Enorm schrikmoment

waarom deze tankslapper?

  • Dieselspoor

    Stemmen: 0 0,0%
  • reactie op wegbreken achterkant

    Stemmen: 15 25,0%
  • gast, je kan gewoon niet rijden

    Stemmen: 42 70,0%
  • iets anders

    Stemmen: 3 5,0%

  • Totaal aantal stemmers
    60

Luigibernau

Swing met mij mee!
30 okt 2003
16.069
7
den Haag
Gisteren een behoorlijk schrikmoment te pakken :X . Rij op een grote doorgaande volledig rechte weg. Rij weg bij stoplicht, schakel over naar 2e versnelling, denk ik, nu even gas erop. Draai t gas open, achterkant breekt weg, rechts, links en als het achterwiel tot rust komt word ik getrakteerd op een enorme slapper :X :X
Hoe ik overeind ben gebleven weet ik nog steeds niet, zal het maar op veel geluk houden.

Weet dat een slapper kan ontstaan bij hard acceleren (op slecht wegdek) maar kan iemand mij misschien uitleggen hoe en waarom ik dus nu een slapper te pakken had?
Het gas had ik al losgelaten, het asfalt was goed dus..... :?

Zo even polletje aangemaakt :P
 
Laatst bewerkt:
Ik denk (maar heb het gelukkig nog nooit bij de hand gehad) dat het een reactie was op het uitbreken van de achterkant.
 
tsja, dat ik niet in staat ben normaal een bocht te nemen wist ik al, maar dat nu blijkt dat ik ook niet gewoon rechtdoor kan rijden is toch wel een deuk in mn ego :+

Hehe :+
Maar een slapper is toch dat de benzine in je tank heen en weer gaat ? OF zegv ik nu iets heel doms...don't be too hard, ik ben nog maar een rijlesser ;)
En hoe voorkom je zoiets uberhaupt (ook in de bocht) ?
 
Slapper is als je door een reactie vanuit rijwielgedeelte een heen-en-weer slaant stuur krijgt. Bijvoorbeeld heftig acceleren vauit een bocht waardoor je een kleine wheely maakt en je voorwiel iets schuin op het asfalt terug komt.

Ik ben voor het dieselspoor oid. Op punten waar bijvoorbeeld vrachtwagens veelvuldig optrekken ligt veel diesel/olie op de weg...
 
het moment dat je achterwiel grip terug vind, maar hij staat nog niet lekker achter je voorwiel, krijg je dat de motor in princiepe ineens een bocht wil gaan maken.. de motor probeert dit te corrigeren doordat hij naar buiten zal leunen(centrifugaalkracht enzo) en je dus eigenlijk naar de andere kant gaat sturen, zo zwabber je ff een paar keer heen en weer. dan rij je of verder of ga je hard op je bek :D
 
Ik gok op een dieselspoortje evt. in combi met nat wegdek?

Bij mij blokkeerde t voorwiel zaterdag even.... en dat ging ook maar net goed, later even terug gereden en dat was dus een combi van diesel en nat wegdek...
 
Je moet niet zo snel schrikken. Daar krijg je een overspannen poepert van.
 
Hehe :+
Maar een slapper is toch dat de benzine in je tank heen en weer gaat ? OF zegv ik nu iets heel doms...don't be too hard, ik ben nog maar een rijlesser ;)
En hoe voorkom je zoiets uberhaupt (ook in de bocht) ?
Altijd zorgen dat je tank voor minimaal 85% gevult is, of anders bij een motorzaak vragen extra schotten in je tank te laten zetten. Bij een beetje sportmotor doen ze dit altijd, werkt echt :} :}

De constructeurs laten die schotten express uit het ontwerp, puur om meer stuurdempers te kunnen verkopen terwijl deze oplossing VEEEL goedkoper is !!!
 
Altijd zorgen dat je tank voor minimaal 85% gevult is, of anders bij een motorzaak vragen extra schotten in je tank te laten zetten. Bij een beetje sportmotor doen ze dit altijd, werkt echt :} :}

De constructeurs laten die schotten express uit het ontwerp, puur om meer stuurdempers te kunnen verkopen terwijl deze oplossing VEEEL goedkoper is !!!

:^ ....

Mwoehahahahahah :+
 
Altijd zorgen dat je tank voor minimaal 85% gevult is, of anders bij een motorzaak vragen extra schotten in je tank te laten zetten. Bij een beetje sportmotor doen ze dit altijd, werkt echt :} :}

De constructeurs laten die schotten express uit het ontwerp, puur om meer stuurdempers te kunnen verkopen terwijl deze oplossing VEEEL goedkoper is !!!
Ik heb een strandbal in m'n tank gepropt. Die blaas ik onder het rijden op (als ik toch met m'n kin op de tank lig om de 200+ te halen) en zo kan m'n benzine niet klotsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan