Engelse motor kopen in Nederland?

Polly™

MF veteraan
14 feb 2008
3.041
476
Amsterdam
Even een vraagje.
Ik weet een motor te staan bij een dealer die hoogstwaarschijnlijk uit Engeland komt (de motor dan).
Ik ben eerder naar die dealer gegaan en hij zei dat ie wel vaker motoren daar vandaan haalt.
Moet ik op iets speciaals letten ofzo als dit zo is? Het feit of ie reeds ingevoerd is in Nederland spreekt voor zich natuurlijk.
En maakt het eigenlijk iets uit?
 
Of het stuur aan de goede kant zit? :+

Maar nee, net zoals altijd bij een aankoop, de motor goed bekijken, zoeken naar schade of bijzonderheden en goed proefrijden. :)

edit: ik weet niet hoe het zit met koplamp en het afstellen/vervangen ervan.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste. De mijne komt ook uit Engeland. Lage kilometerstand en zag/ziet er keurig uit. Je hebt alleen een mijlenteller en dat is niet altijd even handig.
 
Dat laatste. De mijne komt ook uit Engeland. Lage kilometerstand en zag/ziet er keurig uit. Je hebt alleen een mijlenteller en dat is niet altijd even handig.

als je motor een digitale teller heeft kun je de mijlen zo omzetten naar kilometers.

En voor de rest is het gewoon goed kijken en proefrijden.
 
Of het stuur aan de goede kant zit? :+

Maar nee, net zoals altijd bij een aankoop, de motor goed bekijken, zoeken naar schade of bijzonderheden en goed proefrijden. :)

edit: ik weet niet hoe het zit met koplamp en het afstellen/vervangen ervan.
Inkoppertje he :+
Over je edit: Ik neem aan dat als hij ingevoerd is en gekeurd is dat dit dan wel goed zit? Toch?
 
Laatst bewerkt:
Tja ik heb ook een Engelse Busa, rijdt denk ik net zoals elke andere. Papieren rompslomp
is voor de dealer, alles staat keurig overgeschreven op kenteken.
PS bij Axel soms?
 
Laatst bewerkt:
In principe niks mis mee, maar iedereen moet er beter van worden.

Dus een importfiets moet gewoon (aardig wat) goedkoper zijn dan een Nederlandse, anders steekt de handelaar alle winst van import in eigen zak.
 
Tja ik heb ook een Engelse Busa, rijdt denk ik net zoals elke andere. Papieren rompslomp
is voor de dealer, alles staat keurig overgeschreven op kenteken.
PS bij Axel soms?

Mijn motor ook bij Axel gekocht. Is een USA model via UK geimporteerd. Alles keurig geregeld. Alleen het stuur was lastig. Eerst links, toen rechts en nu weer links! :+
Maar ben er nog steeds erg blij mee!
 
Mijne komt ook uit Engeland.
Waar je op moet letten is je km teller.
Ik kwam er wat laat achter dat hij miles aangaf ipv km. |(

Was mijn eerste motor dus had het niet in 1x door dus reed nogal snel. _O-
Zelfde geld voor de km stand.
Hij zal de km stand niet in km zien maar miles dus reken x1,6 en je weet wat er echt op staat.
Laat je daar niet door misleiden.
 
Laatst bewerkt:
Mijne komt ook uit Engeland.
Waar je op moet letten is je km teller.
Ik kwam er wat laat achter dat hij miles aangaf ipv km. |(

Was mijn eerste motor dus had het niet in 1x door dus reed nogal snel. _O-
Zelfde geld voor de km stand.
Hij zal de km stand niet in km zien maar miles dus reken x1,6 en je weet wat er echt op staat.
Laat je daar niet door misleiden.

Bij digitale tellers kun je meestal gewoon switchen tussen MPH en KMPH.
 
Mijne is ook een motor uit Engeland. Gewoon kmstand vergelijken met slijtage onderdelen, en verder de boekjes goed nakijken. Ook zorgen voor lange garantie ( half jaar ).

Mag ik vragen waar je hem wilt kopen?
 
Mijne is ook een motor uit Engeland. Gewoon kmstand vergelijken met slijtage onderdelen, en verder de boekjes goed nakijken. Ook zorgen voor lange garantie ( half jaar ).

Mag ik vragen waar je hem wilt kopen?
Nou eigenlijk nog niet :)

Er zijn genoeg kapers op de kust :+
 
Bij digitale tellers kun je meestal gewoon switchen tussen MPH en KMPH.
Met analoog ook maar de mijne doet dat om 1 of andere reden niet. B|
Rijd er al 2 jaar mee dus hindert mij eigenlijk ook niet meer.
Km stand is bij mij analoog en geeft miles aan in het groot en in het klein staat dan km.
Vind t wel goed zo leer ik gelijk rekenen. _O-
 
ik heb een Kawasaki Z750s *O* uit Engeland.
loopt snel zat zelfs met een mijl teller :] , als de motor goed voelt gewoon doen.
motor's in Nederland kunnen slechter zijn dan een import motor maar natuurlijk ook andersom, gewoon een goede inspectie doen en een goed gevoel erbij hebben :)
 
Motoren die bij de kust vandaan komen hebben wel vaak dat bouten e.d. last van roest hebben

maar je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben
 
Indien hij al ingevoerd is gewoon als nederlandse motor 'keuren'.
Indien hij nog moet worden ingevoerd zorgen dat alle papieren aanwezig zijn waaronder het groene papiertje met technische gegevens. Verder de koplamp checken en of het frame en motornummer overeen komen, anders kan het met invoeren ook gezeik opleveren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan