Engelsman motor naar Nederland

DeSjaak

Rookie
22 mei 2012
3
0
Hallo beste mensen,

Ik heb het forum al af zitten struinen maar kan het antwoord wat ik zoek niet vinden... daarom via deze weg.

Ik heb een collega die is Engelsman en heeft zijn motor onlangs naar Nederland gehaald om hier lekker te :] . (Hij woont nu al 15+ jaar hierzo)

Hij is van mening dat ik als ik de motor invoer in plaats van dat hij dat zelf zou doen, er financieel baat bij is. (dat er geen BPM hoeft te worden betaald meen ik)

Is dit zo dan? Dat is mijn vraag.

Daarbij komt dat ik (nog) geen motorrijbewijs heb, kan ik hem dan wel invoeren?

Ik hoop dat er iemand wil reageren. :}
Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten,
Jordy
 
Hallo beste mensen,

Ik heb het forum al af zitten struinen maar kan het antwoord wat ik zoek niet vinden... daarom via deze weg.

Ik heb een collega die is Engelsman en heeft zijn motor onlangs naar Nederland gehaald om hier lekker te :] . (Hij woont nu al 15+ jaar hierzo)

Hij is van mening dat ik als ik de motor invoer in plaats van dat hij dat zelf zou doen, er financieel baat bij is. (dat er geen BPM hoeft te worden betaald meen ik)

Is dit zo dan? Nee
Dat is mijn vraag.

Daarbij komt dat ik (nog) geen motorrijbewijs heb, kan ik hem dan wel invoeren? JA



Ik hoop dat er iemand wil reageren. :}
Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten,
Jordy
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste mensen,

Ik heb het forum al af zitten struinen maar kan het antwoord wat ik zoek niet vinden... daarom via deze weg.

Ik heb een collega die is Engelsman en heeft zijn motor onlangs naar Nederland gehaald om hier lekker te :] . (Hij woont nu al 15+ jaar hierzo)

Hij is van mening dat ik als ik de motor invoer in plaats van dat hij dat zelf zou doen, er financieel baat bij is. (dat er geen BPM hoeft te worden betaald meen ik)

Is dit zo dan? Dat is mijn vraag.

Daarbij komt dat ik (nog) geen motorrijbewijs heb, kan ik hem dan wel invoeren?

Ik hoop dat er iemand wil reageren. :}
Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten,
Jordy

Hey Jordi,

het is zelfs zo, dat als hij (je Engelse kennis) kan aantonen dat hij recentelijk officieel naar Nederland is verhuisd, hij de motor als verhuisgoed kan invoeren, zonder BPM etc.
Verder is het van belang om te weten, hoe oud de motor is.
Als er nog maar 10% rest bpm oid op zit, loont het werkelijk de moeite niet, als al sowieso...
 
Super bedankt voor de snelle reacties!! *D

Dus het maakt eigenlijk echt niets uit of dat mijn engelse collega de invoering doet of ik?
(financieel gezien dan)
 
Super bedankt voor de snelle reacties!! *D

Dus het maakt eigenlijk echt niets uit of dat mijn engelse collega de invoering doet of ik?
(financieel gezien dan)

klopt, tenzij je engelse collega niet ingeschreven staat in NL, maar gewoon wettelijk gezien nog in Engeland woonachtig zou zijn. Dan zou de verhuisgoed regeling van toepassing kunnen zijn.
 
het is zelfs zo, dat als hij (je Engelse kennis) kan aantonen dat hij recentelijk officieel naar Nederland is verhuisd, hij de motor als verhuisgoed kan invoeren, zonder BPM etc.
Verder is het van belang om te weten, hoe oud de motor is.
Als er nog maar 10% rest bpm oid op zit, loont het werkelijk de moeite niet, als al sowieso...

Dit had wel de mooiste optie geweest idd. :P
 
Hallo beste mensen,

Ik heb een collega die is Engelsman en heeft zijn motor onlangs naar Nederland gehaald om hier lekker te :] . (Hij woont nu al 15+ jaar hierzo)

Heeft die motor dan 15 jaar in engeland gestaan?
Volgens mij zit er dan zowiezo geen BPM meer op ;) en een servicebeurtje zou op zijn plaats zijn :D
 
Heeft die motor dan 15 jaar in engeland gestaan?
Volgens mij zit er dan zowiezo geen BPM meer op ;) en een servicebeurtje zou op zijn plaats zijn :D


K wou net zegge xD dan zit ie in laagste bpm tarief :P nou dat zal dan een leeg flesje heineken en een paar knopen zijn (A) niet de moeite waard om het een of ander voor uit te zoeken dus :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan