Engelse Motor rijschool verdwaald ?

Ik begrijp de theorie achter het verhaal, maar ik denk ook dat de foto erg verwarrend is. Maar ik denk ook dat er een aantal mensen in mijn ogen raar reageren, waardoor er bij mij iets getriggerd wordt waardoor ik zo reageer.

Maar mijn grote ergernis de laatste tijd is dat (ik heb dit al eerder gepost ergens) zodra de helm opgaat bij een aantal motorrijders, de knop ook omgaat en zij zich Rossi en companen wanen. Zij gaan voor max snelheid want dat is leuk. Maar is bochten rijden niet leuk dan? Is een bocht alleen maar leuk als je er ze snel mogelijk doorheen rijdt? Waarom gebeurt dit op de motor en niet in de auto? Er zullen ongetwijfeld een aantal psychologen zijn die hier een technische term voor hebben.

Dat gebeurd ook in de auto, helaas.
Zelfde effect, helm op, afgesloten van de buitenwereld, ik ben niet herkenbaar en kan doen en laten wat ik wil.
ik ben onverwoestbaar, mij overkomt niets.


Technische term ? Klein piemeltje.
 
Nogmaals:

Degene die de techniek WEL kennen en gebruiken zijn er zonder uitzondering positief over.

Degene die hem NIET kennen zien het nut er niet van in en geven er zelfs op af. Terwijl ze het nooit geleerd hebben.

Wie is er nu gek ???

Je kunt mij wel voor gek gaan uitmaken maar dat zegt niets over mij, alleen over wat voor type persoon jezelf bent. Blijkbaar kun je niet zo goed discussies voeren waar je je gelijk niet krijgt.
Je argument dat mensen die de techniek gebruiken er positief over zijn is in de categorie wij van WC eend adviseren WC eend.

Maar als je geen verdere argumenten geeft, dan ga ik er vanuit dat je die ook niet hebt.
 
Hier ook een VRO-risico gedaan een jaar of 3 terug, o.a. dit geleerd en pas het tot op heden nog steeds toe. Ik kan dus ook bevestigen wat MeanBlueMan zegt. Zo'n cursus leert je vooral anders kijken en denken. Ja, dit specifieke voorbeeld scheelt misschien milliseconden maar alles bij elkaar zijn kan het het verschil betekenen tussen wel of geen ongeluk. Zoals de instructeur destijds zei was 1) je betaald belasting voor de hele weg (dus gebruik hem ook) en 2) als er maar 1 motorrijder mee gered is heeft het zin. Alle technieken bij elkaar maken zeker wel een verschil.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik niet geleerd heb om bij een bocht maar helemaal links te gaan rijden, maar om in het midden van de beschikbare weg te gaan rijden. In dit voorbeeld zou het in het midden van de weg zijn, maar zou er een tegemoetkomende auto komen, dan ga je in het midden van de helft van de weg rijden, fietspad inbegrepen (als dat toegestaan is dan). Daarmee heb je de maximale om uit te wijken mocht dat nodig zijn. Ook leren ze waar je op kunt letten en hoe je beter vooruit kunt kijken, maar ook dingen zoals bedenken dat mensen met zon in het gezicht je misschien niet zien, je er niet van uit moet gaan dat mensen je zien als ze je aankijken (zien maar niet "registreren" want "motor"), je motor weg kan vallen tegen de achtergrond, je bij het uitvoegen direct moet uitvoegen zodra het kan en niet halverwege zodat er een auto langs kan, etc.
 
Ik begrijp de theorie achter het verhaal, maar ik denk ook dat de foto erg verwarrend is. Maar ik denk ook dat er een aantal mensen in mijn ogen raar reageren, waardoor er bij mij iets getriggerd wordt waardoor ik zo reageer.

Maar mijn grote ergernis de laatste tijd is dat (ik heb dit al eerder gepost ergens) zodra de helm opgaat bij een aantal motorrijders, de knop ook omgaat en zij zich Rossi en companen wanen. Zij gaan voor max snelheid want dat is leuk. Maar is bochten rijden niet leuk dan? Is een bocht alleen maar leuk als je er ze snel mogelijk doorheen rijdt? Waarom gebeurt dit op de motor en niet in de auto? Er zullen ongetwijfeld een aantal psychologen zijn die hier een technische term voor hebben.

Het is deel van VRO Risico notabene, dus het is een hulpmiddel om minder risico te lopen omdat je risico's op de weg veel eerder kan waarnemen en daarna ook meer opties hebt tot uitwijken (Nogmaals zoals is eerder heb uitgelegd de rijRICHTING aan het einde van de bocht is naar de binnenkant, weg van de tegenliggers)

De 'Rossies en Marquessen' gaan ook wijd de bocht in, snijden 'm af en lopen aan het eind van de bocht weer naar buiten in de richting van de tegenliggers. Het is ook niet een methode om harder een bocht door te gaan maar veiliger!

@hremie nee het verschil in zicht is niet marginaal. Ik zou zeggen boek eens een VRO risico. :Y

Ik ben nu al bang voor de reacties als we straks de blinde bochten naar links gaan discussieren :+
 
Je kunt mij wel voor gek gaan uitmaken maar dat zegt niets over mij, alleen over wat voor type persoon jezelf bent. Blijkbaar kun je niet zo goed discussies voeren waar je je gelijk niet krijgt.
Je argument dat mensen die de techniek gebruiken er positief over zijn is in de categorie wij van WC eend adviseren WC eend.

Maar als je geen verdere argumenten geeft, dan ga ik er vanuit dat je die ook niet hebt.


Ik gebruik gewoon spreektaal, een heel normale uitdrukking. Jammer dat je het zo persoonlijk opvat allemaal. En dat je je gelijk ook persoonlijk op mij richt ? Wat kan mijn persoonlijkheid nou schelen, inhoudelijk draagt je profielschets echt niet bij aan de discussie.

Jazeker heb ik argumenten maar die heb ik al meerdere keren genoemd, ik blijf ze niet herhalen.

WC eend is niet aan de orde hoor, ik heb het niet bedacht en krijg er geen geld voor.

En ik hoef ook helemaal geen gelijk te hebben, maar kom dan met argumenten, geen bedachte argumenten maar sprekend uit ervaring.
Ik kan wel roepen dat homosex niet lekker is, maar ik heb het nooit gedaan en zie niet in hoe ik dan een oordeel daarover kan hebben.

Ik zou bijna sorry gaan zeggen dat ik een bepaalde techniek wel gebruik en uit ervaring er gemak van heb. Wil je deze techniek niet gebruiken... prima, lekker niet doen, heb ik echt geen problemen mee hoor :)

Maar fatsoenlijk antwoord geven als iemand mij fatsoenlijk wat vraagt dat zal ik blijven doen, daar is het tenslotte een forum voor.







Zo ver uiterst li.... Laat ook maar, ik denk dat ik dit nooit zal begrijpen

Het begint met begrijpend lezen.

Als dat niet lukt dan sluit ik me volkomen bij je conclusie aan ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een VRO-risico gedaan een jaar of 3 terug, o.a. dit geleerd en pas het tot op heden nog steeds toe. Ik kan dus ook bevestigen wat MeanBlueMan zegt. Zo'n cursus leert je vooral anders kijken en denken. Ja, dit specifieke voorbeeld scheelt misschien milliseconden maar alles bij elkaar zijn kan het het verschil betekenen tussen wel of geen ongeluk. Zoals de instructeur destijds zei was 1) je betaald belasting voor de hele weg (dus gebruik hem ook) en 2) als er maar 1 motorrijder mee gered is heeft het zin. Alle technieken bij elkaar maken zeker wel een verschil.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik niet geleerd heb om bij een bocht maar helemaal links te gaan rijden, maar om in het midden van de beschikbare weg te gaan rijden. In dit voorbeeld zou het in het midden van de weg zijn, maar zou er een tegemoetkomende auto komen, dan ga je in het midden van de helft van de weg rijden, fietspad inbegrepen (als dat toegestaan is dan). Daarmee heb je de maximale om uit te wijken mocht dat nodig zijn. Ook leren ze waar je op kunt letten en hoe je beter vooruit kunt kijken, maar ook dingen zoals bedenken dat mensen met zon in het gezicht je misschien niet zien, je er niet van uit moet gaan dat mensen je zien als ze je aankijken (zien maar niet "registreren" want "motor"), je motor weg kan vallen tegen de achtergrond, je bij het uitvoegen direct moet uitvoegen zodra het kan en niet halverwege zodat er een auto langs kan, etc.

Dat is normaal .

Kijk dat MBM , gezien zijn beroep het als professioneel aangeleerd krijgt om wel links tegen de lijn te gaan aanrijden.Logisch in dat geval ,hij mag meer capriolen op de weg uithalen als wij dat mogen.Daarnaast moet hij zich soms snel kunnen verplaatsen bij noodgevallen.

Wij de burger horen gewoon normaal te doen en het midden van het wegdek aan te houden.
 
Laatst bewerkt:
Nee, er waren er die nog negatiever waren.
Dat zijn geen echte motorrijders dan :P
Maar wij liggen sowieso vaak met elkaar overhoop dus dan is het des te leuker je eens live te ontmoeten.

Niks persoonlijks MBM en dat weet je best , we verschillen gewoon iets te vaak van mening.Wellicht is het de generatie kloof of ik ben in de overgang :P

Je kent BoyB toch ....hij kent mij wel live ben best aardig in het echt maar wel eentje die zegt waar het op staat/slaat })
 
En wederom een hoop geleuter. Ik snap blijkbaar de techniek ook niet.

Als je een bocht niet kan overzien dan pas je je snelheid daarop aan. Je gaat niet op een weghelft van het tegemoetkomend verkeer rijden zodat jij lekker je snelheid kan houden. En ja, er zijn altijd voorbeelden aan te halen waar het toevallig wel goed uit zal pakken, maar er zijn ook voorbeelden te noemen waar het fout uit kan pakken.
Ik denk dat we eens moeten proberen gewoon lekker motor te rijden i.p.v. te proberen om een professionele racer te imiteren op de openbare weg.

De politie heeft een rijopleiding van 3(?) weken, plus daarbij de ervaring van de hele dag op de motor rijden. Dat is een stuk ervaring die de rest van de motorrijders niet heeft (ook al denken veel motorrijders daar zelf heel anders over). Waarschijnlijk kunnen ze daarom dan ook voldoende reageren op tegemoet komend verkeer. Maar verplaats je in de tegemoet komend verkeer. Daar gaan mensen schrikken en rare dingen doen, of in het minste geval gaan ze met opgestoken middelvinger jou voorbij omdat zij niet inzien wat jij blijkbaar normaal vindt.

En dan als laatste (dan ben ik mijn gal weer kwijt), als dit zo geweldig is, waarom wordt dit niet meteen aangeleerd in de eerste rijlessen??

Ik denk, :P , dat als je dit (zoals op de foto) doet tijdens je examen dat je dan gelijk een nieuwe afspraak mag maken.
 
Laatst bewerkt:
Maar fatsoenlijk antwoord geven als iemand mij fatsoenlijk wat vraagt dat zal ik blijven doen, daar is het tenslotte een forum voor.

Fatsoenlijk antwoord geven is niet een citaat aanhalen van iemand, en dan eindigen met "wie is er nu gek" Je bent tenslotte zelf moderator, en moet er dus voor zorgen dat discussies niet in scheldpartijen eindigen. En moet je dus niet gaan beginnen om zelf mensen te gaan beledigen.

En omdat iets op een VRO gegeven wordt is voor mij geen argument. Er zijn in het verleden wel meer theorieën onderwezen waar men later op teruggekomen is. We leren tegenwoordig ook niet meer dat de aarde plat is en de zon rond de aarde draait. Maar dat leek in die tijdsgeest heel logisch.

Maar ga jij lekker zicht halen, ik doe het niet in rechter bochten.
 
Dat zijn geen echte motorrijders dan :PNiks persoonlijks MBM en dat weet je best , we verschillen gewoon iets te vaak van mening.Wellicht is het de generatie kloof of ik ben in de overgang :P

Je kent BoyB toch ....hij kent mij wel live ben best aardig in het echt maar wel eentje die zegt waar het op staat/slaat })

Grin... ik zal je een geheimpje verklappen. Ik hou er wel van als mensen botsen.
Ik heb niets met mensen die altijd maar met iedereen meekletsen en hun eigen identiteit om zeep helpen.
Bovendien is er niets waarmee je iemand zo goed leert kennen als tijdens een flinke ruzie, alle narigheden laat men dan zien.
Tevens zeggen anderen hun ervaringen met iemand mij niets, die mensen zijn mij nl niet en hun mening kan dus afwijken van de mijne })
Al met al.... denk ik dat we idd best door 1 deur zouden kunnen ;)

En te lang off topic doorgaan, heb ik ook een hekel aan, vandaar dat de deur waar wij doorgaan geen draaideur zal zijn maar een klapdeur, zonder kijkvenster ;) }) ;)
 
In lange bochten zul je vast een stukje verder kunnen zien. Maar daar heb je sowieso al behoorlijk ver zicht, dus ik vraag me af of je daarom er effectief veel mee op schiet.
In wat krappere bochten schiet je er niets mee op, je pakt hooguit een paar meter extra. Maar dat voordeel wordt teniet gedaan door je reactietijd en de tijd die je nodig hebt om te corrigeren.
Er zijn hier natuurlijk een paar superhelden die hun motor in een fractie van een seconde weten te teleporteren naar een veilig stuk van de weg, maar laten we er maar vanuit gaan dat 99,9% dat niet kan. Voor hun (mijzelf inbegrepen) is het dus gewoon verstandiger om geen zicht te gaan halen.


Dus het voordeel is er wel degelijk,
Als je dit niet toepast heb je niet eens tijd om te reageren.
 
Fatsoenlijk antwoord geven is niet een citaat aanhalen van iemand, en dan eindigen met "wie is er nu gek" Je bent tenslotte zelf moderator, en moet er dus voor zorgen dat discussies niet in scheldpartijen eindigen. En moet je dus niet gaan beginnen om zelf mensen te gaan beledigen.

En omdat iets op een VRO gegeven wordt is voor mij geen argument. Er zijn in het verleden wel meer theorieën onderwezen waar men later op teruggekomen is. We leren tegenwoordig ook niet meer dat de aarde plat is en de zon rond de aarde draait. Maar dat leek in die tijdsgeest heel logisch.

Maar ga jij lekker zicht halen, ik doe het niet in rechter bochten.

Waar reageer je nu eigenlijk op ?

Ik heb argumenten genoeg getypt in dit topic waarom ik de techniek wel oke vind en het zal aanraden en ik zal hem ook iemand aanleren als hij/zij dat zou willen. Ik probeer zo iets bij te dragen aan een inhoudelijke discussie.

Mijn moderatorschap is ook niet betrokken bij de inhoudelijke discussie, geen idee waarom je dat aanhaalt ?
Of voel je je echt beledigd door de algemene uitdrukking "Wie is er nu gek" ?


Ik vind het echt :} als iemand kritisch is en dat laat horen, dan kun je het er samen over hebben en dan leer je iets van elkaar.
Ik lees van jou geen enkel argument, je probeert alleen mij uit m'n tent te lokken met oneigenlijke argumenten, zelfs de zon en de aarde worden erbij betrokken ?

1 ding heb je wel gelijk in, ik ben moderator en als zodanig vind ik het onbeschoft andermans topic met teveel off-topic geouwehoer ( uitdrukking, niet als reactie op jou tekst ) te vernielen en ik ben dan ook niet van plan deze discussie hier voort te zetten. Als je nog wat persoonlijks kwijt wil stuur dan even een PB of mail, heeft de rest geen last meer van ons.
 
Al met al.... denk ik dat we idd best door 1 deur zouden kunnen ;)
Natuurlijk kunnen we dat en why not MBM :t
En te lang off topic doorgaan, heb ik ook een hekel aan, vandaar dat de deur waar wij doorgaan geen draaideur zal zijn maar een klapdeur, zonder kijkvenster ;) }) ;)

Daar werk ik aan om dat niet meer te doen :P :+

En dat met die klapdeur, zonder kijkvenster _O- _O- _O- is goed gevonden.Spreek je later kerel een goede week gewenst .
 
Dat is normaal .

Kijk dat MBM , gezien zijn beroep het als professioneel aangeleerd krijgt om wel links tegen de lijn te gaan aanrijden.Logisch in dat geval ,hij mag meer capriolen op de weg uithalen als wij dat mogen.Daarnaast moet hij zich soms snel kunnen verplaatsen bij noodgevallen.

Wij de burger horen gewoon normaal te doen en het midden van het wegdek aan te houden.

Ik doelde op de foto in de openingspost waar er 3 van de 4 links van de middenas van de weg rijden. Bij VRO risico leer je wel om op zo'n weg (zie die foto) tegen de middenas te gaan rijden als er geen tegemoetkomend verkeer is of wegen van links of rechts waar verkeerd vandaan kan komen. De instructeur die ik had was ook een voormalig motoragent, dus ik denk dat er wel het een en ander daar vandaan komt :+
 
Zo ver uiterst li.... Laat ook maar, ik denk dat ik dit nooit zal begrijpen
Het rijden van zichtlijnen - niet: circuitlijnen - vergroot de veiligheid, als je het goed doet: je ziet meer, je ziet eerder, hebt meer ruimte, meer tijd, meer reserve, je komt erg gemakkelijk aan de rechterkant uit, met minder risico om naar de (verkeerde) linkerkant doorschieten als het rommelig wordt. Als je het niet vertrouwd: langzamer rijden, verstand gebruiken, of gaan lopen.

Gelet op wat er in dit topic zolangzamerhand allemaal inhoudelijk is toegelicht over de "techniek" door MeanBlueMan, Sphyrnidus, Freez, anderen, mijzelf incluis, vind ik de anti-reacties onbegrijpelijk, maar dat ligt vast aan mij.

Hoedanook, buiten het feit dat overheden wereldwijd hun motorrijders deze "techniek" al een flink poosje (doen) aanleren omwille van veilig + snel verplaatsen, geven verreweg de meeste verzekeraars korting op premies als je van die "gevaarlijke" VRO-dingetjes doet. Meestal is dat een procent of 10, soms meer. En omdat verzekeraars nogal van winst, aandeelhouderswaarde en bonussen houden - en dus liefst zo min mogelijk uitkeren - doen ze dat vast niet voor niets...

Het SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) deed onderzoek naar de effecten van voortgezette rijopleidingen. Voor wie het niet begrijpt maar wel interesse heeft in het onderwerp, is dat mss wel aardig om eens te bekijken: klik

Er zijn natuurlijk ook kanttekeningen: het schools reproduceren van een rijlijntje dat de VRO-meester voordeed, maar zonder daarbij ook daadwerkelijk te kijken (en zien), en/of je motor niet onder controle hebben, heeft gemakkelijk een averechts effect.

Ik heb dit geleerd bij de rijlessen. ( voelde voor mij eerst ook tegennatuurlijk 😊 ) maar in de praktijk zie je dat dat werkt.

Idem, 1988, en in 1992 nog een keer bij die andere dienst die (soms) haast en voorrang heeft. Inmiddels 30+ jaar met gemiddeld 30k km per jaar schadevrij, zonder oeps-momentjes, hetgeen ik toeschrijf aan o.a. die zichtlijnen (en een beetje gezond verstand...).

Plezierige + veilige km's gewenst allemaal, ik heb dit topic nu wel gezien, ik neem de klapdeur :W

aan linkerzijde, tenzij wegbelijning of tegenligger :+
 
Laatst bewerkt:
Het rijden van zichtlijnen - niet: circuitlijnen - vergroot de veiligheid, als je het goed doet: je ziet meer, je ziet eerder, hebt meer ruimte, meer tijd, meer reserve, je komt erg gemakkelijk aan de rechterkant uit, met minder risico om naar de (verkeerde) linkerkant doorschieten als het rommelig wordt. Als je het niet vertrouwd: langzamer rijden, verstand gebruiken, of gaan lopen.

Gelet op wat er in dit topic zolangzamerhand allemaal inhoudelijk is toegelicht over de "techniek" door MeanBlueMan, Sphyrnidus, Freez, anderen, mijzelf incluis, vind ik de anti-reacties onbegrijpelijk, maar dat ligt vast aan mij.

Hoedanook, buiten het feit dat overheden wereldwijd hun motorrijders deze "techniek" al een flink poosje (doen) aanleren omwille van veilig + snel verplaatsen, geven verreweg de meeste verzekeraars korting op premies als je van die "gevaarlijke" VRO-dingetjes doet. Meestal is dat een procent of 10, soms meer. En omdat verzekeraars nogal van winst, aandeelhouderswaarde en bonussen houden - en dus liefst zo min mogelijk uitkeren - doen ze dat vast niet voor niets...

Het SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) deed onderzoek naar de effecten van voortgezette rijopleidingen. Voor wie het niet begrijpt maar wel interesse heeft in het onderwerp, is dat mss wel aardig om eens te bekijken: klik

Er zijn natuurlijk ook kanttekeningen: het schools reproduceren van een rijlijntje dat de VRO-meester voordeed, maar zonder daarbij ook daadwerkelijk te kijken (en zien), en/of je motor niet onder controle hebben, heeft gemakkelijk een averechts effect.Idem, 1988, en in 1992 nog een keer bij die andere dienst die (soms) haast en voorrang heeft. Inmiddels 30+ jaar met gemiddeld 30k km per jaar schadevrij, zonder oeps-momentjes, hetgeen ik toeschrijf aan o.a. die zichtlijnen (en een beetje gezond verstand...).

Plezierige + veilige km's gewenst allemaal, ik heb dit topic nu wel gezien, ik neem de klapdeur :W

aan linkerzijde, tenzij wegbelijning of tegenligger :+

Klopt allemaal,..is "gesneden koek" :9 :]
 
Ik blijf het levensgevaarlijk vinden dat er mensen zijn die dit gevaarlijk vinden.
 
Ook ik heb het zo geleerd (zichtlijnen rijden) tijdens het lessen (instructeur gaf ook les aan mensen als MBM) en moest tijdens de les ook eens helemaal links tegen de berm aanrijden, puur om eens te merken wat het verschil is. Natuurlijk ook een keer een tegenligger gehad; geen enkel probleem, de instructeur vroeg alleen wat voor 'n auto het was, voor de bonuspunten *D

Nu rij ik nog regelmatig tegen de linker berm aan bij een bocht naar rechts en dan met name bij een krappe haarspeldbocht rechts omhoog. Probeer bij zo'n bocht maar eens op je eigen helft te blijven én omhoog te kijken of er een tegenligger naar beneden komt én rechts langs de berm de bocht uit te komen omdat er toch een auto/vrachtwagen naar beneden komt.

Bij "normale" bochten naar rechts rij ik meestal tegen en soms net over de middenlijn, beetje afhankelijk van de bocht. Al vaak tegenliggers in de bocht gehad maar nog nooit een die schrok (of althans liet merken dat hij/zij schrok); zij zien je namelijk van links aankomen en niet recht van voren.
 
Laatst bewerkt:
Ik doelde op de foto in de openingspost waar er 3 van de 4 links van de middenas van de weg rijden. Bij VRO risico leer je wel om op zo'n weg (zie die foto) tegen de middenas te gaan rijden als er geen tegemoetkomend verkeer is of wegen van links of rechts waar verkeerd vandaan kan komen. De instructeur die ik had was ook een voormalig motoragent, dus ik denk dat er wel het een en ander daar vandaan komt :+

Dat verklaard veel alles maar blij dat je Bolski niet als instructeur had hij neemt ook de rotondes links.

Maar nu serieus , ook ik heb een paar rijlessen gehad om zo te rijden,dus links tegen de witte lijn in een rechtse bocht.Ja ziet veel meer en als je links door de berm of op het fietspad gaat rijden dan zie je nog veel meer.

Wij zijn motorrijders en wij mogen natuurlijk wel zo rijden ? En hoe zit het dan met de autobestuurders mogen die ook zo helaam links gaan rijden? Elke agent zou mij van de weg afhalen als ik dat wel deed. O-)

Hoofdstuk II. Verkeersregels § 1. Plaats op de weg Artikel 3

1. Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
 
Laatst bewerkt:
Grin... ik zal je een geheimpje verklappen. Ik hou er wel van als mensen botsen.
Ik heb niets met mensen die altijd maar met iedereen meekletsen en hun eigen identiteit om zeep helpen.
Bovendien is er niets waarmee je iemand zo goed leert kennen als tijdens een flinke ruzie, alle narigheden laat men dan zien.
Tevens zeggen anderen hun ervaringen met iemand mij niets, die mensen zijn mij nl niet en hun mening kan dus afwijken van de mijne })
Al met al.... denk ik dat we idd best door 1 deur zouden kunnen ;)

En te lang off topic doorgaan, heb ik ook een hekel aan, vandaar dat de deur waar wij doorgaan geen draaideur zal zijn maar een klapdeur, zonder kijkvenster ;) }) ;)

Misschien niet de meest briljante beeldspraak in deze ;)

Maar zoals Grumble ook al aangeeft: wat als iedereen dit gaat doen? Motoren, auto's, vrachtauto's, tractoren enz. Onder het mom van: ik zie meer dus is het veiliger?

Hoe zou je als politieagent reageren als je iemand voor je ziet rijden die links tegen de berm aan gaat rijden? Vermanend toespreken of klopje op de schouder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan