Enorm stinkende handschoen, om van te kotsen

BKLYF

MF veteraan
26 feb 2014
3.050
972
Belgiek
Instagram
Wel beste MF-ers, ik heb nu al 3 setjes handschoenen waarvan ik elke af en toe gebruik, maar 1 daarvan is een uitblinker in het winnen van de stink-competitie.

Het betreft een Modeka winter tour.

Ik beschrijf het geurtje even:
- schimmelende geur
- fruitig, maar in de slechte zin (dus niet aardbeien oid)
- nog erger dan een rotte appelgeur
- een niet schoongemaakte airconditioner heeft zelfs een betere geur.
- Engels: een echte harde fruity putrid smell (nog erger dan een doerian)

Dus het is een enorm stinkende geur dat eruit komt.

De oorzaak was regen en zweet, maar hoe krijg ik die geur er nu weer uit?
In de wasmachine zal dat niet lukken, en een handwas ook niet. (heb dat bij m'n vorige set ook al geprobeerd en die was uit elkaar gevallen), dus er zit niets anders op dan Febreze en krantenpapier te gebruiken, alleen... Dat helpt helemaal niet! :( :( :(
Dan maar sterkere middelen zoals sagrotan (antibacteriële spray), maar dat helpt ook niet veel.

Iemand een idee om deze geur weg te krijgen?
Ik dacht aan "vullen met een hééééél klein beetje benzine of wodka om zo de schimmelgeur weg te krijgen.

Nu liggen ze met krantenpapier in alle hoekjes en en vouwen in de garage te "ontgeuren" want het schijnt dat in m'n garage alles beter begint te ruiken na een tijd.
 
Vrijdag valt laat deze week.. :z
Dit is helemaal geen grap, als ik m'n hand in de handschoen steek, en er weer terug uithaal, dan ruikt m'n hand de hele dag naar de binnenkant van de handschoen :')

In de diepvries ?
Welja dat was ik ook eerst aan het denken, maar nu ze nog nat zijn, zal dat dan niet het probleem opnieuw laten voorkomen?
Ik heb ook gelezen dat de bacteriën die er nu in zitten dan nog steeds leven, maar gewoon inactief zijn, en als ik de handschoen weer aan doe, die weer beginnen te stinken.
 
Laatst bewerkt:
als ik een eind gereden heb, hang ik de handschoenen aan de klittenband van de mouwen van mijn motorjas, zodat ze kunnen uitwasemen. 9 van de 10 keer blijft dat zo hangen tot ik weer opstap. heb zelf geen last van natte of meurende handschoenen.
 
Wel beste MF-ers, ik heb nu al 3 setjes handschoenen waarvan ik elke af en toe gebruik, maar 1 daarvan is een uitblinker in het winnen van de stink-competitie.

Het betreft een Modeka winter tour.

Ik beschrijf het geurtje even:
- schimmelende geur
- fruitig, maar in de slechte zin (dus niet aardbeien oid)
- nog erger dan een rotte appelgeur
- een niet schoongemaakte airconditioner heeft zelfs een betere geur.
- Engels: een echte harde fruity putrid smell (nog erger dan een doerian)

Dus het is een enorm stinkende geur dat eruit komt.

De oorzaak was regen en zweet, maar hoe krijg ik die geur er nu weer uit?
In de wasmachine zal dat niet lukken, en een handwas ook niet. (heb dat bij m'n vorige set ook al geprobeerd en die was uit elkaar gevallen), dus er zit niets anders op dan Febreze en krantenpapier te gebruiken, alleen... Dat helpt helemaal niet! :( :( :(
Dan maar sterkere middelen zoals sagrotan (antibacteriële spray), maar dat helpt ook niet veel.

Iemand een idee om deze geur weg te krijgen?
Ik dacht aan "vullen met een hééééél klein beetje benzine of wodka om zo de schimmelgeur weg te krijgen.

Nu liggen ze met krantenpapier in alle hoekjes en en vouwen in de garage te "ontgeuren" want het schijnt dat in m'n garage alles beter begint te ruiken na een tijd.
Heeft er een terminale dakloze verslaafde zwerver in gepoept soms? Dat hoor je zooooo vaak.
 
Interessant topic, ga ik volgen. Ik heb hetzelfde probleem met zeilhandschoenen. Met mijn motorhandschoenen heb ik het probleem niet.
 
Heeft er een terminale dakloze verslaafde zwerver in gepoept soms? Dat hoor je zooooo vaak.

Een terminale dakloze verslaafde zwerver zijn poep ruikt minder erg dan m'n handschoen :')

Morgen (als de handschoenen droog zijn) gooi ik ze eens voor de fun in de diepvriezer, anders giet ik er een beetje goedkope wodka in.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens langs een auto garage. Ik had ooit een auto van het werk waarvan het hele interieur was beschimmeld omdat er water naar binnen liep. Dit kwam doordat het afvoer putje van het regenwater dat van het dak komt verstopt zat en daarom ergens anders langs naar binnen liep. De garage heeft dit interieur een ozon behandeling gegeven waardoor het weer als nieuw zou moeten zijn. Zelf heb ik t resultaat niet gezien. Misschien kan je je handschoenen bij een te wassen interieur meedraaien of kunnen zij je vertellen hoe en waar je de ozon behandeling kan krijgen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon een lulverhaal hebben opgehangen met mooie woorden om de werkgever 2000 euro te laten aftikken.
 
Ga eens langs een auto garage. Ik had ooit een auto van het werk waarvan het hele interieur was beschimmeld omdat er water naar binnen liep. Dit kwam doordat het afvoer putje van het regenwater dat van het dak komt verstopt zat en daarom ergens anders langs naar binnen liep. De garage heeft dit interieur een ozon behandeling gegeven waardoor het weer als nieuw zou moeten zijn. Zelf heb ik t resultaat niet gezien. Misschien kan je je handschoenen bij een te wassen interieur meedraaien of kunnen zij je vertellen hoe en waar je de ozon behandeling kan krijgen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon een lulverhaal hebben opgehangen met mooie woorden om de werkgever 2000 euro te laten aftikken.

Over een ozongenerator heb ik wel gehoord, hadden ook een soortgelijk probleem met de wagen.
Maar dat vind ik er wel teveel voor een handschoen sub 35€ :P
Dergelijke huis-tuin- en keukenmiddelen zijn degene die ik opzoek :)
 
Ik herken het verhaal van die allereerste motor-rijles dat ik een setje handschoenen van de rijschool aantrok :r

Het schijnt dat een kwartiertje in de open haard wonderen doet tegen de lucht.
 
freshko.jpg


Deze gebruik ik voor mijn boxhandschoenen.
En geloof me, ze worden 2/3 keer per week zeikenat van het zweet.
De handschoenen ruiken naar mint en stinken niet.

Waarom niet toepasbaar voor motorhandschoenen. Ze zijn beide van leer, aan de binnenkant allebei afgewerkt met zacht stofje. Alleen heeft de boxhandschoen wat meer vulling....

mmm... nu ik er over nadenk. Misschien is de boxhandschoen wel ideaal tegen kouwe klauwe in de winter.. :P
 
@alpenrijder: de handschoen is gekleurd, dus als ik die in water met chloor doe, dan verkleurd die helemaal en is de handschoen ook helemaal naar de knoppen :')
Magentron zou ik eens moeten bekijken, maar eerst in de vriezer steken.

Hier al een lijstje van mogelijke oplossingen:
- Vriezer
- Magnetron
- Talkpoeder
- Bokshandschoenspray
- alcohol (al dan niet drinkbare)

Zal alle "gratis oplossingen" eerst proberen om te kijken wat het resultaat gaat zijn.
 
Al eens aan je handen geroken voor je je handschoenen aantrok?
 
Laatst bewerkt:
In de wasmachine zal dat niet lukken, en een handwas ook niet. (heb dat bij m'n vorige set ook al geprobeerd en die was uit elkaar gevallen)

Was dat precies dezelfde set? Koop gewoon andere dan ipv met een vuilnisbelt aan je hand te blijven rijden.

Moet wel enorme brol zijn als het uit elkaar valt als ze nat worden. Zet die krengen gewoon een tijdje in een warm biotex sopje en hang ze uit tot ze droog zijn.
 
Nu liggen ze met krantenpapier in alle hoekjes en en vouwen in de garage te "ontgeuren" want het schijnt dat in m'n garage alles beter begint te ruiken na een tijd.

Ik zou erin kotsen en daarna weggooien.
Vervolgens nieuwe kopen, geen zweetlucht meer en goed voor de economie!
 
Zet ze maar in een emmer met water en flink veel schoonmaakazijn, bij voorkeur de Duitse variant. Die is beduidend sterker. Met schoonmaakazijn krijgen wij alle vieze geurtjes uit sportkleding en ondershirts ed. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan