Engelse motor kopen in Nederland?

Motoren die bij de kust vandaan komen hebben wel vaak dat bouten e.d. last van roest hebben
maar je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben

Hmm, ik woon toch redelijk dicht bij de zee [ 6 km ] maar last van
oxidatie op bouten en moeren ook bij het koekblik heb ik niet.
 
Ik heb behoorlijk wat engelse fietsen gezien, en als ze vlak bij de kust wegkomen hebben ze áltijd pekelaanslag :Y

Dat heeft denk ik eerder te maken met het strooizout dat in Engeland "liberally" wordt toegepast en niet direct met de locatie an de kust.
 
Heb mijn z750 bij een motorzaak in kaatsheuvel gekocht, die veel motoren uit engeland importeren.
Ook mijn z , stond maar 800 km op de teller 3 jaar oud, vond het wel verdacht weinig .
Hij zag er Iig als nieuw uit, boekjes met history erbij, heb tot nu toe geen problemen gehad.
Prijs was 6300euro wat mij betreft een koopje .
Moest alleen 2 weken w8en op kenteken en platen.
 
Motoren die bij de kust vandaan komen hebben wel vaak dat bouten e.d. last van roest hebben

maar je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben


Ja dit is waar, ik heb wat roest gevonden bij de bouten van mij duo stepje |(
weer wat te doen deze winter ;)
 
mijne komt uit southampton

had bij aankoop alwel duitse papieren inclusief tüv(ik woon in duitsland)
het gekke.de motor is door mij bij een nederlandse handelaar gekocht(met dus duitse papieren)
met schade(*)en met engelse koplamp(rechtse verstrooing dus)



*schade was aanzienlijk:kuip,koffers kapot,tank had deukje,treeplank die tegen de uitlaat zat(hoort niet zo),voorspatbord in de kreukels en een valbeugel krom.
heb bij toeval uitgevonden dat die motor door h-d southampton nieuw geleverd is
en ik weet wie em daar onderhouden heeft.
zodoende heb ik dus ook de eerste(engelse)eigenaar weten te achterhalen.
en die wist mij te vertellen dattie door een auto geschept is met 50kmh.

...en voor iedereen die nu roept kijk maar uit dattie niet eigenlijk total is...
tis een harley.die is niet maar zo total loss.
frame is nagemeten en is recht en heeft geen haarscheuren
voor de rest is de fiets weer gezond ook....was hoop werk.
 
In principe niks mis mee, maar iedereen moet er beter van worden.

Dus een importfiets moet gewoon (aardig wat) goedkoper zijn dan een Nederlandse, anders steekt de handelaar alle winst van import in eigen zak.

"yo man ik ben handelaar heb 3 dagen verneukt waarvan 1 bij het RDW maar ik wil er maar net zoveel winst op als normale motoren dus ik maak 'm 1500 euro goedkoper"


Wat je dan krijgt is dat alle Nederlandse fietsen ook weer goedkoper moeten gaan worden om mee te concurreren, dus je maakt je eigen fiets/andere fietsen minder waard zo en bent op den duur veel meer kwijt omdat de afschrijving van motoren meer wordt.
 
"yo man ik ben handelaar heb 3 dagen verneukt waarvan 1 bij het RDW maar ik wil er maar net zoveel winst op als normale motoren dus ik maak 'm 1500 euro goedkoper"


Wat je dan krijgt is dat alle Nederlandse fietsen ook weer goedkoper moeten gaan worden om mee te concurreren, dus je maakt je eigen fiets/andere fietsen minder waard zo en bent op den duur veel meer kwijt omdat de afschrijving van motoren meer wordt.

"Yo man, ik ben klant en wil 't spul zien voordat 't verscheept wordt naar NL incl. de orginele tellerstand in mijlen!! + de bijbehorende papieren" :o

Jij hebt je DUC zélf gehaald dus dan zal 't wel redelijk kloppen. Die fietsen die met "x" aantallen gelijkertijd hierheen komen.......
 
Laatst bewerkt:
"Yo man, ik ben klant en wil 't spul zien voordat 't verscheept wordt naar NL incl. de orginele tellerstand in mijlen!! + de bijbehorende papieren" :o

Jij hebt je DUC zélf gehaald dus dan zal 't wel redelijk kloppen. Die fietsen die met "x" aantallen gelijkertijd hierheen komen.......

Zolang er boekjes bij zitten waarbij het frame en bloknummer overeen komen zal het wel goed zitten. Maar ook Nederlandse motoren zonder onderhoudsgeschiedenis zijn niet altijd even jofel :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan