engelse koplamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidzx6r

MF'er
7 feb 2009
88
0
den haag
hey,

Ik heb een vraag over het volgende;

Ik wil een engelse zx6r 2003/2004 gaan invoeren maar ik heb vernomen dat dit een struikelblok kan worden bij de RDW omdat engelse koplampen links in de berm schijnen en de "onze" rechts.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En kijken ze ook naar profiel diepte van je band?

m.v.g.

David
 
Of de koplamp qua richting afwijkt van de nederlandse hangt af van het lampje wat erin zit.
De meeste lampjes hebben een spiegeltje onder de gloeidraad, dat spiegeltje is aan een zijde iets afgeschuint waardoor je aan de rechterzijde meer licht krijgt, bij engels lampjes is dit andersom.
Je kunt vrij gemakkelijk controleren of er een afwijkende koplampunit in zit door het E-keur nummer te checken, indien dit afwijkt van de NL versie krijg je er geen kenteken op.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reacties,
ja ik begrijp dat ik profiel nodig heb maar het gaat om het rdw keuren , daarna komen er cker nieuwe banden op.
En betreft de koplamp, ik had gehoord dat het vooral gaat om het reflectie gedeelte in de lamp zelf (drie hoekig gedeelte) en de 1 zegt dat afplakken genoeg is????
 
Ik vraag me altijd af waarom dit soort in mijn ogen belangrijke vragen op een forum gesteld worden terwijl je met 1 telefoontje naar het RDW 100% zekerheid hebt.

Dat zou ik iig doen want als je daar bent en ze zijn het er niet mee eens dan sta je er mooi voor noppes. En ik denk niet dat ze onder de indruk zullen zijn als je verteld dat het op het motor-forum anders beschreven stond. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is zaterdag en zijn dicht, en morgen ook dus daarom vraag ik het via deze weg en als je goed leest vroeg ik om mensen die weten uit ervaring hoe het werkt!
Dus ik vraag mij nu af waarom er steed mensen zijn die zo reageren (WSX) want als er mensen zijn die dit weten kan het mij aardig wat geld besparen.
Maar jij mag vinden wat je vind :) (alleen breng het wel naar de politie) ;)
 
Het is zaterdag en zijn dicht, en morgen ook dus daarom vraag ik het via deze weg en als je goed leest vroeg ik om mensen die weten uit ervaring hoe het werkt!
Dus ik vraag mij nu af waarom er steed mensen zijn die zo reageren (WSX) want als er mensen zijn die dit weten kan het mij aardig wat geld besparen.
Maar jij mag vinden wat je vind :) (alleen breng het wel naar de politie) ;)


Er is er maar 1 die het met 100% zekerheid weet en dat is het RDW zelf. Dat kun je niet ontkennen.

Ook al zijn er mensen met ervaring, regels veranderen nog wel eens.

Succes met invoeren. :)
 
ik ben met een BMW met engels koplampglas afgekeurd.
nu was dat een los rond glas dat ik zo kon vervangen. ik vermoed dat het bij jou niet mogelijk is omdat de bermverlichting in de reflector is gebouwd. met afplakken kom je niet door de keuring, dat is alleen voor vakantiegangers. je zal op de sloop naar een andere unit moeten zoeken.
 
Ik heb pas mijn Triumph Sprint ST vanuit Engeland ingevoerd in Nederland.

Bij het RDW werd enkel het Engelse kenteken (V5c), chassis- en motornummer gecontroleerd. Naar de Engelse koplamp, profiel van de banden etc werd dus helemaal niet gekeken. Ik hoefde mijn motor niet eens te starten.

Ik heb de lichtstraal van de koplamp inmiddels zelf wat naar rechts gesteld en die is nu in orde. Ik verblind er niemand mij en het spaart weer 450 euro voor een nieuwe koplamp uit :).

Bij moderne projectorlampen (bij mijn motor wordt de straal door het patroon in de lens bepaald) is het stellen van de straal nog eenvoudiger en heb je zeker geen "rechtse" koplamp nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan