Engel op mijn schouder

SharkeY

MF'er
14 apr 2004
64
0
Den Haag
Donderdagmiddag, 7 oktober, 17:20, A12 hectometerpaal 27,2.
Net een heel stuk file gereden en ik was er heerlijk tessundoor gezoefd. Het begon net allemaal weer een beetje door te rijden en ik rij op de meest rechter baan. Signalering etc was allemaal uit en het reed weer lekker door. Tot de man voor mij het ineens noodzakelijk vond om flink te remmen.
Nou jullie raden het al, ik kon hem niet meer ontwijken en ben dus aan het schuiven gegaan. Op de meest rechter rijbaan stond ik gelukkig weer op, maar de hele voorkant en de zijkant van mijn motor liggen in puin.
Nou al snel stopte er een tweede auto en die desbetreffende man heeft geholpen om de motor mee aan de kant te zetten etc. Politie gebeld en die waren snel ter plekke (KLPD zit 2 km daar vandaan).
Nou de man die zo plotseling remde vertelde me dat hij precies op deze plek 3 maanden geleden ook al een motor achterop had gehad en dat hij moest remmen omdat het verkeer voor hem weer erg afremde.
Ikzelf heb dus echt geen noodzaak in zijn afremmen gezien en denk dat hij even "motortje pesten" aan het doen was.
Helaas zijn er totaal geen getuigen of what so ever, dus ik ben gewoon de lul en kan dus voor de schade opdraaien.
De sukkel die ik ben heb ik mijn motor niet all-risk verzekerd en ben dus echt de lul.
Dus wat ik hier mede wil vragen of iemand heeeeel toevallig daar omstreeks die tijd reed en het misschien heeft zien gebeuren die mij kan vertellen of er inderdaad noodzakelijk geremd moest worden of niet? Als ik dat in ieder geval duidelijk heb, kan ik me erbij neerleggen en is het mijn eigen fout.
Ik heb er alleen moeite mee dat ik (terwijl ik op een enduro motor wel redelijk over auto's heen kan kijken) geen noodzaak zag in zo hard remmen, dat naast het feit dat hij het al eerder gehad heeft, zelf de gedachte had dat hij opzettelijk zo hard geremd heeft om mij te pesten of iets dergelijks.
Wat ik me tevens afvraag is, ALS er inderdaad ineens zo hard geremd moest worden, waarom ben ik dan tijdens het doorschuiven, niet achterin een auto geknald.
Nou mensen enige hulp of advies is welkom.

Gegroet,

Remco
 
Kenteken van de auto? Waar staat dat hectometer paaltje ergens?
 
rechtsbijstand inschakelen, Ik neem aan dat je bij de schadepapieren invullen erop hebt gezet dat er geen noodzaak was tot hevig remmen en dat je over de auto heen kon kijken!
Wordt er ook een politierapport over zoiets opgemaakt, had je ook 't bovenstaande in de verklaring moeten laten zetten.
 
En afstand houden geldt ineens niet meer :?

Sorry hoor, vind het rot voor je, maar het lijkt erop dat je ietwat schrikkerig op de rem bent gegaan en daardoor onderuit gegleden. :X

Het is klote, maar lik je wonden en let volgende keer beter op zulke remidioten. ;)

Succes met je schade
 
En afstand houden geldt ineens niet meer :?

Sorry hoor, vind het rot voor je, maar het lijkt erop dat je ietwat schrikkerig op de rem bent gegaan en daardoor onderuit gegleden. :X

Het is klote, maar lik je wonden en let volgende keer beter op zulke remidioten. ;)

Succes met je schade

Tegen mensen die je moedwillig onverwachts aanvallen is geen verdediging opgewassen. Elk een tegenaanval })
 
En afstand houden geldt ineens niet meer :?

Sorry hoor, vind het rot voor je, maar het lijkt erop dat je ietwat schrikkerig op de rem bent gegaan en daardoor onderuit gegleden. :X

Het is klote, maar lik je wonden en let volgende keer beter op zulke remidioten. ;)

Succes met je schade

In je ondertext staat dat jij nog geen motor hebt, en net pas een helm hebt gekocht,
wat weet jij dan van afstand houden met een motor! een ongeluk zit in een klein hoekje, bijv. als je 100 meter afstand houd is genoeg, maar als je 1 sec. naar links of rechts kijkt ben je 50 meter verder! duzz :)

ps. succes met de schade afhandeling.
 
In je ondertext staat dat jij nog geen motor hebt, en net pas een helm hebt gekocht,
wat weet jij dan van afstand houden met een motor! een ongeluk zit in een klein hoekje, bijv. als je 100 meter afstand houd is genoeg, maar als je 1 sec. naar links of rechts kijkt ben je 50 meter verder! duzz :)

ps. succes met de schade afhandeling.

Dus omdat er in m'n onderschrift staat dat ik geen motor heb, heb ik geen verstand van afstand houden :?

Beetje bespottelijke redenering, ik heb mijn rijbewijs natuurlijk ook zomaar gekregen, of niet? Met koekblik rij ik al vele jaren schadevrij en dat komt natuurlijk ook omdat ik geen verkeersinzicht heb enz. enz. :X

Nogmaals, ik vind het klote voor de TS, maar denk dat hij het had kunnen voorkomen.
 
Dus omdat er in m'n onderschrift staat dat ik geen motor heb, heb ik geen verstand van afstand houden :?

Beetje bespottelijke redenering, ik heb mijn rijbewijs natuurlijk ook zomaar gekregen, of niet? Met koekblik rij ik al vele jaren schadevrij en dat komt natuurlijk ook omdat ik geen verkeersinzicht heb enz. enz. :X

Nogmaals, ik vind het klote voor de TS, maar denk dat hij het had kunnen voorkomen.

:Z
 
In je ondertext staat dat jij nog geen motor hebt, en net pas een helm hebt gekocht,
wat weet jij dan van afstand houden met een motor! een ongeluk zit in een klein hoekje, bijv. als je 100 meter afstand houd is genoeg, maar als je 1 sec. naar links of rechts kijkt ben je 50 meter verder! duzz :)

ps. succes met de schade afhandeling.

Je mag ook geen 180 km/h rijden ;)
 
In de spits kan je gewoon geen afstand houden. Was al een topic over geloof ik.
Vette pech voor sharkey...
 
Nou het is dus vlak voor het aquaduct bij Gouda.

en Emmer, Ik rij al 8 jaar schadevrij met mijn auto, maar dat wil totaal niets, maar dan ook helemaal niets zeggen over hoe je met een motor rijdt baas! Maar ja misschien als je je eigen motor hebt, dat je dat eens gaat begrijpen.
 
Nou het is dus vlak voor het aquaduct bij Gouda.

en Emmer, Ik rij al 8 jaar schadevrij met mijn auto, maar dat wil totaal niets, maar dan ook helemaal niets zeggen over hoe je met een motor rijdt baas! Maar ja misschien als je je eigen motor hebt, dat je dat eens gaat begrijpen.

Dat ik geen motor heb, wil niet zeggen dat ik niet regelmatig op een motor rij ;)
Ik weet heel goed hoe of wat, maar zo te zien weten jullie het nog veel beter.

Veel succes met het oplappen van je bike hoor :)
 
Dat ik geen motor heb, wil niet zeggen dat ik niet regelmatig op een motor rij ;)
Ik weet heel goed hoe of wat, maar zo te zien weten jullie het nog veel beter.

Veel succes met het oplappen van je bike hoor :)
Over domme acties gesproken :r

hoe zat dat nog maar met die balk en zn splinter?! |(

Anyway sharkey, klote man, hoop dat je er nog iets uit kan halen oid. waardeloze actie van die automobilist
 
Dat ik geen motor heb, wil niet zeggen dat ik niet regelmatig op een motor rij ;)
Ik weet heel goed hoe of wat, maar zo te zien weten jullie het nog veel beter.

Veel succes met het oplappen van je bike hoor :)

Die emmer fungeert goed als plaat ook.
 
In je ondertext staat dat jij nog geen motor hebt, en net pas een helm hebt gekocht,
wat weet jij dan van afstand houden met een motor!

Stel gewoon dat hij er geen verstand van heeft.Maar jij lijkt meer te weten dan wij.

Nergens wordt verteld welke afstand er werkelijk werd gehouden én hoe hard er werd gereden. Vraag dat eerste eens aan Sharkey voordat we de schuld automatisch bij de koekblikker leggen.
 
Nou de snelheid waar ongeveer mee gereden zal zijn was ongeveer 90 - 100 km per uur. De file was zeg maar net voorbij en daarom was ik net weer van tussendoor rijden ingevoegd in de meest linker rijbaan. De afstand die ik op de auto had was niet bijzonder groot omdat ik dus net weer ingevoegd had, toch zat ik niet direct op de bumper, er zat toch zeker wel een meter of 40/50 tussen.
Gezien de 2 seconden regel zou dit bij een snelheid van 100 km/h ongeveer 55 meter moeten zijn. Bij een snelheid van 90 is dit 50 meter. Ik zat dus wel iets te kort op zijn kont, maar nou niet echt denderend te veel.

Oh en welk kenteken die auto was. ik weet niet of dat zomaar op internet mag, maar ja als het niet mag haal ik het er wel weer vanaf.

RG VG 13

Zijn adres etc heb ik ook wel etc, maar niet nodig denk ik om dat op het net te zetten, Het was iig een rode alpha 146.
 
Is de naam voor dit topic niet beter "Genaaid door koekblik" of iets in die richting.......... :?

Genaaid door koekblik mag voor mij ook hoor, vond het alleen wel een klein wonder dat ik 4 banen op een drukke snelweg over gegleden ben en daar door geen enkele auto geraakt ben (behalve dan een stukje van de bwuste alpha)
 
jongen, 4 banen en dan zelf typen, je hebt inderdaad een engel gehad. Ik moet je helaas zeggen dat ik denk dat je geen kans maakt.
Iedereen kan zich nu als getuige opgeven en vertellen wat je wilt. (ik ken iemand die dat wel eens voor iemand anders gedaan heeft O-) ) maar helaas lukt dat maar zelden. Standaard is degene die achterop een fout maakt de lul.

In ieder geval succes.
 
Kan voorstellen dat je je genaaid voelt! Doordat ik veel op de weg zit met auto en motor. Komt regelmatig verschillende situaties tegen. Ook dit klinkt heel bekend in de oren. Maar inderdaad afstandhouden is een heel belangrijke zaak, ook tijdens file rijden, dan zul je ook de afstand aan moeten passen aan de auto voor je. Ook de remweg met de motor is een stukkie langer dan de auto.
Zeg niet dat ik zelf dit wel doe..Regelmatig begint men heel snel enthousiast te rijden als de file "oplost", vaak lijkt dit maar zo.. en moet er weer vlug af geremt worden.
En in principe kan iedere automobilist zo'n remtestje doen. Zodra hier een aanrijding uit voorkomt, trekt de gene die achterop rijd "bijna altijd" aan het korste eind. (spreek uit ervaring) Herrinner nog wel een Dhr Verstappen (Jos) die voor de rechter heeft moeten komen hiervoor. |(
Dus afstandhouden en vervooruit kijken is belangrijk.(Alg. bekend)
Wees gelukkig dat er voor de rest geen lichamelijke verwondingen hebt, je hebt meestal ook achterop komend verkeer. Als die mensen niet 100% met een gedachten bij het autorijden zijn (haar kammen, telefoneren(handsfree of niet), lippe stiften, kaartlezen, Navi instellen en ga zo maar door!!) Dan word het pas echt link!!!
kortum zwaar klotte!!
 
Stel gewoon dat hij er geen verstand van heeft.Maar jij lijkt meer te weten dan wij.

Ik heb nooit gescheven dat ik er verstand van heb, maar als Emmer zo'n reactie typt dan heeft hij er zeker geen verstand van. :X ondanks zijn rijervaring. in een oplossende file houdt je nogal snel niet genoeg afstand, en wie zijn fout het nou is ga ik mij niet mee bemoeien. alleen Emmer had zijn oordeel al klaar over het ongeluk ik niet. duzz :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan