Enige ervaring met photocromic / chromatisch vizier?

joris92

Rookie
26 jul 2013
16
0
Goedendag,

Ik was voor mijn helm op zoek naar een donker vizier voor tegen de zon. Nu kwam ik voor mijn helm een photocromic vizier tegen voor een prijs van 121 euro. Dit bedrag vergeleken met wat een normaal donker vizier kost, en het gebruiksgemak wat zo'n speciaal vizier met zich mee brengt, vond ik dit wel het overwegen waard. Ik kon over photocromic vizieren zelf geen topic vinden, mocht deze er wel zijn dan kan deze gesloten worden. (heb er een paar van 2009, is er enige verbetering?)

Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ook zo'n vizier hebben en wat hun ervaringen met zo'n photocromic vizier zijn? Is het bijvoorbeeld gewoon net zo onderhoudsvriendelijk als een normaal vizier en is het praktisch?

Alvast bedankt voor de moeite *D

Groet Joris

EDIT: Betreft een Shoei helm.
 
Laatst bewerkt:
'Enige ervaring met photocromic vizieren?' > 'Enige ervaring met photocromic / chromatisch vizier?'
 
@Viaantje
Klopt, ik gebruikte de Engelse vertaling nog (bedankt Bolski voor het aanpassen). Ik ben zelf in het bezit van een Shoei, in een filmpje op Youtube stond dat volledige activatie 2 minuten kon duren. Hoe gaat dat dan met tunnels, valt dat mee?

 
Ik heb de pinlock variant hiervan op mijn Shoei zitten,,werkt redelijk. verkleuring is niet snel waarneembaar. Bij rijden vanuit schaduw naar felle zon is 2 minuten lang knijpen hoor!
 
Heb de pinlock variant ook die zit achter je vizier zeg maar. Werkt een beetje aangezien het vizier UV tegenhoudt waar dat ding op reageert. Denk dat dit een betere oplossing is. Weet dat er op Ebay vizieren zijn die je zelf kan opladen kan je met een knop naar donker of licht schakelen. Die dingen heten E-tint :)
 
Ik heb ook de Pinlock hiervan in mij Shoei XR1100. Opzich is het niet verkeerd, zeker voor allround gebruik. Als het licht bewolkt is, is het best prettig, maar wanneer je middenin de zomer met supermooi weer gaat rijden wordt hij toch niet donker genoeg. Daarom heb ik nog een dark smoke viziek erbij gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan