Enorm stinkende handschoen, om van te kotsen

goodnewseveryone.png


Ik heb de liner binnenstebuiten gekregen, en dan eens gekekeken wat er allemaal van viezigheid erin zat. De zwarte liner had overal witte plekjes, en wat een geur dat eruit kwam.
Snel met wat meer sagrotan besproeit, omdat dat bacteriën dood.
Straks gooi ik ze in de diepvriezer als goede maatregel.

Dan maar hopen dat ik de liners terug in de handschoen kan krijgen.
 
Nieuwe handschoenen kopen en zorgen dat je de juiste handschoenen draagt bij het juiste weer.

Als ze nat zijn niet weer die handschoenen aantrekken.

Zweethanden heb ik nog nooit gehad op de motor. Ik rijd dat ook niet met winterhandschoenen als het geen winter is.

Stank kan door schimmel komen en lijkt mij dat je daar niet jouw handen in wilt steken.
 
Laatst bewerkt:
Van wat ik dacht van leder, een plastic "membraan" en katoen.
Ben nu weer heel de handschoen in elkaar aan het naaien want de voering kreeg ik er niet meer in omdat het membraan enorm raar aan de voering zat, dus heb ik heel de voering eruit geknipt en weer in elkaar gestoken.
Heeft me wel een beetje lang geduurd om die machine onder controle te krijgen :')

Maar eind goed al goed. handschoen zit weer mooi in elkaar zonder enkele stank.
Volgende keer knip ik gewoon weer hetzelfde stuk eruit en naai ik het er daarna weer aan elkaar.
Dit is toch het setje waar ik mee op wintersport ga, dus zo vaak gebruik ik ze ook weer niet.

Foto's:
Membraan:
20160813_193210_zps9fsyupbb.jpg


Weer in elkaar gestoken, links is first try, rechts is second try:
20160813_194939_zpsszishfce.jpg


En dit is het 2de setje dat ik bezit (en hoe het er uit moet zien):
20160813_194950_zpsyppkqs18.jpg


Lijkt me wel nog goed gelukt :+
 
Laatst bewerkt:
Als er een plastic membraam in je handschoenen zit is het geen wonder dat ze gaan stinken. Plastic ademt niet dus gaan je handen zweten en na een tijdje stinken.

Die plastic zou ik er eerst uit slopen.

Verder heb ik meerdere paar handschoenen en na een paar dagen pak ik weer een vers setje en gaan de oude gewoon in de was.
 
Laatst bewerkt:
Je kan haar opgraven, maar dat zal ook wel stinken en ik denk niet dat ze nog veel zegt.

_O-

En het plaatsen van foto's van de stinkende handschoenen helpt ook niet. Ruik het nu hier, niet te harden man!
 
Al gewoon biotex geprobeerd? Dat spul heeft enzymwerking.
Bierbrouwers gebruiken een ontsmettings en reinigingsmiddel voor de ketels en apparatuur genaamd starsan. (Ik heb geen aandelen hierin). Je kan het kopen bij brouwmarkt (ook hier geen aandelen).

Als je het daar niet mee schoon krijgt moet je ze direct verbranden en er voor altijd over zwijgen...
 
Laatst bewerkt:
Wat een reacties :')
Het is een "hipora" membraan, maar hoe het er nu uitziet lijkt het gewoon op plastiek ja.
Onder de zon leggen was ook een idee, zal dat wel de volgende keer doen als ze opnieuw beginnen te stinken :P
Nu heb ik ze in het vriesvak gelegd voor de rest van de geur eruit te krijgen.
 
Ik zou eerder google voor een handschoen droger.

Is zo zelf te maken met wat PC ventilatoren.
 
Ik zou eerder google voor een handschoen droger.

Is zo zelf te maken met wat PC ventilatoren.

Mooi idee, ik zal morgen kijken of ik nog wat hout op zolder heb liggen, PVC buis moet ik wel in de bouwmarkt halen, en die is morgen gelukkig open :)
Ik herinner mij nu maar pas dat ik nog een warmeluchtblazer heb staan, dus die zal ik daarvoor kunnen gebruiken.
 
FF nog een kanttekening bij de oplossingen. De stank en de witte plekjes zijn vrijwel zeker een schimmel. Schimmels zijn plantaardig en bacteriën zijn "dierlijk", althans eencelligen. Middelen als Sagrotan en andere bacteriedodendde goedjes gaan dus sowieso niet helpen.
Schimmel verwijderen doe je dus anders. schimmel van textiel verwijderen
Daarnaast is het dus belangrijk voor jou dat je de handschoen goed droogt na gebruik en niet nat weglegt.
 
waar is klazien uit zilk als je dr nodig hebt ?

Zalk!

Bij deze ook nog een receptje uit grootmoeders tijd om schimmelvlekken op kledij te verwijderen. Men neme een liter karnemelk en mengt dit met een kopje zout en een scheut azijn. Dompel de kleding hier in onder en laat dit een nachtje weken, waarna u de kledij gewoon in de wasmachine kan wassen zoals u dat gewend bent. De schimmel is nu helemaal uit de kledij verdwenen!
 
Geen idee of het voor handschoenen en zweethanden werkt, maar voor zweetvoeten en bijbehorende stinkschoenen gebruik ik altijd boorzuur. Elke dag voordat je de (hand)schoenen aan doet even een lepeltje boorzuur er in verdelen. Binnen een week resultaat. In het geval van mijn zweetvoeten heb ik het dan over quasi blijvend resultaat. Ik heb er dus geen last meer van. En als het zich weer voordoet herhaal je de behandeling weer.
Boorzuur is bij elke apotheker te krijgen in de vorm van schilfers en kost bijna niets.

https://www.google.be/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=boorzuurschilfers
 
my 2 cents;
Eerst een dagje in de vriezer leggen, dat dood al een groot deel van de bacteriën.
Daarna, als het nog niet genoeg is, de binnenkant inspuiten met gewone azijn (geen schoonmaak azijn) en daarna een nachtje in een emmer laten weken zodat het goed in kan trekken.
Goed uitspoelen zodat de azijn lucht weg gaan en langzaam laten drogen (dus niet op een verwarming want dan gaat het stuk).

Succes
 
Handschoenen wegmikken - of verstoppen in een auto van iemand waar je een hekel aan hebt, vb in een ventilatiekanaal/achter de kachel- en nieuwe kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan