraces


12 Jul 2002
emmen - De politie in Drenthe heeft een nieuw middel in de strijd tegen straatracers geworpen. Zij gaat bij het Centraal Bureau Rijvaardigheid (CBR) een verzoek indienen omstraatracers een nieuwe rijproef te laten afleggen. Tot het moment dat die proef is afgelegd heeft de verkeersvandaal een ongeldig rijbewijs en mag dus niet autorijden. Het kan tot een jaar duren voordat de proef kan worden afgelegd. De politie in Drenthe is het beu wekelijks de strijd aan te gaan met straatracers. Gebruikelijke veroordelingen (boetes en al dan niet voorwaardelijke tijdelijke ontzeggingen van de rijbevoegdheid) door de kantonrechter vindt zij niet voldoende. Daarom gaat de politie het CBR vragen een zogenoemde vorderingsprocedure te starten. De politie vindt dat bij deelnemers aan straatraces getwijfeld mag worden aan de rijvaardigheid. Dit is een grond voor het starten van een procedure. Deze uitleg is erkend door het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Om die reden kan nu het rijbewijs van straatracers ongeldig worden verklaard. Voor het eerst is dit gebeurd bij drie Drentse coureurs die waren gepakt bij straatraces in Klazienaveen. Het CBR verwacht nu aanvragen van politiedistricten uit het hele land. Nieuwsblad van het Noorden 12 juli 2002
 
Bah bah...wat zijn het toch ook een stelletje klootzakken ook zeg.

Alsof ze niets beters te doen hebben.
 
:j :j :j :j :j :j :j :j

duurt niet lang meer dan ben je echt de lul,
als ze je willen pakken zeggen ze gewoon dat ze je hebben zien straatracen
ben je gvd alles kwijt voor 1 jaar zal wel heel druk worden en de tijd dus nog langer

:j :j :j :j :j :j :j :j
 
Net een nieuwe speelplek ontdekt en dan krijg je van dit gelul. Ze doen hun best maar. Laat me 1 van m'n favoriete tijdbestedingen niet afpakken door een paar van die manntjes in het blauw :j
 
De politie vindt dat bij deelnemers aan straatraces getwijfeld mag worden aan de rijvaardigheid.

hmmm.. tjsa... Dus als je raced kun je niet rijden.

WHOEHAHAHAHAHA :?

Kijk het zit zo, die bejaarden rijden zo langzaam omdat ze zo goed kunnen rijden en zichzelf niet hoeven te bewijzen... logisch
 
Op woensdag 17 juli 2002 15:50 schreef Soesoeki het volgende:
Het rijden op de PPP, de Baars etc.....wordt ook illegaal racen genoemd. Zouden ze dan toch iets kunnen gaan doen met de genoteerde kentekens als ze je nu betrappen op rare ( leuke ) fratsen als sprintjes en wheelies. Zie het onderstaande artikel(tje)


De politie vindt dat bij deelnemers aan straatraces getwijfeld mag worden aan de rijvaardigheid. Dit is een grond voor het starten van een procedure. Deze uitleg is erkend door het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Om die reden kan nu het rijbewijs van straatracers ongeldig worden verklaard.

Menseen die wheelies en stoppies doen beschikken denk ik(correct me if I'm wrong) wel over een degelijke rijvaardigheid. En wat is volgens de politie de definitie van straatracen?

Wat een stelletje $%#@!@$# (<--=krachttaal) :j
Pak liever die guppies van 18 die net met hun rijbewijs in opgevoerde asobakken de straat onveilig maken
 
:j precies..

Oma's rijden sztukke beter. :r de nederlandse staat. Ik ga hier op korte termijn weg als ze zo doorgaan.
 
Wanner wordt er nou eens normaal gedaan in Nederland???
Krijg steeds vaker het idee dat emigreren de beste optie is, alleen waarheen he??
Ziek word ik ervan, helemaal ziek :r :r
 
Eikels hangen niet alleen in bomen!

Hoorde gisteren al een verhaal dat ze in vermomming (zeg maar een doorsnee snelle fiets rijder outfit) bij de PPP staan om "racers"te betrappen"!

Wees gewaarschuwd!!!!!!!!!!!!!!!!
mzl
Ninj@9man
 
Ze spreken hier toch duidelijk over straatraces en over een autorijbewijs.
Straatraces: staan we/ze te klokken op een klaverbladje dan :?
En als je nu alleen een motorrijbewijs hebt, mag je hem dan wel houden? :+
 
Eikels hangen niet alleen in bomen!

Hoorde gisteren al een verhaal dat ze in vermomming (zeg maar een doorsnee snelle fiets rijder outfit) bij de PPP staan om "racers"te betrappen"!

Wees gewaarschuwd!!!!!!!!!!!!!!!!
mzl
Ninj@9man

Je gaat gewoon Amerikaanse trafelen krijgen. De burger uitdagen iets fout te doen en m dan verschrikkelijk naaien......

IK :r van de Nederlandse Rechtstaat.
 
Ik heb gelukkig twee goede vrienden in het laatste jaar rechten..

Jah, zo'n "vriend" heb ik ook gehad...

Knalde achterop me omdat hij niet oplette en wilde 50% van het geld van m'n verzekering! :P
 
Tis wel grappig dat de politie de rechterlijke macht niet wenst te erkennen en dat ze dus op een achterbakse manier alsnog proberen om naar manieren te zoeken om je te pakken.

Zielig hoor 8-)
 
Ik vindt dat ze gelijk hebben.
Illegale straat races kun je gewoon niet houden op een openbare weg.
Laten ze een eigen terrein kopen en daar blazen tegen mekaar.

Gaat niet om even te hard rijden of wheelie.
Maar gaat erom dat ze op een openbare weg gaan racen met gevaar voor "normale" weg gebruikers.

Zulke dingen doe ik toch ook niet }) :+
 
Als ze me een prent sturen dan of mij zgn gezien zouden hebben.
Laat dan het bewijs eens zien dan
Kan zoveel roepen en kentekens zijn ook weer kleiner geworden dan voorheen , dus moeilijker te lezen.
|( rare gasten soms
 
Maak je niet druk.
In de wegenverkeerstwet staat het volgende:
Art. 10.

1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.

2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.

3. Als deelnemer worden beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
En volgens mij is dat niet van toepassing. Ik heb het (echt waar) nog nooit gezien op de ppp.
 
Zullen wij allen bij de (motor)politie gaan werken, zodat we niet bang meer hoeven te zijn voor controles, etc. (je weet dan toch wel waar die zijn) :?
En dan natuurlijk niet teveel gehoor geven aan de Reglement der Neerlandsche Wetgeving, natuurlijk! ;)
 
Hoorde gisteren al een verhaal dat ze in vermomming (zeg maar een doorsnee snelle fiets rijder outfit) bij de PPP staan om "racers"te betrappen"!


DIE vent heeft het nog helemaal zo slecht niet...

Lekker bochtjes draaien (geen racen eh) op diverse klaverbladen en totaal geen angst voor wat dan ook! 8-)
 
Shit, jullie hebben me door. Ja, inderdaad, met die camera enzo.... :9

Geintje!

Ik weet wel dat ze in twente twee blackbirds hebben. Maar jan, zo'n bmw systeemhelm herken je toch op 10 km met het blote oog.
 
We mogen als Motor-Forum met z'n allen wel eens een goeie advocaat gaan regelen, een soort forumadvocaat...
 
Mmm, dit vind ik toch wel ERG zorgelijke ontwikkeling. Iedereen met een onsje verstand snapt dat dat bullshit is en nog krijgen zij het akkoord van het ministerie om met een drogreden lmensen aan te pakken?!
De juiste manier is dan gvd zorgen dat er een wet is zodat je de mensen kan aanpakken! Nee, de wet vergeten ze nu maar effe om zelf regels te stellen.

Dit KAN toch gewoon niet overeind blijven als je dit voor de rechter sleept?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan