Enkelzijdige achterbrug?

Pinsky

MF'er
29 mei 2004
123
0
Enig idee of het mogelijk is een VFR of T595 achterbrug te monteren op een R6, zonder dat het levensgevaarlijk is of dat er belachelijk veel aangepast moet worden? Heb wel eens gezocht maar kan ze alleen van metmachex en ram vinden voor tegen de €3000. Het gaat mij eigenlijk alleen om de looks, en dan vind ik dat toch een beetje aan de prijzige kant. Mijn motor moet er uiteindelijk ongeveer zo uit komen te zien (maar dan in het blauw...) zonder dat ik wat ik voor de motor heb betaald nog een keer moet uitgeven.

r6gp5_m.jpg
 
Als ik die foto zie ziet het erg waanzinnig uit! *D :9~
Maar ik denk wel dat het veilig is, met de juiste aanpassingen moet het toch net zoals bij een VFR zijn? (ik heb ook een enkele en vind het er waanzinnig uitzien en het rijdt niet anders)
 
Ik zoek op dit moment een losse enkelzijdige achterbrug. Liefst van een T595 want die heeft een driespaaks achterwiel. Maar als het er 1 van een VFR wordt dan is dat geen onoverkomelijk probleem. Mijn idee is om deze onder een RF600R passend te maken, met de nodige aanpassingen ofcourse maar eerst maar eens kijken als ik er een heb liggen hoe en de wat.


uiteraard moeten er dan ook seatpipes gaan komen want een enkelzijdige achterbrug en dan nog een uitlaat voor je wiel is ook niks vindik.

Tevens wil ik dan een GSXR topkuip passend maken. dan heb ik de mooiste motor ever. Met kuip dat iig zonder kuip is een BUELL XB9R of XB12R ontzettend mooi !!!
 
Ja Harley, ben ook gedeeltelijk op het idee gekomen na jouw te koop gezocht topic te hebben gelezen. Lijkt mij ook waanzinnig seatpipes + enkelzijdige achterbrug. De foto is van dynomite.co.uk, maar wil geen 1800 pond betalen voor de seatpipes, en nog eens (geloof ik...) 2300 pond voor een enkelzijdige achterbrug. Dat project van TL-rev doet me denken dat het best mogelijk is iets heel moois te maken voor veel minder dan 1800 + 2300 = 4100 pond = bijna €8000. Dit ding kost dus €2500, iets té veel!
R6LH.jpg
 
@Pinsky:
Op je eerste foto zit er een 996 wiel in, ik weet niet of je weet of de achterbrug ook van een 996 is??
Anders zou je misschien eens na kunnen kijken of dat past.
 
@Pinsky:
Op je eerste foto zit er een 996 wiel in, ik weet niet of je weet of de achterbrug ook van een 996 is??
Anders zou je misschien eens na kunnen kijken of dat past.

De achterbrug op de eerste foto is van metmachex en die zijn stervensduur. Denk trouwens niet dat een 996 achterbrug veel goedkoper zal zijn. ;(
 
Wij maken alles pas, zelfs als de (Sprint ST)achterbrug 4.5 cm. te breed is voor een TDM frame ;)
Het complete verhaal en meer pics op www.tdm-trx.nl (ga naar:ingezonden-verbouwingen)
full
 
Ziet er netjes uit. Wat koste het lassen van de brug nou ? en hoe heb je gezorgd dat het wiel toch in het midden bleef ?
 
Lassen koste niks, bij m'n achterneef op de zaak (profesioneel)laten doen.
Wiel en ketting uitgelijnd door o.a. ringen te gebruiken bij het achterwiel, en voortandwiel streepje naar buiten te halen.
E.e.a. was al te bewonderen op de beurs in Utrecht :}
Kwa rijden helemaal geen verschil te merken, stuurt nog als vanouds.

full
 
Lassen for free is nooit te duur :)

maar als je een stuk ertussen haalt kom de brug toch ook meer in het midden te zitten waardoor het wiel meer naar rechts komt te zitten ? dat kun je dan toch niet met ringetjes of busjes oplossen. En is hij wel opnieuwd uitgelijnd ofzo want dan zijn natuurlijk belangrijke dingen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan