Engels onderzoek naar flitscamera's

Lukas

Die hard MF'er
24 jan 2003
275
0
Gent
http://portal.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2004/06/16/ncam16.xml&sSheet=/portal/2004/06/16/ixportaltop.html

Hier vind je een artikel dat woensdag verscheen in 'The Daily Telegraph' onder de titel 'More people killed at many speed camera sides'.

Er werd bekeken of er een daling (of stijging) was in ongevallen met doden of gewonden op plaatsen waar flitscamera's geplaatst werden.

Er werd in ieder geval een stijging in inkomsten genoteerd voor de uitbaters van die kasten en voor de overheid. :X

Allez, lees zelf maar....

Tssssssss lekker stukje!!

En wat doen ze met dit soort onderzoeken?! NIKS.. ze negeren ze gewoon want het financieel belang speelt toch een te grote (hoofd)rol |(

Tja...

"Het rapport onderstreept de noodzaak aan een 'onafhankelijke audit' om de veiligheidsvereisten vast te leggen en de 'posities' van de camera's te bepalen/evalueren." (blablabla)

Een werkgroep wordt opgericht, waarschijnlijk...

Dit onderzoek relativeert in ieder geval de peptalk die politici rond deze camera's verkopen.

Laatst bewerkt:
Tja...

"Het rapport onderstreept de noodzaak aan een 'onafhankelijke audit' om de veiligheidsvereisten vast te leggen en de 'posities' van de camera's te bepalen/evalueren." (blablabla)

Een werkgroep wordt opgericht, waarschijnlijk...
En die werkgroep, ook niet lui, formeert terstond een sub-werkgroep.

Waarop deze een gedegen, maar langdurige, onduidelijke opdracht geeft aan een bureau voor werkstudenten.

Dan gaat iedereen naar bed met het gevoel dat er toch iets gebeurd is.

:+

Ik lees dat gemiddeld genomen het aantal ongelukken en de snelheid is afgenomen. En dat de plaatsing van camera's op sommige punten heroverwogen zou moeten worden omdat de weg inmiddels is aangepast of het aantal ongelukken eerder gestegen dan gedaald is.

tsja. camera bij stoplichten. je zit te kijken of je wel vijftig rijdt en constant bedenken oke, groen wat als het nu oranje wordt, kan ik dan nog remmen? kan ik nog net doorrijden? en ondertussen nog een keer snelheid controleren. kortom je bent met totaal andere dingen bezig dan opletten of er niet plotseling een stel kids oversteekt.

nee, zo'n flitspaal staat er dan echt om de veiligheid te verhogen.... :X

haal de snelheid er dan uit met een hobbel.

Terug
Bovenaan Onderaan