Enkel rijbewijs A

Dat is ook een reden dat ik eerst met B ben begonnen. Mijn ouders hebben een auto die ik toen nog regelmatig mee kon nemen. Ik denk dat er minder ouders zijn die hun motor even uitlenen.

Mijn ouders hebben geen eens een motor en ik zat dan ook nog met die 25 kw :P Dus dat wordt erg moeilijk lenen haha.
En zoals Faithy zegt, voor grote dingen enzo is een auto toch wel erg handig :P En een auto hebben toch veel mensen wel voor de deur staan :P
 
Ik heb altijd een enorme hekel gehad aan auto's, de verregaande identificatie met die dingen, de commerciele hersenspoelende hype er omheen, en de verderfelijke invloed ervan op de persoonlijkheid. Daarom heb er nog nooit 1 bezeten, en dat blijft zo. (Als Ogri heeel erg oud wordt, of invalide, wordt het desnoods een tweewieler van Duitse makelij).


Helemaal mee eens! en toch vind ik Top Gear leuk.... ik snap er niets van :? :W

steve-top-gear.jpg
 
Ook alleen m'n A, dit omdat ik dat vanaf kleins af aan al wou...

Heb verder niets met auto's, vind het iets onnatuurlijks hebben...

Als ik met de motor naar links wil ga ik naar links, met de auto moet ik eerst aan het stuur draaien...
Daar komt bij dat het overzicht in vergelijking met de motor vele malen minder is naar mijn idee...

En om maar even de eerste te zijn: Ik wou geen mooi weer rijder zijn... :+
 
Ook alleen m'n A, dit omdat ik dat vanaf kleins af aan al wou...

Heb verder niets met auto's, vind het iets onnatuurlijks hebben...

Als ik met de motor naar links wil ga ik naar links, met de auto moet ik eerst aan het stuur draaien...
Daar komt bij dat het overzicht in vergelijking met de motor vele malen minder is naar mijn idee...

En om maar even de eerste te zijn: Ik wou geen mooi weer rijder zijn... :+

tja als sturen al te veel moeite voor je is moet je idd lekker op een motor gaan zitten :+
 
Hey MF'ers,

Ondanks dat mijn instructeur het destijds afraadde ben ik sinds vorig jaar oktober in het bezit van mn A. Het meisje achter de balie in het gemeentehuis keek heel raar op dat er nog geen B op het pasje stond toen ik deze ophaalde. Sowieso verbaast het mensen toch vaak dat je motorrijdt, maar nog niet je B hebt.

Ik wilde motorrijden, eigenlijk puur voor de fun en zo gezegd zo gedaan. Een auto heb ik niet en heb ik ook nog niet nodig. Daarmee niet gezegd hebbende dat ik nooit en te nimmer zal gaan koekblikken (toekomstige vrouw, kinderen, etc) trouwens.

Ik vraag me af: wie zijn hier nog meer 'bewust' enkel in het bezit van rijbewijs A? En wat zijn je drijfveren to do so?

Ciao,

Jerd.

Ik ben afgelopen maandag geslaagd voor mijn A. Iedereen verklaard me voor gek dat ik niet eerst mijn b rbw haal. Ik verdien niet genoeg om en een leuk auto en een leuke motor te rijden. De middenweg zou 2 brikken zijn en dan rij ik liever een leuke motor. 8-)
 
Begin jaren 80 mijn A gehaald . Jaren alleen met A gereden . Ook in de winter :Y . Was ik snel helemaal zat van haha . Terugkijkend zou ik dat nooit weer doen maar ja ik ben nu wat ouder en wijzer natuurlijk ;)
 
Na zes jaar rijbewijs B in bezit te hebben en een auto ben ik begonnen aan A.
Ik heb mijn auto vorig jaar verkocht omdat dat ik te duur werd (als student).
Maar ben wel blij dat ik B heb, want ik kan hem niet missen vanwege het werk.
Bovendien is autorijden ook iets wat ik graag doe.

Jaren geleden had ik nooit gedacht ik A wou halen. Maar vorig kreeg ik de kriebels, ben begonnen en direct rijbewijs gehaald.
Nu heb ik een motor en geen auto, maar wel blij dat ik 2 rijbewijzen heb.
 
Parkmanager in Zambia met alleen een A? Dan hoop ik dat je de leeuwen voor kunt blijven inderdaad :P

Leeuwen waren er niet meer, al sinds 1962. Toen hebben ze de "Serenje man eaters" allemaal afgeschoten. Wel veel olifanten (de grootste en agressiefste van Afrika, sommige wogen 8 ton), buffels, nijlpaarden en krokodillen. Ik heb puku's, zo'n beetje de langzaamste antilopen, geklokt op 60, en impala's op meer dan 80. Leeuwen en andere grote roofdieren halen ook deze snelheden, en accelereren bijna net zo hard als een motor. Die zijn dan ook verboden in bijna alle wildparken, behalve als je er de baas bent...Het park heet Kasanka (www.kasanka.com).
 
Ik heb m'n A sinds 1972, en pas in 2005 m'n B gehaald. Had ik niet eerder nodig, en interesseerde me niet.
 
Heb eerst B gehaald. Had eigenlijk geen keus, ik stam nog uit de tijd dat je als 18-jarige een uitnodiging kreeg voor een 14-maandse rijks kampeercursus. Daar was voor mij een geel rijbewijs bij inbegrepen (Mocht daarnaast ook het rose papiertje vragen bij de gemeente...)
A heb ik, veel te laat, pas vorig jaar gehaald..... (verstand komt met de jaren zeggen ze toch..)
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik heb eerst mijn rijlessen gedaan voor de motor, omdat ik dat belangrijker vond. Het was iets dat ik al van toen ik klein was wilde. Nu... ik heb wel de theorie voor de auto op hetzelfde moment gedaan (in België zijn dat twee examens). Pas 4 maanden later begon ik te oefenen voor mijn autorijbewijs. Ik heb dat nu ook, maar ik heb alleen een motor. Mijn partner heeft een auto, dus ik kan daar mee rijden. Maar zelf koop ik alleen een auto als dat echt nodig is (jobsgewijs).


Ik begrijp dus heel goed dat je een auto minder belangrijk vindt. Het is iets van... passie denk ik?

Anderzijds ben ik wel blij dat ik kan rijden met de auto. Voor mocht het nodig zijn.

Mvg,

Walking.
 
Hey MF'ers,

Ondanks dat mijn instructeur het destijds afraadde ben ik sinds vorig jaar oktober in het bezit van mn A. Het meisje achter de balie in het gemeentehuis keek heel raar op dat er nog geen B op het pasje stond toen ik deze ophaalde. Sowieso verbaast het mensen toch vaak dat je motorrijdt, maar nog niet je B hebt.

Ik wilde motorrijden, eigenlijk puur voor de fun en zo gezegd zo gedaan. Een auto heb ik niet en heb ik ook nog niet nodig. Daarmee niet gezegd hebbende dat ik nooit en te nimmer zal gaan koekblikken (toekomstige vrouw, kinderen, etc) trouwens.

Ik vraag me af: wie zijn hier nog meer 'bewust' enkel in het bezit van rijbewijs A? En wat zijn je drijfveren to do so?

Ciao,

Jerd.

vanaf 1991 tot 2000 bewust alleen motorrijden.
Toen mijn vrouw in 99 haar autorijbewijs haalde heb ik maar heel even vol gehouden om er naast te zitten.
in 2000 maar ff snel gehaald en sindsdien rij ik... })

_O-
 
ook ik ben bezig met alleen rbw A.
theorie net gehaald en toen ik afgelopen week de rijschool belde zeiden ze me dat ik eerst maar in een automaat moest gaan rijden om te laten zien dat ik de voorrangs regels ken want ik zou de eerste zijn in 25 jaar zonder rbw B op de motor.
dat ik meer lessen nodig heb dan een ander met rbw B snap ik ook wel maar ik rij al 20 jaar brommers en crossmotoren (ben van 1973) dus redelijke ervaring heb ik toch wel d8 ik zo.
ik wil ook geen auto omdat ik 5 minuten van mn huis werk en dat is prima te doen op de scooter of fiets dus zowieso... waarom een auto als ik toch elk weekend aan de whisky zit :P en wat je tegenwoordig betaald voor alleen al een fiat panda vindt ik al oplichterij.
staat de auto stil wil ik zo goed als niks betalen, zo zou het moeten zijn (net als prepay bellen ongeveer)
ik zie wel welke rijschool er wel vertrouwen in heeft.

motor rijden is een kick!
 
Ik had al meer dan 25 jaar mijn a voordat ik recent mijn b haalde.
Helaas een keertje gezakt, werkt zeer louterend kan ik zeggen

Inderdaad, ik had van vele mf-ers de vader kunnen zijn als hun moeder tenminste iets knapper was geweest (aaaaaaaaaah is dat nou nodig om te zeggen?).
 
Ik ben 47 jaar en krijg heel vaak de vraag, waarom ik geen autorijbewijs heb. Ze kennen me niet anders als dat ik met de motor kom. Slechts een keer of 5 per jaar als het echt slecht weer is pak ik de trein of ik werk thuis.

Mijn vrouw vind autorijden overigens heel fijn. Auto's zijn haar hobby. We hebben dus wel een chique BMW en als we samen op pad gaan, laat ik me dus rijden. Super geregeld dus. Ze vindt het ook nooit een probleem om niet te drinken. Ze drinkt überhaupt al niet veel en buitenshuis al helemaal niet.





You lucky bastard!
 
Ik heb eerst mijn B gehaald toen ik 21 was, ik had en heb niets met auto's, rij nu nog geen 1500 Km per jaar denk ik. Motor durfde ik niet (Ik ken mezelf.... :$ ) maar heb toch een paar jaar gelden de stap gezet voor mijn A. Alles in 1 keer, en heb sinds dien dan ook een motor. ik heb ook nooit een auto gehad, maar het is wel praktisch, en wil binnen kort BE te halen, is handiger voor mijn werk.
 
Ben 24 en heb nog steeds geen enkel rijbewijs :o waarom? Geen zin om er achteraan te gaan, wel 12 rijlessen gehad maar verder niks mee gedaan.
Uiteindelijk ben ik steeds meer en meer gaan merken dat ik eigen vervoer moet hebben dus ja afgelopen juli op de 6 auto theorie gehaald en 9 juli motor theorie xD.
Toen ik mijn motor theorie in ontvangst had genomen kreeg, vroeg de examinator me grappend : Volgende week theorie examen voor rijbewijs C?
Maar goed deze week auto rijlessen nemen en binnenkort ook aan motor rijlessen :o
 
Auto's zijn voor oude mensen en vracht, zei mijn opa altijd. Ik zie de logica van een auto ook niet zo in: een ton staal om honderd kilo mens te vervoeren, dan is tweehonderd kilo staal toch een beter verhouding. De motor is wat mij betreft een praktisch en logisch vervoermiddel, vandaar dat ik meteen mijn rijbewijs A heb gehaald.
 
Auto's zijn voor oude mensen en vracht, zei mijn opa altijd. Ik zie de logica van een auto ook niet zo in: een ton staal om honderd kilo mens te vervoeren, dan is tweehonderd kilo staal toch een beter verhouding. De motor is wat mij betreft een praktisch en logisch vervoermiddel, vandaar dat ik meteen mijn rijbewijs A heb gehaald.

_O-
 
Laatst bewerkt:
Iedere zn ding denk ik...
Ik moet er niet aan denken om alleen A te hebben. Ik ga regelmatig lekker met de auto op vakantie, kan zo genoeg meenemen. Voor mij is motorrijden alleen voor de fun. Het moet ook wel leuk blijven. Zoals vrijdag was t noodweer en windkracht 7... Nou dan zit ik niet voor mn lol op de motor!
Dan pak ik de auto. Kan ik ook van genieten. Lekker kacheltje aan, muziekje erbij.
Trouwens ik zie me al boodschappen doen... op de fiets zeker? Mij niet gezien.
Ook de ikea is een ramp... verhuizen onmogelijk... ga zo maar door. En ik ben iemand die niet snel hulp vraagt van een ander.
Mbt motor en praktisch ben ik t dus totaal niet mee eens... een motor is alleen praktisch om te parkeren maar daar is alles mee gezegd.
 
Ook alleen motorrijbewijs. Auti's zijn maar lelijke dingen :)

Jongensdroom he op die racers te rijden, een kind wil wat. Zo gezegd gedaan. Heb geen auto en wil er ook geen een. Voor boodschappen hebben we meneer Albert :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan