Enig idee of dit een schademotor geweest is? Prijs misschien te mooi om waar te zijn?

Okee, maar als dat onderhoud online te zien is, dan is het toch te zien?

/edit
Laat de verkoper dat onderhoudsboekje dan maar even downloaden en laten zien.
:^ dat dus, en verder... Vermijd tweedehands als je het geld en/of het product eigenlijk niet kunt missen als er echt iets misgaat. M.a.w. het blijft toch een gok (hoewel je dat met goed onderzoek, proefrit etc. kunt verminderen), en gokken moet je alleen doen als je bereid bent te verliezen.
 
Als de prijs te mooi is om waar te zijn....

Het ziet er niet slecht uit op de foto's, hoeft helemaal geen schademotor te zijn.
Denk dat je toch in het echt moet gaan kijken om te kunnen zien of er wat mis mee is.

Zegt de betaalde BPM nog iets, heb niet veel verstand van importeren?

Laat de verkoper dat onderhoudsboekje dan maar even downloaden en laten zien.
Ketting smeren is in ieder geval niet afgetekend in het onderhoudsboekje _O-
 
Okee, maar als dat onderhoud online te zien is, dan is het toch te zien?

/edit

:^ dat dus, en verder... Vermijd tweedehands als je het geld en/of het product eigenlijk niet kunt missen als er echt iets misgaat. M.a.w. het blijft toch een gok (hoewel je dat met goed onderzoek, proefrit etc. kunt verminderen), en gokken moet je alleen doen als je bereid bent te verliezen.
Hoe bedoel je dit?

Dat iemand alleen maar nieuwe dingen moet kopen? :?
 
Als de prijs te mooi is om waar te zijn....

Het ziet er niet slecht uit op de foto's, hoeft helemaal geen schademotor te zijn.
Denk dat je toch in het echt moet gaan kijken om te kunnen zien of er wat mis mee is.

Zegt de betaalde BPM nog iets, heb niet veel verstand van importeren?


Ketting smeren is in ieder geval niet afgetekend in het onderhoudsboekje _O-
Bruto BPM is 910 euro. Lijkt me correct aangezien ik via een calculator 941 bruto uitgerold krijg.

Ik heb nooit eerder een motor gekocht. (mijn vader heeft er wel verstand van, maar niet zo zeer van import) Ik heb wel veel gelezen hier op verschillende forums, maar blijf het een lastige keuze vinden.

Alternatief dat op marktplaats staat is 6600 euro en bij dealers zie ik ze vaak net boven de 7k staan. In Duitsland staan ze er meestal op tussen de 6k en 6.5k. De verkoper lijkt mij een handelaar te zijn en het lijkt me lastig om winst te halen uit een importmotor die redelijk goedkoop wordt aangeboden. Vandaar dat ik denk dat het dan wel een schademotor had moeten zijn en dan vind ik het gek dat de verkoper misschien dus liegt over schade. Of zit ik hier verkeerd? Bedankt voor de hulp!
 
Okee, maar als dat onderhoud online te zien is, dan is het toch te zien?

/edit

:^ dat dus, en verder... Vermijd tweedehands als je het geld en/of het product eigenlijk niet kunt missen als er echt iets misgaat. M.a.w. het blijft toch een gok (hoewel je dat met goed onderzoek, proefrit etc. kunt verminderen), en gokken moet je alleen doen als je bereid bent te verliezen.
Bedankt voor je antwoord. Zie mijn bovenstaande reactie op Simonshavenaar. Misschien nog een andere toevoeging? :) Bedankt alvast!
 
Als het een schademotor is geweest hoeft dit helemaal niet erg te zijn, als het frame maar recht is, en alle schadedelen goed gerepareerd of vervangen.

Maar een gescheurd of minimaal krom frame is moeilijk te zien bij een volledig gekuipte fiets, eigenlijk moet dan alles eraf om het frame te kunnen bekijken.

Of iets van een aankoopkeuring, en als de verkoper dat niet ziet zitten is dat ook best een rode vlag.
 
Bij enige twijfel; lekker laten staan.

Niemand is gek genoeg om een motor voor ruim 2k onder de marktwaarde van de hand te doen. Dus dan zal er wel wat mee zijn. Ook een goede advertentie met veel informatie (not).

Lekker krokante ketting op dat ding trouwens..

En dat hele BPM verhaal zegt eigenlijk niets. Als er schade is geweest dan betekent dat niet altijd een lagere BPM. Als dat bijv. zonder verzekering is opgelost/hij niet total loss is geweest etc. Daar kun je niets nuttigs mee bepalen. En een motorschuiver die schademotoren oplapt/opkoopt liegt altijd over schade. Flikkers met een hoofdletter F zijn het.
 
Bruto BPM is 910 euro. Lijkt me correct aangezien ik via een calculator 941 bruto uitgerold krijg.

Ik heb nooit eerder een motor gekocht. (mijn vader heeft er wel verstand van, maar niet zo zeer van import) Ik heb wel veel gelezen hier op verschillende forums, maar blijf het een lastige keuze vinden.

Alternatief dat op marktplaats staat is 6600 euro en bij dealers zie ik ze vaak net boven de 7k staan. In Duitsland staan ze er meestal op tussen de 6k en 6.5k. De verkoper lijkt mij een handelaar te zijn en het lijkt me lastig om winst te halen uit een importmotor die redelijk goedkoop wordt aangeboden. Vandaar dat ik denk dat het dan wel een schademotor had moeten zijn en dan vind ik het gek dat de verkoper misschien dus liegt over schade. Of zit ik hier verkeerd? Bedankt voor de hulp!
Bij twijfel: niet doen.

Ik vind het verdacht dat een particulier een motor hier heen zou halen en hem vervolgens onder de marktwaarde gaat verkopen. Vreemd soort handel.
 
Hoe bedoel je dit?

Dat iemand alleen maar nieuwe dingen moet kopen? :?
Nee, dat zeg ik toch niet? Laat ik het nog eens proberen.

Als je tweedehands koopt is er een zekere kans dat je een kat in de zak koopt en de verkoper vervolgens niet thuis geeft, en dat je dus met de gebakken peren zit. En al helemaal als het wel een erg mooi prijsje is.

Dus is het een uitgave met beperkte zekerheid wat je ervoor terugkrijgt. En dat is gokken. Hoewel je de mate waarin het een gok is kunt beperken door goed onderzoek te doen, blijft het in zekere mate gokken.

Dat betekent dat je moet overwegen of je het kunt lijden als het inderdaad "gegokt en verloren" wordt - zo niet dan is het waarschijnlijk onverstandig om de uitgave te doen.

Dat betekent niet dat iemand alleen maar nieuwe dingen moet kopen. Alle motoren die ik privé bezeten heb waren oud, goedkoop en twintigstehands gekocht, en ik heb redelijk mazzel gehad (en ook gewoon geld uitgegeven aan onderhoud van die motoren naderhand), maar ook heb ik altijd nagedacht "wat als 'ie over een maand de geest geeft en ik mijn geld niet meer terug kan halen, hoe erg is dat?"

Dat is alles.
 
Je kan toch zo'n motorkeuring bij Eric van Lendt afspreken voor aankoop? En afspreken bij afkeur keuringskosten voor verkoper en bij goedkeuring kosten voor de koper?
 
Waarom precies? Wat is er mis met Eemnes of meerdere motoren te koop?
Deze verkoper verkoopt omdat hij waarschijnlijk een verdienmodel heeft gevonden.
Hij zit al onder de marktwaarde plus hij maakt nog winst.

Hoeveel is z’n motor dan nog echt waard?

Eemnes link je meteen aan hp
Zeg niet ‘dat’ maar gezien het bovenstaande kloppen er dingen niet.
Te mooi om echt te zijn = wegwezen
 
Het zou een particuliere verkoper betreffen.

Hoeveel particulieren ken je met zo'n pand?

1695804228533.png



Het kan. Maar ik acht de kans niet groot.
 
Je hebt soms wel echt "koopjes" op marktplaats.. Maar de kans is klein dat iemand "gratis geld" laat liggen. Tenzij diegene geen idee heeft van de waarde. Maar deze man weet precies wat hij aan het doen is waarschijnlijk.
 
Meneer werkt bij een autoschadebedrijf, motor is voor het betreffende bedrijf gefotografeerd.

Het lijkt mij zeer onaannemelijk dat deze motor geen schade had. Lekker laten staan, het is te mooi om waar te zijn.

Niks mis met het kopen van een schadefiets, maar dan moet het wel duidelijk zijn wat ermee gebeurt is.
 
Als er foto's zouden zijn van de schade die de motor had, dan zou je nog een oordeel kunnen geven.
Maar waarschijnlijk wordt er beweerd dat de motor schadevrij is, of er zijn geen foto's

Wat ik erg bijzonder vind is dat we nu al 3 lokaties hebben waar de motor zou zijn, en dat geen van die lokaties overeen komt met de woonplaats van verkoper op Facebook.
 
Als er foto's zouden zijn van de schade die de motor had, dan zou je nog een oordeel kunnen geven.
Maar waarschijnlijk wordt er beweerd dat de motor schadevrij is, of er zijn geen foto's

Wat ik erg bijzonder vind is dat we nu al 3 lokaties hebben waar de motor zou zijn, en dat geen van die lokaties overeen komt met de woonplaats van verkoper op Facebook.

de 3 lokaties zitten wel dicht bij elkaar.
1 is bedrijf, 1 is persoon zelf en marktplaats is een oud adres. (dit is een gok/ aanname van mij)
Of 2 mensen van het bedrijf hebben hem allebei te koop staan, dat heb ik ook al eens met onderdelen meegemaakt.

verder zou ik willen weten wat de schade was, als ze dit niet willen zeggen dan laten staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan