Enkele vragen

WizzAd

MF veteraan
Donateur
1 aug 2010
14.440
9.476
Hoi .
Hier ben ik weer .

Na veel wikken en wegen heb ik zaterdag een BMW K100RT gekocht .
Fijne motor , maar natuurlijk de jongste niet en een tijd stilgestaan .
Gaarne zag ik enkele vragen beantwoord .
Laat ik vooropstellen dat ik in theorie en praktijk niet echt technisch aangelegd ben .
Is het mogelijk dat remvloeistof verdampt of vervliegt ?
Het brandstoflampje in de tellerset brandt continue .
Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op ?
Bijna vergeten .
Hoeveel carterolie vraagt deze machine en wat voor oliefilter ?
Misschien zijn het vragen die op dit forum niet thuishoren , maar zou iemand ze toch kunnen/willen beantwoorden ?

Bij voorbaat dank en met vr. gr. : Ad .
 
Remvloeistof verdwijnt niet zomaar .... als er te weinig remvloeistof in je reservoir zit, zou ik je remblokken maar eens nakijken. Die zullen dan wel ver versleten zijn.
De beste mogelijkheid om je brandstoflampje uit te krijgen is even naar de pomp te rijden :? .... als dat niet werkt zal de niveauschakelaar in je tank kapot zijn.
 
Laatst bewerkt:
Geachte bananeman .

Het zit zo : Toen ik de machine ging bekijken was het reservoir leeg .
Volgens de vorige eigenaar heeft de machine een jaar of anderhalf stilgestaan .
Toch zat de boel niet vast .
Ook waren de schijven niet gecorrodeerd .
Ik heb zaterdag remvloeistof bijgevuld en gelijktijdig ontlucht .
Daarna was er weer voldoende druk .
De voorrem werkt nu heel best .
Vandaar mijn vraag of remvloeistof vervliegt .


Met vr. gr. : Ad .
 
Geachte heer varkensmannetje .

Uw suggestie was ook míjn eerste gedachte .
Toch was dat niet de remedie .
Is zo'n niveauschakelaar makkelijk te vervangen ?
Want dat lampje irriteert me nu al mateloos .

Met vr. gr. : Ad .
 
Geachte heer varkensmannetje .

Uw suggestie was ook míjn eerste gedachte .
Toch was dat niet de remedie .
Is zo'n niveauschakelaar makkelijk te vervangen ?
Want dat lampje irriteert me nu al mateloos .

Met vr. gr. : Ad .

dan trek je t stekkertje van t lampje dr uit.

Zijn zoveel motoren zonder brandstof meter
 
@x7 .

De machine is van bouwjaar 1988 .
Ik weet dat 22 jaar erg oud is , maar ik vind hem stukken mooier dan een BMW van 22 dagen jong .
Maar ik heb geen lekkage kunnen ontdekken .
Bovendien zei degene die me hielp bij dat bijvullen en ontluchten dat de remvloeistof er uitspoot .
Dus als er al lekkage zou zijn , was dat spuiten eerder een beetje gepruttel geweest , of zie ik dat verkeerd ?

Met vr. gr. : Ad .
 
ad,
heb je de dikte van de remvoering op de remblokken gecontroleerd .... zoals eerder gezegd, remvloeistof verdampt niet. Het kan nu best goed remmen, maar met een voering van 1 mm zal het van korte duur zijn. En als je nu het reservoir gevult hebt tot max en de remcilinders terug gaat drukken bij het inbouwen van nieuwe remblokken, komt de remvloeistof uit je reservoir geperst. Niet leuk !!
Een niveauschakelaar is meestal niet makkelijk te vervangen. Ik ken het systeem van BMW niet. Meet anders met een multimeter het één en ander door. Als je hier geen verstand van hebt en niemand in de buurt hebt met verstand van zaken en het lampje irriteert je echt mateloos --> lampje eruit !!
 
@x7 .

De machine is van bouwjaar 1988 .
Ik weet dat 22 jaar erg oud is , maar ik vind hem stukken mooier dan een BMW van 22 dagen jong .
Maar ik heb geen lekkage kunnen ontdekken .
Bovendien zei degene die me hielp bij dat bijvullen en ontluchten dat de remvloeistof er uitspoot .
Dus als er al lekkage zou zijn , was dat spuiten eerder een beetje gepruttel geweest , of zie ik dat verkeerd ?

Met vr. gr. : Ad .
Ik heb nog een motor van 76 en een audi 100 van 84 :) maar download deze manual en vele vragen worden beantwoord

http://www.scribd.com/doc/21178108/k100-k75-Manual

Let niet op de popups.
 
Laatst bewerkt:
@ varkensmannetje .

Dank voor Uw advies .
In mijn enthousiasme ben ik vergeten te vragen hoe het met de remblokken gesteld is .
Maar ik hoef het remhendel maar iets in te knijpen en het werkt .
Toch zal ik , afgaande op Uw advies , in de loop van de week de remblokken effe nakijken .
Multimeter ?
Ik ben blij dat U dat woordje gebruikt , anders wist ik geeneens hoe het gespeld wordt , laat staan dat ik weet wat het is .
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat dat lampje vanwege het lange stilstaan continue brandt ?

Met vr. gr. : Ad .
 
@varkensmannetje .

Nee .... maar de niveaumeter zou wel vast kunnen zitten .....

Maar hoe controleer en verhelp ik dat op de meest eenvoudige manier ?

Met vr. gr. : Ad .
 
Punt 1 lijkt me remkwaliteit controleren en de motor draaiend maken; misschien wast verse benzine het niveau-dingesje schoon en ik zou sowieso éérst een scheut reiniger-toevoeging (forte ofzoiets) in de tank gooien.

Lange stilstand kan veel en gevariëerde ellende opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan